Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla/halua kertoa raskaudestani vanhemmilleni

Vierailija
09.07.2019 |

Jännitän kertomista ihan hirveästi, vaikkei periaatteessa ole mitään syytä. Ahdistun siitä, että tiedän vanhempieni hössöttävän, kyselevän.. eikä tosiaan ole pelkästään vanhemmat vaan sisarukset edelleen tietämättömiä koko asiasta. Kohta olisi kerrottava kun maha kasvaa :D ja viikotkin on ”turvalliset”, 14 jo.

Auttakaa! Olenko täysin raukkamainen jos laitan whatsappissa vaan viestin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kyllä tiedä kavereistakaan kukaan. Ompa ahdistavaa. Ja työkavereillekin pitäisi kertoa! En ymmärrä miksi tämä asia jotenkin hävettää vaikka suhde on vakaa ja töissäkin ollaan.

Ap joka on raskauskaapissa

Vierailija
2/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä/anna kortti, jossa paljastat asian? Olis kivempi kuin whatsapp-viesti, mutta ei silti tarvisi sanoa uutista, saisivat lukea sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mun mielestä, sinun asiahan se on. :)

Hyvä tietysti olisi, jos tietäisivät ettet halua hössötystä. Se hössötys on tapa olla mukana asioissa, mutta tajuan kyllä että se voi olla ärsyttävää.

Vierailija
4/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, miksen itse keksinyt laittaa ilmoitusta whatsappissa.. Olisivat saaneet sulatella asiaa rauhassa ennen seuraavaa tapaamista. Jotenkin vain ajattelin, että näin isot uutiset täytyy kertoa kasvotusten vaikka reaktio olisi kuinka törkeä. Meillä on kolme lasta ja vanhempani eivät ole pitäneet miehestäni (nyt viimein pitävät, tasan ainuttakaan järkevää syytä inhota miestäni ei ole paitsi ehkä että on naimisissa kanssani, heidän "kullannuppunsa" kanssa?) Raskausuutiset on otettu vastaan aika ikävästi joka kerta. Neljännellä kerralla sitten whatsappiin kuva rakenneultrasta "shockng news: it's a girl/boy!"...

Mutta juu, raskaudesta kertominen voi olla oikeasti aika raskaskin tehtävä, teet sen niinkuin parhaalta tuntuu. Hössötys kuulostaa minusta kivalta, mutten kyllä tiedä millä levelillä hössötys sitten on jos se vaivaa. Silti kivempi kuin järkyttynyt "voih! eih!"

Onnea teille! <3

Vierailija
5/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten kerro. Ne hössöttää joka tapauksessa. Käy vaika synnyttämässä, äläkä kerro sittenkään, paitsi pomolle, jolle sanot, että joudut jäämään äitiyslomalle.

Vierailija
6/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Mä taas toivon ettei meillä tytär odota mitään hössötystä, en jaksa.

Vierailija
7/12 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kortin lähettäminen tuntuisi tyhmältä kun kuitenkin samassa kaupungissa asutaan. Vaikka houkutteleekin se, ettei tarvisi sitä ensihämmennystä ja innostusta katsoa, vaikka ihan varmasti soisi kyllä puhelin heti... kysymystulvan kanssa :D

Mies kertoi jo omille vanhemmilleen, pitää varmaan laittaa se kertomaan myös mun porukoille. Jotenkin helpompi etten olisi osallinen siinä tilanteessa, itkisin varmaan vain kun jännittäisi :D

Vierailija
8/12 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
9/12 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooop

Vierailija
10/12 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoita?

Vierailija
11/12 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertonut ollenkaan. Ei ole erityisen läheiset välit vanhempiin ja siskoon, saatika muuhun sukuun. Saatiin neljäs lapsi, toinen yhteinen, joten kokemusta vanhemmistani oli tullut.

Aina se sama jankutus. "Miksi sun piti lisää hommata", "eikö tuo olisi jo riittänyt"... Sama negatiivisuus on liittynyt myös miehiini. "Eikö sitä olis yksinään voinut olla", ""mikä se tuommonenki on", " ainako se on pakko joku olla".

Molempia miehiä on haukuttu. Lapsiani ja lapsipuoltani arvosteltu, ei nähty mitään hyvää. Nämä samat vanhemmat, eivät kuitenkaan itse joudu "kärsimään" lasten hankkimisestani. Ei tarvitse hoitaa, enkä pyydä ikinä rahaa. En myöskään valita eämäni raskautta heille. En käsitä.

Jos sinun vanhempasi ovat siedettävämpiä, kuin minun, niin sano suoraan ettet halua hössötystä. Jos ei mene perille, niin ajattele itseäsi, ja tapaa vain oman jaksamisen verran.

Vierailija
12/12 |
13.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että olisivat vaan iloisia. Jotenkin se tästä tekee niin hirveän vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän