Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanheneminen on perseestä

N46
07.07.2019 |

Olen 53v mies ja kyllä muuten vanheneminen on ihan perseestä, kun kuitenkin henkisesti tuntee olevansa siellä alle kolmenkympin tienoilla.

Oon menestynyt kohtuullisen hyvin elämässäni - raivannut tieni läpi esteiden, noussut köyhästä lapsuudesta ylempään tulodesiiliin. Olen kouluja käynyt ja lisäksi koko ajan koulutan itseäni uusiin asioihin. Olen aina elänyt nykyhetkessä ilman että olisin jäänyt muistelemaan mennyttä aikaa. Tunnen kiitolllisuutta siitä yhteiskunta on mahdollistanut minulle pääsyn nykyiseen asemaani - koulutus, terveydenhuolto jne. Tunnen olevani onnekkaampi kuin moni muu, sillä menestys perustuu paljolti pelkkään sattumaan - siihen, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja tunnistaa hetken tuomat mahdollisuudet sekä ennakoi sen suomat mahdollisuudet tulevaisuudessa.

Oma aktiivinen toimintakykyni on enää noin 15, kenties 20 vuotta. Sitten tää kaikki loppuu, vaikka olisi niin paljon tehtävää. Fyysinen vanheneminen on perseestä. Kenties voi laskea teknologisen kehityksen - nanoteknologia, geeniteknologia, tekoäly, jopa virtuaalinen elämä - tuomiin mahdollisuuksiin, mutta epäilen, että tuossa ajassa ei moista teknologista harppausta tulla tekemään.

Miten muut tuntee fyysisen vanhenemisen ja tietoisuuden elämän rajallisuudesta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo N46 nimimerkkirivillä tarkoitti? Taisit unohtaa kirjoitelleesi naisena jossain toisessa ketjussa. Ei se mitään. 

Vierailija
2/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet 56-vuotias mies nimimerkillä N46?

Asia selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaako 46-vuotias nainen jotenkin 53-vuotiasta miestä? Missähän suhteessa?

Vierailija
4/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo

Vierailija
5/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämässä on pelkkkää illuusiota.

Vierailija
6/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elämässä on pelkkkää illuusiota.

Tämä on kyllä totta - sukupuoleen katsomatta. Tai ikään.

Vierailija
7/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa tätä tosissaan. 

Vierailija
8/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias, ja fyysisesti varmaankin paremmassa kunnossa kuin 30-vuotiaana. En sure ennalta, mitä ongelmia on mahdollisesti odotettavissa 10-20 vuoden kuluttua. Aion jatkaa treenaamista, koska se tuottaa hyvän fyysisen kunnon lisäksi myös hyvää mieltä.

Olen saavuttanut ammatillisesti varmaankin sen, mikä on saavutettavissa. Kunnianhimoni ei liity tavaran tai muiden ihmisten arvostuksen saamiseen.

Nautin luonnosta ja kulttuurista. Innostun taiteesta ja tieteestä. 

Vanheneminen on asia, joka täytyy hyväksyä, jos aikoo elää kauan. En osaa ajatella, että se olisi jotenkin perseestä, iän tuomiin hankaluuksiin ei kannata keskittyä, vaan tehdä elämästä nautittavaa niissä rajoissa.

Vierailija
9/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 on meistä aikuisin, ei puuttunut lillukanvarsiin. <3

1

Vierailija
10/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten  meni noin niinku omasta mielestä?

Vierailija
11/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä täällä onkin niin äkkiä kaikki koettu. Jeesus kutsuu sinut kauttaan ikuiseen elämään.

Vierailija
12/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä täällä onkin niin äkkiä kaikki koettu. Jeesus kutsuu sinut kauttaan ikuiseen elämään.

Raamatun Jeesusta ei ollut, ja kuoleman jälkeen ei odota muu kuin olemattomuus. Joku viisas on sanonut, että uskonnot saivat alkunsa, kun ihminen kehittyi sille tasolle, että ymmärsi, mikä on kuolema. Se on psyykelle yksinkertaisesti liian kova pala hyväksyttäväksi, joten tarvitaan kauniita tarinoita. Meissä kaikissa elää elämänhalu ja tarve pysyä hengissä, ja sitä pitää ruokkia.

Elämänpidennyshoidot ovat seuraava vallankumouksen lähde. Labroissa on jo saatu about 70-vuotiasta naista vastaavat hiiret palautettua lisääntymiskykyisiksi, ja käännettyä vanhuuteen liittyvä lihassurkastuminen takaisin nuoruuteen aktivoimalla/inaktivoimalla muutamia geenejä.

Valitettavasti mitään kiirettä ei näytä olevan sen suhteen, että noita tuotaisiin ihmisille, ainakaan länsimaissa. Toivottavasti Kiina laittaa siihen vauhtia, sillä siellä ei niin kauheasti pohdita kaiken maailman eettisyyksiä. Syöpähoidotkin porhaltavat pian vasemmalta ja oikealta ohitse, koska uskaltavat tarjota niitä käytettäväksi ilman 20 vuoden testauksia, ikään kuin pian kuolevia syöpäpotilaita kiinnostaisi kuolevatko he kokeellisiin hoitoihin.

Vierailija
13/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä jos ei tuohon ikään mennessä ole hyväksynyt omaa heikkenemistään ja aina olevaa kuolemaa.

Ehkä ap:n kaltaiset ihmiset ovat niitä itsensä ylentäjiä, jotka kuvittelevat olevansa parempia kuin tupakoijat tai roskaruuan mättäjät.

Ylennetään itsensä sillä ettei tehdä tupakointia tai ei tehdä roskaruuan verbaamista.

Kuolema on tupakoijilla kaiken aikaa läsnä ja muistuttaa heitä paketin kannessa. He opiskelevat kuolemaan ja tietävät että ovat vain ruokaa joka syö ruokaa, ei mitään muuta tai kaunista.

Ap myös mainitsi koulutunkset ja muut täysin turhat asiat.

Minä aikoinaan opettelin vain tappelemaan paljain käsin ja astaloita mielikuvituksellisesti käyttäen, koska ymmärsin todellisuuden realiteetit.

Ei meikäläiselle tulla selittelemään että tämä menee tuonne ja tuo menee tänne.

Meikäläinen menee minne haluaa ja se maa millä seison on minun aluetta ja jos asiasta tulee riitaa, niin se selvitetään paikan päällä.

Ei minua kuolema pelota tai mikään kipu tai vammautuminen.

Olen kovan koulun katupoika ja en pelkää myöskään perseeni myymistä että saisin leipää. Kaikkea on pitänyt tehdä elämässä selviytyäkseen.

Ap on hyvä esimerkki pullamössösukupolvesta, joka on elänyt ihan vieraantuneessa todellisuudessa ja kaikki on hänelle pedattu elämässä. Nyt hän nyyhkii kun elämä on niin kivaa ja ei haluaisi lopettaa.

Sun elämä tulee loppumaan. Sen verran toivoisin vanhemmalta ikäpolvelta suoraselkäisyyttä että ette olisi tuollaisia valittavia nössöjä.

Todella säälittävää lukea tuollaista roskaa isolta mieheltä joka voisi olla oman faijan 20v nuorempi pikkuveli.

Hävettää jumalauta.

Teikäläisten ikäpolvi on hemmoteltu niin pilalle, että ihan ärsytttää tuollainen vätystely.

Oma äiti tuli tähän maahan sellaisesta paikasta missä raajat räjähtelee ja sotilailta saa aina nyrkkiä ja muuta kivaa, jos hyvin käy kun selviää hengissä.

Ei tuollaista tekopyhää pöyhkeilyä ole tarkoitus ikuisesti kuunnella. Ap voisi miettiä vähän miten lyhyt elämä on lapsella joka kävelee riisipellolla miinaan.

Ajattelisit välillä muitakin etkä omaa isoa keski-ikäistä napaasi.

Toivottavasti tämä oli hyvä läksytys sulle. Hävytöntä ininää sitä saakin lukea jumalauta.

Mä oon warrior. Entä sä ap?

Kuulostat nössöltä talitintiltä.

Vierailija
14/14 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovan koulun poika kirjoitti:

Jännä jos ei tuohon ikään mennessä ole hyväksynyt omaa heikkenemistään ja aina olevaa kuolemaa.

Ehkä ap:n kaltaiset ihmiset ovat niitä itsensä ylentäjiä, jotka kuvittelevat olevansa parempia kuin tupakoijat tai roskaruuan mättäjät.

Ylennetään itsensä sillä ettei tehdä tupakointia tai ei tehdä roskaruuan verbaamista.

Kuolema on tupakoijilla kaiken aikaa läsnä ja muistuttaa heitä paketin kannessa. He opiskelevat kuolemaan ja tietävät että ovat vain ruokaa joka syö ruokaa, ei mitään muuta tai kaunista.

Ap myös mainitsi koulutunkset ja muut täysin turhat asiat.

Minä aikoinaan opettelin vain tappelemaan paljain käsin ja astaloita mielikuvituksellisesti käyttäen, koska ymmärsin todellisuuden realiteetit.

Ei meikäläiselle tulla selittelemään että tämä menee tuonne ja tuo menee tänne.

Meikäläinen menee minne haluaa ja se maa millä seison on minun aluetta ja jos asiasta tulee riitaa, niin se selvitetään paikan päällä.

Ei minua kuolema pelota tai mikään kipu tai vammautuminen.

Olen kovan koulun katupoika ja en pelkää myöskään perseeni myymistä että saisin leipää. Kaikkea on pitänyt tehdä elämässä selviytyäkseen.

Ap on hyvä esimerkki pullamössösukupolvesta, joka on elänyt ihan vieraantuneessa todellisuudessa ja kaikki on hänelle pedattu elämässä. Nyt hän nyyhkii kun elämä on niin kivaa ja ei haluaisi lopettaa.

Sun elämä tulee loppumaan. Sen verran toivoisin vanhemmalta ikäpolvelta suoraselkäisyyttä että ette olisi tuollaisia valittavia nössöjä.

Todella säälittävää lukea tuollaista roskaa isolta mieheltä joka voisi olla oman faijan 20v nuorempi pikkuveli.

Hävettää jumalauta.

Teikäläisten ikäpolvi on hemmoteltu niin pilalle, että ihan ärsytttää tuollainen vätystely.

Oma äiti tuli tähän maahan sellaisesta paikasta missä raajat räjähtelee ja sotilailta saa aina nyrkkiä ja muuta kivaa, jos hyvin käy kun selviää hengissä.

Ei tuollaista tekopyhää pöyhkeilyä ole tarkoitus ikuisesti kuunnella. Ap voisi miettiä vähän miten lyhyt elämä on lapsella joka kävelee riisipellolla miinaan.

Ajattelisit välillä muitakin etkä omaa isoa keski-ikäistä napaasi.

Toivottavasti tämä oli hyvä läksytys sulle. Hävytöntä ininää sitä saakin lukea jumalauta.

Mä oon warrior. Entä sä ap?

Kuulostat nössöltä talitintiltä.

Vaikka niin "kova naama" oletkin, koeta nyt vähän relaa ja nauttia kesästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän