Miksi miehen sukunimi on olevinaan vapaa valinta, mutta heti kun valitaan naisen nimi niin moititaan?
Eihän tuossa ole mitään järkeä. Miehen kautta menevä sukulaisuus on syy tyttöjen ja naisten huonoon asemaan globaalisti. Miksi miehet ei halua tuomita tätä? Miksi miehet saa vapaasti ajaa naiseen tukemina toisten syrjintään kytkeytyvää tapaa?
Tiedän harvoja pareja jotka ottivat naisen nimen, ja koko suku oli parin päätöksen kimpussa. Tiedän useita pappeja jotka eivät ole sulattaneet naisen nimen valintaa. Tiedän äidin joka nimesi lapset itsensä mukaan, ja sukulaiset ei suostu lähettämään joulukortteja naisen nimellä, vaikka se on koko perheen nimi. Miksi kukaan ei ole raivolla painottamassa vapautta valita, kun valitaan naisen etu? Miksi ihmiset saa siinä hyökätä valintaa vastaan.
Se että valinta hyväksytään vain kun nainen valitsee miehen edun ei ole vapautta. Itse aion todellakin antaa jokaisen nimen lapsille oman isälinjani ja äitilinjani kautta. Monet naiset kritisoi itsekkääksi.
Sekö ei ole itsekästä vähemmän perheen eteen tekevänä suuressa osassa maailmaa pakottaa oma nimi perheelle? Sekö ei ole itsekästä?
Naisetkin on aina miehen puolella ja suostuu valitsemaan omaa etuaan vastaan. Naiset kuitenkin susina moittii naisia oman edun ajamisesta perheessä.
Miehen sukunimen valintaa saa kritisoida. Saahan naisenkin, vaikka naisen nimi valitaan äärimmäisen harvoin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vastaa naisen syrjintään. Miksette käske alistuvia naisia hoitoon? Tehän kärsitte Tukholma-syndroomasta.
Näin naisetkin tukahduttaa naisen äänen. Hieno homma. Miksette tulleet painottamaan miten naisen sukunimen valinnan tulee olla ehdottomasti vapaata? Sen sijaan haukutte aloittajaa.
Valinta on täysin vapaa, mutta tämän aloittaja on tehtaillut näitä sukunimialoituksia niin pakkomielteisesti, että hän ei taida olla aivan terve. Tai sitten hän ei tunne suomalaista yhteiskuntaa.
Ei se mitään vapautta ole, että naisen nimen kohdalla kaikki kääntyy vatsaan. Muuten miehen sukunimeä saa kritisoida yhtä lailla.
Ja se muuten ei ole vapaata. Esimerkiksi sisaruksilla on pakko olla sama nimi. Valtaosassa maailmaa isän sukunimi on pakko. Lain määräämä pakko.
Miksette tuomitse sitä jos kerta vapaus merkitsee? Ja miksi naisen nimeä ei saa valita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko mä AP kysyä, että kenelle sinä oikein kohdistat nämä kysymyksesi ja mitä luulet tällä mesoamisellasi saavuttavan?
Eikös sullakin ole isäsi sukunimi?
Eikö ala turhauttaa jo?Miksi ette tuomitse naisen sukunimen valinnan syrjintää? Minulla on uudissukunimi. Miksi vanhemmat valitsee aina isän nimen? Miksi syrjivästi oletit että minulla on isän nimi? Ei minulla edes ole isää. Kannattaako miehen nkneö antaa, kun mies häipyy.
Miksette kutsu miehiä hulluiksi, kun heidän nimensä takia Aasiassa poistetaan naisia?
Aaa, arvelinkin oireidesi johtuvan lapsuuden hylkäämiskokemuksista ja isähahmon puutteesta. Vaikka faijas jätti mutsis ja myrkytti mieles niin sun ei tarvitse jatkaa tuota propagandaa jälkipolville.
Apua on saatavilla!
Siemennesteestä sinutkin on muuten puoliksi pantu alulle.
Oletpa ärsyyntynyt! Menikö akalla tunteisiin kun alistumisenne tuodaan esiin eikä naisen nimeä saa valita ilman ajojahtia?
Miehen sukunimen valintaa saa kritisoida. Ei se sitä lakia muuta.
Sukunimen valinta on muuten ollut kauhemmon pakko kuin vapaus. Ei naiset siitä pakosta valittaneet. Ette edes halunnut antaa naisilla vapautta valita.
Teillä ei ole mitään logiikkaa tuossa. Väitätte että miehen sukunimen kritisointi on vapaiden viemistäz mutta sitten naisen sukunimen ajojahti on silti ihan vapaa valinta?
Voi teitä eukkoja! Kai tiedätte että aviomiehen suvun takia teitä on aina pidetty arvottomina. Ei se sukunimihullun vika ole, vaan miestenne. :)
Olettepa te perinteiset äkäisiä ja naisellisen typeriä. Ei ihme että miehet ei ole teille mitään oikeuksia halunneet antaa.
Ainiin, nyt on sunnuntai.
Ja minä unohdin popparit!
Tässä on kyllä ihan oikeasti perää. Neitsyyskyttäys ja täten naisten alistaminen suurimmaksi osaksi johtuu juuri siitä, että lapset pitää saada miehen nimiin, kun se on niin tärkeää. Mutta ei puhuta tästä toki tästä, vaan vängätään ja ilkeillään kumpaankin suuntaan.
Mä olen miehelleni sanonut, etten luovu omasta nimestäni. On tuo hälle ihan ok, että ottaisi mun nimen ja ystäväpiirikin sen siunannut. Kuulema tärkeintä, että ollaan yhtä perhettä.
Taidan kuitenkin luopua tästä ja mennä perinteisellä kaavalla. Tuutko aapee kaasoksi?
Tottahan tuo on. Tässä asiassa naiset väistyvät ja pitävät omaa sukuaan vähäpätöisempänä. Tämäkin tulee muuttumaan. Jonkun täytyy aina avata latu, että muut oppivat ajattelemaan. Tässä tapauksessa sen tekee ns. sukunimihullu, joka taitaa lopulta arvostaa itseään.
Aaa, arvelinkin oireidesi johtuvan lapsuuden hylkäämiskokemuksista ja isähahmon puutteesta. Vaikka faijas jätti mutsis ja myrkytti mieles niin sun ei tarvitse jatkaa tuota propagandaa jälkipolville.
Apua on saatavilla!
Siemennesteestä sinutkin on muuten puoliksi pantu alulle.