Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helposti pääsee eläkkeelle ikää 34v. masennus plus ahdistus

Vierailija
07.07.2019 |

Olen ollut 3 kuukautta sairaslomalla ja aattelin hakea eläkettä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on noin nuorena. Ote on tiukentunut raakasti

mies51v

Vierailija
2/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla ensin 300 päivää sairaslomalla. Siitä kuntoutustuelle joka voi kestää vuosia ja sitten pysyvä eläke jos toivoa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipin kapin töihin pummi! SAIKUT POIS MASENTUNEILTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
4/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin, tuollainen loisiminen sairaslomalla ei tee kenellekään hyvää.

Ihmisellä pitää olla toimintaa ja työ on siihen hyvää.

Vierailija
5/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla ensin 300 päivää sairaslomalla. Siitä kuntoutustuelle joka voi kestää vuosia ja sitten pysyvä eläke jos toivoa ei ole.

Jos vuoden on sairaslomalla ja siinä huomataan ettei auta mikään niin eikö looginen tie olisi eläkkeelle? Tietenkin eläketulot on pienet mutta saisi olla rauhassa ja toipua ilman aikatauluja.

AP

Vierailija
6/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus, ei todellakaan mitenkään helposti nykypäivänä. Eläkkeelle tuntuu pääsevän vain raskaammilla dg, esim skitsofrenia, kaksisuuntainen,psykoosi jne....Vaikea masennuskin on hankala eläkkeelle pääsyn kannalta. Ja kaikissa tapauksissa yritetään aina kuntouttaa niin hemmetin paljon, kaikki työkokeilut sun muut. Eikä minnekään pysyväiseläkkeelle nuorena pääse kyllä vuosiin. Ensin pistetään määräaikaisille eläkkeille, muutamiksi kuukausiksi kerrallaan.

Vierailija
7/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuoden on sairaslomalla ja siinä huomataan ettei auta mikään niin eikö looginen tie olisi eläkkeelle? Tietenkin eläketulot on pienet mutta saisi olla rauhassa ja toipua ilman aikatauluja.

AP

Ei. Siitä alkaa kuntotustuki. Eläkkeelle ei suoraan pääse noilla vaivoilla jos lainkaan. Pitää olla vähintään noiden lisäksi psykoottinen tai olla useita psykooseja.

Vierailija
8/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä hakea. Kyllä kuntoutustuelle voi päästä. Se aikana koettavat kuntouttaa mahdollisesti. Pysyvä eläke vasta jos on täysin varmaa ettei työkyky palaa. Olen 35 ja yhdeksäs vuosi työkyvyttömänä menossa. Koskaan en ole ollut toimeentulotuella tai päivääkään työttömänä, nyt koettavat kai ekaa kertaa viimein oikeasti kuntouttaa. Ei tää järin hienoa ole, oon syrjäytynyt ja yksinäinen ja ihan pihalla kaikesta.

Vierailija
9/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä esitän psykoottista sitten? Nyt väsyttää ja pelottaa käydä kaupassa! EI JAKSA! En ole ollut sairaalassa ikinä ja en mene sinne!

AP

Vierailija
10/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.

Mulla vakava masennus ja ahdisus sekä vaativa persoona parin kipusairauden lisäksi eikä mitään mahiksia vaikka ikää 59v

Vierailija
11/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies (bipo II) pääsi seitsemässä vuodessa: 2 sairaslomalla, 5 kuntoutustuella. Tutkimuksia, terapiaa, lääkekokeiluita, hoitosuhteita jne. tulee sen verran, että teeskentelijät putoavat kyllä kelkasta.

Vierailija
12/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on laitettu laiskurit hyvin jonoon, kun noita kommentteja lukee.

Vierailija
13/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt eka sille kuntoutustuelle pääset. Käytännössä mitään kuntoutusta oikeasti ei ole. Syöt pillereitä ja se on siinä. Lääkäri voi ketjuttaa niitä kuntsareita eri pituisissa pätkissä. Itse pääsin pysyvälle 4 vuodessa. Eikä se nyt erityisen vaikeaa tälle hullulle ollut. Olisin varmaan nopeamminkin päässyt jos olisin pyytänyt sitä tomerammin ja paikkakunnalla ei olisi ollut kuukausien kato psykiatreissa.

Vierailija
14/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus vain pahenee, jos jäät kotiin eläkkeelle jumittaan. En suosittele! Eikä sinulle sitä varmaan myönnettäisikään.

Sen sijaan masennus ja ahdistus on parannettavissa psykoterapialla. Mene psykiatrille ja hakekaa Kelan kuntouttavaa psykoterapiaa ja etsikää sinulle hyvä terapeutti.

Vierailija
15/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muitakin masentaa ja ahdistaa mutta silti oma elanto tienataan, eikä loisita muiden kustannuksella.

Vierailija
16/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muitakin masentaa ja ahdistaa mutta silti oma elanto tienataan, eikä loisita muiden kustannuksella.

Ei mua masenna ja ahdista lainkaan. Kuulemma olen eläkkeeni ansainnut.

Vierailija
17/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites pääsee eläkkeelle, kun on ollut aivoinfarkti 50-vuotiaana?

Vierailija
18/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistus ovat sairauksia, joihin on tarjolla hoitoa ja kuntoutusta. Pysyvä eläke ei ole siksi oikea vaihtoehto, vaan sairaspäiväraha ja jos/kun se loppuu, niin sitten kuntoutustuki. Lääkärisi täytyy tehdä kuntoutussuunnitelma ja sitten voit hakea sen ajaksi kuntoutustukea.

Vierailija
19/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vielä nuori. Älä anna periksi niin helpolla. Voit parantua sairauksista ja elää pitkän hyvän elämän. Hae apua ja tee kaikkesi parantuaksesi.

Vierailija
20/37 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites pääsee eläkkeelle, kun on ollut aivoinfarkti 50-vuotiaana?

Hae ensisijassa kuntoutusta, jotta saisit aivosi palautumaan mahdollisimman hyvin. Kuntoutuksen jälkeen voi sitten katsoa mihin rahkeet riittävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan