Ärsyttää kun jos otan miehen kanssa alkoholia ja juttelee syvällisiä, hän ottaa jurrissa puhuttuja asioita myöhemmin selvin päin esille
Luulisi kaikkien tietävän, että se mitä puhutaan humalassa, jää siihen eikä niitä myöhemmin enää oteta esiin. Ja ei edes kyse mistään asioista, joita olisi syytä myöhemmin puida. Jotain perus syvällistä jurripaskaa. Menee idea koko rentoutumisesta jos tietää että seuraavana päivänä kuittaillaan.
Kommentit (22)
Mies sanoo jurripäissään pettävänsä niin seuraavana päivänä et ole moksiskaan? Epäilen.
Ei kuulu jutella. Kännijorinat unohdetaan.
Ilkeyttään kuittailee seuraavana päivänä?
Tahalliselta ilkeydeltä ei kannata sulkea silmiään. Joskus tuollainen voi olla varoitusmerkki, joka ohjaa lähtemään suhteesta.
Mä en ole kyllä tiennyt tuota sun "kaikki tietää"-faktaa. Ehkä puolisosikaan ei tiedä?
Ja edelleen, ei ole kyse mistään, että olisin paljastanut jotain kyseenalaista, vaan ihan vaan äidin ja mieheni kanssa puhuttiin syvällisiä ihan yleisellä tasolla. Eri asia jos kännissä olisi oikeasti sanonut jotain loukkaavaa. Sellaisesta kuuluukin puhua sitten myöhemmin selvänä.
Ap
Itse yksinkeraisena mehenä taas en tahdo monestikkaan tajuta, kun joku selittää, että minun tulisi tajua, että jokin asia tai seikka tapahui vain ja ainoastaan siksi, että se tapahui siksi, että n.n oli kännissä ja alkoholin myötävaikuuksen alainen; siis ikäänkuin alkoholin nauttiminen olisi luonut ja antanut ekijälle anteeksi anto perusteen tehdä mahd. loukkaava ja satuttava tekonsa.
Miksei saisi keskustella jälkeenpäin samasta asiasta? Ihme sensuuria.
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen, ei ole kyse mistään, että olisin paljastanut jotain kyseenalaista, vaan ihan vaan äidin ja mieheni kanssa puhuttiin syvällisiä ihan yleisellä tasolla. Eri asia jos kännissä olisi oikeasti sanonut jotain loukkaavaa. Sellaisesta kuuluukin puhua sitten myöhemmin selvänä.
Ap
En oikein ymmärrä. Mitä eroa sillä siis on, että tapaus
A) puhutte asiasta x miehesi kanssa selvinpäin ensimmäisen kerran ja sitten toisen kerran siitä samasta asiasta myöhemmin ja sekin selvinpäin
B) puhutte asiasta x kännissä ja samasta asiasta uudelleen selvinpäin ?
Ainahan on mahdollisuus jättää se alkoholi juomatta. Tai juoda sen verran vähemmän että jorinat jää jorisematta.
Vierailija kirjoitti:
No saa toki keskustella asiasta, mutta tuollainen kuittailu ”sulla oli taas eilen lennokkaat jutut, mistähän tuollaiset kumpuaa?” on ihan turhaa. Viinistähän ne kumpuaa. Eikä mulla niin lennokkaat jutut ollu, äidilläni tuntui enemmän olevan juttuja eilen. Kukaan ei sanonut mitään pahaa tai loukkaavaa toisillemme tai kenestäkään ei puhuttu pahaa. Kukaan ei ole pettänyt ketään jne. Halusin nyt vaan tulla palstalle avautumaan kun ärsyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saa toki keskustella asiasta, mutta tuollainen kuittailu ”sulla oli taas eilen lennokkaat jutut, mistähän tuollaiset kumpuaa?” on ihan turhaa. Viinistähän ne kumpuaa. Eikä mulla niin lennokkaat jutut ollu, äidilläni tuntui enemmän olevan juttuja eilen. Kukaan ei sanonut mitään pahaa tai loukkaavaa toisillemme tai kenestäkään ei puhuttu pahaa. Kukaan ei ole pettänyt ketään jne. Halusin nyt vaan tulla palstalle avautumaan kun ärsyttää.
Ap
Pöh. Taidat olla tosikko. Minä olisin vaan naurahtanut, et joo, vähän tais tulla muutama liikaa otettua. Ja asia olis ollut siinä. Mielestäni aivan turhaa mielensäpahoitusta taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
no jos ei ollu lennokkaita juttuja niin mitä väliä.
Mun mies kanssa aina kuittailee seuraavana päivänä, jos olen edellisenä iltana ollut hiprakassa ja heittänyt perus "känniläppää" . Oikeen vielä suurentelee asiaa vielä kaiken lisäksi kavereilleen tyyliin "Maija se oli eilen ihan lärvit" vaikka kyseessä tosissaan vaan pari lasillista viiniä joista tullut pieni nousuhiparakka ja rentoutunut fiilis. Aivan perskuleen ärsyttävää, etenkin kun hän itse aina viihteellä vetää ne oikeat kunnon lärvit.
Vierailija kirjoitti:
Ilkeyttään kuittailee seuraavana päivänä?
Tahalliselta ilkeydeltä ei kannata sulkea silmiään. Joskus tuollainen voi olla varoitusmerkki, joka ohjaa lähtemään suhteesta.
Ei löydy sellaista asiaa, ettei täällä eroa ehdoteta. Mikä teitä oikein vaivaa. Onko oma elämä niin perseestä?
No onhan se ärsyttävää, jos pilkallisesti naureskellaan, että olipas sulla levottomat jutut viinipäissäsi. Se olisi ihan eri asia, jos ottaisi ne viinipäissä ehdotetut kolmen kimpat seuraavana päivänä esille sillä mielellä, että otetaan vaan äitisi mukaan touhuihin.
Vai oikein ”syvällisiä”, ettei peräti ihan ”henkeviä”? Tai ehkä ”paransitte maailmaa”? Ensimmäinen askel eheytymisessä on tunnustaa itselleen, että kaikki kännijorinat ovat uuvuttavaa paskaa... Mysteeriksi kylläkin jää, miksi mies sellaiseen jälkikäteen haluaisi vielä palata.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu jutella. Kännijorinat unohdetaan.
Parisuhteessa puhutaan avoimesti asioista.
Muuttuuko persoonallisuus niin rajusti alkoholia juodessa, että jutut ovat ihan toiset kuin selvinpäin? Juotteko liikaa?
Kaikki minkä sanot kännissä käytetään sulle nauramisena myöhemmin. Otatko ryypyn? Mä tarjoan.
Alkoholin vaikutuksen alaisena sanoo niitä asioita, joita ei selvinpäin uskalla sanoa. Estot lähtee ja päästetään se ns. inner monkey esiin. Eli kaikki totuudet tulee silloin ilmi. Joten tietysti paljastetuista totuuksista jutellaan myöhemmin selvinpäin.