Ihmisen "määrätty paino" jonka ohi ei liho - huuhaata vai totuuden siemen?
Olisi kiva kuulla tästä toisten lihavien näkemyksiä ja kokemuksia. Olen ollut lihava koko ikäni, tai siis 7-vuotiaasta lähtien. Nyt olen viisikymppinen. Olen elämäni aikana laihduttanut satoja kiloja, enimmillään 40 kiloa yhteen syssyyn, mutta kaikki on aina tullut takaisin. Nyt olen jo vuosia ollut suunnilleen saman painoinen, 136 kiloa, muutaman kilon heitto suuntaan tai toiseen kuukauden ajankohdasta riippuen. Viimeisestä kerrasta kun yritin laihduttaa, on noin viisi vuotta.
Ja tätä en tajua. Syön aivan samalla tavalla kuin aina, eli runsaasti rasvaista, makeaa ja herkkuja. Mutta en siis liho tuon tietyn kilomäärän yli vaikka miten paljon söisin. Kulutukseni ei tosiaan vastaa syömääni kalorimäärää, sillä olen toimistotyössä enkä harrasta mitään liikuntaa (mitä nyt muutaman sata metriä kävelen bussipysäkille työpäivinä).
Joten eikö minun pitäisi olla lihonut vielä reippaasti lisää näiden viime vuosien aikana? Kun kuitenkin näkee telkkarissa yms. että on ihmisiä jotka ovat satojen kilojen painoisia - kaiken järjen mukaan minun pitäisi kolkutella 200 kiloa tällä tahdilla?
Joten olen alkanut miettiä että onko sittenkin mahdollista että ihmisellä on jonkinlainen maksimipaino jonka yli kertakaikkiaan ei pysty lihomaan vaikka mitä tekisi? Ja se paino on tietysti eri määrä eri ihmisillä.