Järjetön väsymys ovulaation aikaan
Täällä kun tiedetään tai ollaan tietävinään kaikesta kaikki, niin kysynkin täältä vinkkejä/neuvoja.
Olen perusterve, 34v.nainen. Paino on normaali ja hormonaalista ehkäisyä en käytä. Menkat on niukat ja kierto säännöllinen. Nyt isoin ongelma on viimeisen vuoden vaivannut jäätävä, voimattomuutta aiheuttava väsymys ovulaation aikaan. Saatan nukkua 8h unet, mutta silti päivisin veto voi olla aivan pois ja en saa mitään aikaiseksi. Lisäksi oireistoon kuuluu sydämen tykytys (öisin aktiivisuusrannekkeessa näkyy keskellä yötä joa 109 sykepiikkejä), ahdistunut olo ja hiuksia lähtee. Olo helpottuu heti, kun menkat alkavat ja hyvä olo kestää taas ovikseen asti.
Menen gynelle vuositarkastukseen kuun lopussa ja yritän saada hänet vakuuttuneeksi näistä elämää hankaloittavista oireista. Hormoniehkäisy ei tule vaihtoehdoksi, sillä yritämme toista lasta. Tosin vähän vaikea yrittää, kun olen oviksen aikaan sulkeutunut pahoihin oloihini.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuota koko loppukierto aina oviksesta menkkoihin. Sitten pari viikkoa normaalia oloa ja taas 10-12h yöunia ja päivätorkkuja vaativa luonnoton väsymys, sekavuus ja aivosumu. Edes seksiä ei jaksa harrastaa, vaikka tekisikin mieli ja saatan nukahtaa kesken kaiken. Pahimmillaan olen torkahtanut jopa työpaikan vessaan ja autooni ennen kuin lähdin ajamaan kotiin.
Ap vastaa. Minä myös olen joutunut pysähtymään jopa marketin parkkipaikalle vetämään pienet torkut, että jaksaisin ajaa kotiin. Onko kukaan saanut apua tähän?
Kiinnostais tietää onko kukaan keksinyt tähän apua. Oon käyny lääkärissäki ja sain mieliala lääkkeet 😂😂😂
Itselläni siis samat; ovulaatiosta alkaa ihme aivosumu, päänsärky ja pahin kaikista eli väsymys. 12h unta ei riitä kun tarvii päiväunetkin ja silti voi nukahtaa työpaikan kahvipöydässä. Oon 40v ja tää vaiva on viimesen viiden vuoden sisällä vaan pahentunu. Jonku verran jeesaa säännöllisyys kaikessa, ulkoilu, liikunta, ruoka, alkoholia kannattaa välttää. Ja joo ei hormonaalista ehkäsyä (vuodesta 2011 asti).
Mulla on tuota koko loppukierto aina oviksesta menkkoihin. Sitten pari viikkoa normaalia oloa ja taas 10-12h yöunia ja päivätorkkuja vaativa luonnoton väsymys, sekavuus ja aivosumu. Edes seksiä ei jaksa harrastaa, vaikka tekisikin mieli ja saatan nukahtaa kesken kaiken. Pahimmillaan olen torkahtanut jopa työpaikan vessaan ja autooni ennen kuin lähdin ajamaan kotiin.