Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla alhainen verenpaine

Vierailija
09.07.2019 |

Minulla on alhainen verenpaine. Äsken oli 98/55 ja pulssi 65. Aiheuttaako se teille jotain oireita? Minulla välillä hengenahdistusta ja huimausta, niin mietin johtuukohan tuosta verenpaineesta ja mikä olisi hyvä keino nostaa verenpainetta? Minulla aina ollut hieman alhainen, mutta näitä oireita ollut pari kuukautta. Ikää on 26v.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parasta" matalassa verenpaineessa on ne ihmiset, joiden mielestä se on ihanteellista jopa noine elämää haittaavien oireiden kanssa. Eihän se pikku hengenahdistus haittaa kunhan on hyvä verenpaine, eikä varsinkaan kannata yrittää lähteä nostamaan!

Terveisin se, jolla kerran paineet olivat niin matalat, että vaatteita pukiessakin hengästyi.

Täh? Mulla on vuosikausia ollut ap:n lukemien tasolla verenpaineet, eikä ole ollut mitään oikeasti haittaavia oireita. Burpeita tehdessä näkyy tähtiä, joten niitä en viitsi tehdä kovin montaa. Toisaalta olen tyytyväinen, että 5-kymppisenä ylipäätään pystyn tekemään pari kolme burpeeta. 

Vierailija
22/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla mittasi vasta työterveydessä hoitaja 162/91 ja kuulemma on liian suuret paineet.  Sanoin hoitajalle että varmaan johtuu vaan jännityksestä eikä oikeasti ole noin paljon mutta silti varasi lääkäriajan asian suhteen.

Mutta parempi varmaan vähän reippaampi paine kuin liian alhainen, ei ole ainakaan mitään oireita ollut.

Nimen omaan korkea paine rasittaa verenkiertoelimistöä pidemmän päälle ja on tilastollisesti hyvin haitallista. Tarkoitan siis että voit olla aivan terve yksilö mutta isommassa otannassa ongelmia alkaa näkyä.

Vierailija
24/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla mittasi vasta työterveydessä hoitaja 162/91 ja kuulemma on liian suuret paineet.  Sanoin hoitajalle että varmaan johtuu vaan jännityksestä eikä oikeasti ole noin paljon mutta silti varasi lääkäriajan asian suhteen.

Mutta parempi varmaan vähän reippaampi paine kuin liian alhainen, ei ole ainakaan mitään oireita ollut.

Nimen omaan korkea paine rasittaa verenkiertoelimistöä pidemmän päälle ja on tilastollisesti hyvin haitallista. Tarkoitan siis että voit olla aivan terve yksilö mutta isommassa otannassa ongelmia alkaa näkyä.

Moiset paineet ovat stressitila elimistölle. Verenpaine ei ole mikään vakio, vaan aivan normaaliyksiköllä vaihtelu päivän aikana voi olla todella voimakasta ja tällä vaihtelulla ei ole kovinkaan paljoa tekemistä verenkiertoelimistön terveyden kanssa.

Vierailija
25/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla normaali yläpaine on 80-95 ja alapaine 55-65. Normaalisti ei aiheuta muita oireita kuin huimasta äkillisissä asennonvaihdoissa ja kylmiä käsiä ja jalkoja. Helteellä voin todella huonosti, enkä saunassakaan pysty olla kovin pitkään. Päihteistä sekä sokerista tulee myös herkästi huono olo. En tiedä, johtuuko verenpaineesta.

Vierailija
26/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Parasta" matalassa verenpaineessa on ne ihmiset, joiden mielestä se on ihanteellista jopa noine elämää haittaavien oireiden kanssa. Eihän se pikku hengenahdistus haittaa kunhan on hyvä verenpaine, eikä varsinkaan kannata yrittää lähteä nostamaan!

Terveisin se, jolla kerran paineet olivat niin matalat, että vaatteita pukiessakin hengästyi.

Täh? Mulla on vuosikausia ollut ap:n lukemien tasolla verenpaineet, eikä ole ollut mitään oikeasti haittaavia oireita. Burpeita tehdessä näkyy tähtiä, joten niitä en viitsi tehdä kovin montaa. Toisaalta olen tyytyväinen, että 5-kymppisenä ylipäätään pystyn tekemään pari kolme burpeeta. 

???

Burping?

Vierailija
27/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus yläpaine 70. Kävely on sellaista huojumista, pyörryttää sikana.

Vierailija
28/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla normaali yläpaine on 80-95 ja alapaine 55-65. Normaalisti ei aiheuta muita oireita kuin huimasta äkillisissä asennonvaihdoissa ja kylmiä käsiä ja jalkoja. Helteellä voin todella huonosti, enkä saunassakaan pysty olla kovin pitkään. Päihteistä sekä sokerista tulee myös herkästi huono olo. En tiedä, johtuuko verenpaineesta.

Mulla on samat ongelmat. Yläpaine vain 69. Olen huomannut että kun laitan kengät jalkaan ja solmin nauhat niin hengästyn. Kunto ei ole huono.

En polta, mutta jalat ja kädet on aina jäässä.

Alkoholi ja helle ja sauna ovat helvettiä.

Vierailija
29/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

???

Burping?

Bieeerusarja, hienompi nimitys 😊

Vierailija
30/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut matala verenpaine aina.. En muista lukemia, mutta terkkari on sanonut. Laihdutin paljon, jätin alkoholin vois sanoa lähes kokonaan ja nykyisin huimaa joka päivä. Kun pää on yhtään alaspäin tai nousee nopeasti ylös pimenee hetkeksi. Tai kun kädet on pitkään ylhäällä. En tykkää salmiakista, lakua (karkkia) en juuri syö, enkä sipsejä. Suolapähkinöitä tykkään. En syö eineksiä enkä leipää. Teen itse ruuan ja käytän aika reippaasti suolaa. Urheilen pari kertaa viikossa kunnon hikitreenin.

Vierailija
31/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine, korkea syke, huono (?) hemoglobiini, kankean kylmät kädet ja jalat, mitään ei jaksa tehdä tai nostella, hoipun, tärisen ja vapisen, pinnallinen hengitys, huono tasapaino, silmissä heittää, heikottaa ja voisin oikeastaan vaan nukkua koko ajan. Syön huonosti, liian vähän ja epäsäännöllisesti, juonkin liian vähän. Normaalipaino, en harrasta liikuntaa (tai muutakaan).

Aika surkealtahan tämä vaikuttaa kun näin listaa. Olen kovin tottunut, kun tällaista se on ollut niin kauan kuin muistan. Menisin ehkä lääkäriin, jos jaksaisin. :D

Vierailija
32/41 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan lisääminen ruokaan on ainoa keino liian matalalle verenpaineelle.

Lääkkeitä siihen ei ole.

Vierailija
33/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä matala verenpaine kertoo verisuoniston ja valtimojen kunnosta, kertooko mitään? Voiko olla matalat paineet samalla kun valtimot ja suonet ”täynnä” plakkia?

Vierailija
34/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä matala verenpaine kertoo verisuoniston ja valtimojen kunnosta, kertooko mitään? Voiko olla matalat paineet samalla kun valtimot ja suonet ”täynnä” plakkia?

Minulla alhainen verenpaine ja korkea kolesteroli.

Vierailija
35/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä korkea verenpaine ja huippuhyvät kolesterolit, jo vuosikymmeniä.

Ekg:ssä kuulemma näkyi, etä vp ollut pitempään koholla.

Vierailija
36/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alhainen verenpaine ja korkea kolesteroli.

Eli? Veressä on kolesterolia vai suonien ja valtimoiden seinissä on plakkikasautumia?

Vierailija
37/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v. Mulla oli keskiarvo vähän alle 90/60 kun mittasin 2x2 kertaa päivässä 2 viikon ajan. Hain mittarin työterveydestä kun olo oli jotenkin huono ja päässä suhisi, luulin jo saaneeni isän perintönä verenpainetautin. No ei sittenkään, edelleen on äidin perintönä tämä matala verenpaine. Huimausta on ollut aina. Lääkäri sanoi, että voin huoletta popsia lakritsia, mutta se on kuulemma geeneistä kiinni kellä se vaikuttaa verenpaineeseen ja kellä ei. Vähäsuolainen (= nykyinen normaali) ruokavalio mulla näkyy ja tuntuu lähinnä jalkakramppeina. Isän verenpaineen takia olen jo lapsena tottunut vähäiseen suolankäyttöön. 

Vierailija
38/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kysymykseen olisi mahtavaa saada vastaus joltain asiaa tuntevalta lääkäriltä tai hoitajalta.

Vierailija
39/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan on täysin ihanteellinet lukemat!  Olet aivan normaali.  Älä nyt ainakaan tavoittele sitä, että saat verenpaineen tason pysyvästi nousemaan. 

Typerä kommentti. Mieti vähän itse miltä tuntuisi melkein joka kerta sängystä tai tuolista noustessa tipahtaa lattialle, tai hengästyä yhdenkin kerroksen portaista.

Vierailija
40/41 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin nämä on yksilöllisiä asioita. Vähän sama kuin jollakin on satasen hemoglobiinilla täysin virkeä olo ja toinen makaa sängyssä puolikuolleena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi