Miten aikuisten kakku merkitään tyylikkäästi rippijuhlissa?
Miten aikuisten kakku merkitään että alaikäiset tietää olla koskematta sitten? Sellainen tyylikäs ja juhlava ratkaisu.
Kommentit (32)
Tietenkin se on tarjolla siinä pöydässä, jossa on aikuisten tarjottavat. Lapsilla on sivummalla oma pöytänsä, jossa on porkkanatikkuja ja kurkkua, aikuisilla on oma pöytänsä, josta lapset ei saa ottaa.
Aiotko lorauttaa kakkuun viinaa mausteeksi paistamisen jälkeen? Ei taida tulla hyvän makuista. Kun konjakkia tai jotain likööriä käytetään kakun mausteena, sitä laitetaan taikinaan hyvin pieni määrä. Kaikki etanoli haihtuu paistettaessa pois.
Laitat siihen pienen kortin viereen, jossa lukee "kakussa on mausteena hieman alkoholia".
Ihan samalla lailla kuin merkkaat vaikkapa gluteenittomat leivonnaiset
Vierailija kirjoitti:
Aiotko lorauttaa kakkuun viinaa mausteeksi paistamisen jälkeen? Ei taida tulla hyvän makuista. Kun konjakkia tai jotain likööriä käytetään kakun mausteena, sitä laitetaan taikinaan hyvin pieni määrä. Kaikki etanoli haihtuu paistettaessa pois.
Ei pidä paikkaansa mikään tuossa. Osaan kakuista alkoholi lisätään juurikin valmiiseen pohjaan tai kuorrutukseen.
Eikä kaikki alkoholi ehdi haihtua paistamisen yhteydessä. Tässä Mtv:n jutusta sitaatti:
"Yleisen käsityksen mukaan alkoholi haihtuu uunissa. Aikuisten kakut – terästettyjä leivonnaisia -kirja tietää kuitenkin kertoa, ettei tämä yleinen uskomus pidä täysin paikkaansa. Kirjan mukaan leivonnaiseen jäävä alkoholimäärä riippuu yksinkertaisesti paistoajan pituudesta.
Jos alkoholi esimerkiksi sekoitetaan taikinaan ja leivonnainen paistetaan uunissa, on puolen tunnin paistoajan jälkeen alkoholista jäljellä vielä 35 prosenttia, tunnin jälkeen 25 prosenttia. Jos taas alkoholi imeytetään kakkuun paistamisen jälkeen, on yön jälkeen kakussa vielä 70 prosenttia alkoholista jäljellä."
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina merkannut aikuisten naisten kakun kuorruttamalla siihen kirkkoveneen kuvan, aikuisten miesten kakussa on vastaavasti mulkun kuva.
Haha! Repesin. Tässäpä todella tyylikäs ja juhlava ratkaisu!
Minkä takia rippijuhlissa on aikuisten kakku kun nuorta siellä juhlitaankin???
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia rippijuhlissa on aikuisten kakku kun nuorta siellä juhlitaankin???
Kun on riittävän vahvasti mautettu aikuisten kakku, niin loppuillasta tulee kaikilta vaan kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina merkannut aikuisten naisten kakun kuorruttamalla siihen kirkkoveneen kuvan, aikuisten miesten kakussa on vastaavasti mulkun kuva.
Haha! Repesin. Tässäpä todella tyylikäs ja juhlava ratkaisu!
Kiitos, kiitos! On kyllä ollut juhlissamme huomion keskipisteenä nuo sekä sisältä että ulkoa hyvää makua edustavat kakut. Niitä on ihasteltu ja kuvailtu tiuhaan.
Siis onko se jotain"taikakakkua" vai miksi teillä on aikuisille eri kakku? Ei käynyt mielessä, että rippijuhliin ei oikein sovi tuollaiset kakut?
Vierailija kirjoitti:
kanna biskeksejä tarttee olla kanssa, mä en muuten ala!
Älkää unohtako arkisempia bissekeksejä :)
Kynttilöiden sijaan laitat kaakkuun tupakkeja pystyyn, nomparellien sijaan eks_taasipillereitä ja kermavaahtoa kevennät votkalla. Tomusokerin sijaan koka_iiniä. Kakun sisältä hyppää ulos AP-mamma aataminasussa.
Vierailija kirjoitti:
Kynttilöiden sijaan laitat kaakkuun tupakkeja pystyyn, nomparellien sijaan eks_taasipillereitä ja kermavaahtoa kevennät votkalla. Tomusokerin sijaan koka_iiniä. Kakun sisältä hyppää ulos AP-mamma aataminasussa.
Lähtee rippikoulun suosio nousuun ja ateistit puhkeaa itkuun.
??? Miksi aikuisille pitää olla eri kakku?