Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se ihan normaalia, että 50v alkaa särkemään lihaksia, niveliä ja selkää?

Vierailija
09.07.2019 |

Vai onko joku sairaus?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 43v ja joka aamu olo on kuin rautakangella, muutenkin joka paikkaan koskee, niveliin, lihaksiin selkään ym.

Selkä on paskottu jo yli 10v sitten.

Onneksi muna sentään seisoo vielä

Vierailija
22/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikkia noita ,mutta nyt oon ollut 4 kk Nutrilettillä. Ei oo mitään kipuja eikä nälkää. Koko ajan laihdun 200 g päivässä keskimäärin alun jälkeen. Olin siis 85kg ja ylipainoa ja särkyä. Nyt olen 61 kg enkä haluais millään lopettaa tätä kuuria, koska ei ole yhtään nälkä. Kävin juuri verikokeissa ja kaikki arvot ihan huipputasoa, vaikka ennen oli huonot. esim. kolesteroli laski 5.6:sta 3.9 :ään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tämä ikäongelma oikein on? se näyttää vaivaavan enemmän muita kuin itse biologista ikää joskus pohdiskelevaa

kyllä sitä 30 vee kolottaa paikat varsinkin mikäli aivotoiminta on jäänyt jollekkin asteelle.

tarkoituksen hakuinen häirintäprovo, kun yritetään levittää ties mitä. miksi tuota jonkun kolottaa kunnes tekee tuhdit sarjat jossain tms. ja end of mikä lie lumekolotus.

Vierailija
24/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuleehan niitä kolotuksia, jos ei pidä itsestään huolta. Ylipainokin aiheuttaa sellaista.

Minun jatkuvat selkäkipuni hävisivät kun aloin liikkua enemmän, vaikka olen normaalipainoinen ollut aina.  Jooga ja lenkkeily auttoivat. N48 

Vierailija
25/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota kakskyt 8 ikäistä tytteliä kolottaa rinnasta; se kun juoksee miesasiakkaan perässä ja rähjää ongelmiaansa verkossa ja ites missä.

Vierailija
26/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trampoliinihyppely auttaa vaivaan kuin vaivaan. Hellä nivelille, vastusta etenkin keskivartalon lihaksille.

Vierailija
27/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset tykkää kylmästä viileästä ja sateisesta säästä (ainakin keskustelupalstat täynnä näitä kylmän sään ihannoijia), varjopuolena sitten se että kylmä sää pahentaa kaikkia nivel- ja lihaskipuja.

Itselläni nivel- ja lihaskivut loppuivat kokonaan, kun muutin asumaan aurinkoiseen ja lämpimään paikkaan.

Vierailija
28/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuinaamuisin kolottaa jostakin, tietää olevansa hengissä.

Nro 16: Joillakin Simvastatiini todella aiheuttaa esim. lhaskipuja ja lihasheikkoutta, mutta monille se ei aiheuta minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Me olemme kaikki niin erilaisia.

Vierailija
29/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaatikko kirjoitti:

Kylmä ilma,tuuli ja kosteus.

Juuripa nuo aiheuttivat minulle ja tutuilleni vaivoja viidenkymmenen molemmin puolin, mutta nyt ne ovat menneen talven lumia, niinkuin tuossa aiemmin jo kirjoitin.

Vierailija
30/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuleehan niitä kolotuksia, jos ei pidä itsestään huolta. Ylipainokin aiheuttaa sellaista.

Minun jatkuvat selkäkipuni hävisivät kun aloin liikkua enemmän, vaikka olen normaalipainoinen ollut aina.  Jooga ja lenkkeily auttoivat. N48 

Eipäs pidä paikkaansa, hoikka olen ollut aina ja ongelmia oli silloin,,,liikunutkin aina.

Vierailija
31/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelsärky on yksi vaihdevuosioire. Minulla oli paha, (mies)lääkäri luuli reumaksi. Vanha naisgyne tunnisti heti ja sain hormonikorvaushoidon, kivut paranivat samantien.

Vierailija
32/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän oon 32 ja särkee niveliä ja selkää ja lonkkia ym mukavaa että innolla tässä sitten keski ikää odottelen🙄

Vierailija
33/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nivelsärky on yksi vaihdevuosioire. Minulla oli paha, (mies)lääkäri luuli reumaksi. Vanha naisgyne tunnisti heti ja sain hormonikorvaushoidon, kivut paranivat samantien.

Samaa epäilen itsellänikin. Olen ollut lähes työkyvytön nyt puoli vuotta. Tein raskasta fyysistä työtä kylmässä reilun vuoden ajan ja sain kovat tulehdukset käsiniveliin. Eivät vaan parane vaikka työt loppui yli 6 kk sitten. Särkylääkettä kuluu, kipuvoiteita, kivunlievittäjää käytän päivittäin. Mikään ei helpota, ei edes kortisoni, kuin vähän aikaa. Fysioterapiassa käyty ja olen ollut täysin toimeton viikkokausia. Pitänee seuraavaksi miettiä hormonikorvaushoitoja.

Vierailija
34/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

49v ei särje ku pms niveliä. Olen ylipainoinen enkä liiku. Ystävillä on työperäisiä jumeja ja kulumia, kun ovat olleet niin onnekkaita, että aina on ollu alansa töitä. Niille ei paljoa voi. Toisilla taas auttoi estrogeeni. Kipu on aina merkki siitä, että kannattaa kiinnittää huomiota. 

Vierailija
35/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavilla ja liikuntaa välttävillä aina vaivoja,iästä riippumatta.

Vierailija
36/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihavilla ja liikuntaa välttävillä aina vaivoja,iästä riippumatta.

Mä olen hoikka ja aina kun olen liikkunut enemmän, vaivatkin ovat lisääntyneet. Urheilija ei tervettä päivää näe, totta tuo sanonta.

Vierailija
37/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosi!

Vierailija
38/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Borrelioosi!

Mikään borreoloosi ole, , hormooneista ne kivut johtuu ja kun ikää tulee niin paranee.

Vierailija
39/39 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai se ihan normaalia ole. Ei mulla ole mitään särkyjä missään ja olen 50 v. Harrastatko liikuntaa? Saatko ruuasta kaikkia vitamiineja ja hivenaineita? Oletko muuten terve?

Höpö höpö. Lihaskivut yms. ovat ihan normaaleja vaihdevuosioireita. Aina vaan puhutaan kuumista aalloista eikä muista, jopa yleisemmistäkin vaivoista. 

https://www.studio55.fi/terveys/article/unettomuutta-masennusta-ja-lihaskipuja-gynekologilla-yllattava-selitys-oireisiin/124350

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/asiantuntijat/terveys/auttaako_estrogeeni_nivelvaivoihin

https://www.vogel.fi/oireet/vaihdevuodet/nivelkivut.php