En saa pakettiani smart postista
Eli tilasin paketin smartpostiin ja menin sitten hakemaan sitä. No siinä pitäisi toetää lokeron numero eikä mun viestissä ollut kuin koodi millä sen saa auki. Eli mistä tiedän mihin lokeroon sen koodin näppäilen. Ennen oon käyttänyt pakettiautomaattia missä ne näppäillään siihen yhteen näyttöön ja sit luukku aukeaa.
Kommentit (24)
Huoh näitä palveluita. Mä sain kyllä pakettini eilen. Se näkyi jostain syystä postin mobiilissa tuplaten. Hain sen automaatista ja toinen näistä hävisi. Toinen jäi olemaan ihan kuin en olisi pakettia hakenut. Yritin postin chattiin, mutta jonoa oli ja sitten ne sulkivat sen. Ei ollut työpaikalla aikaa soitella minnekään saati halua maksaa siitä. Kenelläkään kokemuksia tämmöisestä? Kyseisessä automaatissa usein kyllä ollut vikoja, sanotaan kaupunginosaryhmässä facessa.
Koodi löytyy tekstiviestistä tai sähköpostista, jos sen olet antanut.
Näppäilet koodin siihen smartpost terminaaliin. Laite näyttää missä suunnassa luukkusi on ja siihen tulee nappi [AVAA]. Paina avaa-nappia ja luukkusi ovi pompsahtaa auki.
Eihän niissä ole kuin yksi ruutu ja näppis mitä käytetään. Siihen näppäilet koodin minkä sait. Mikä tässäkin on näin vaikeaa?
Ainakin postin ja matkahuollon (onko juuri smartpost, en tiedä) ei tarvita kuin koodi, kyllähän sä näet sen mikä luukku aukeaa, molemmissa ne aukeaa niin että luukku on selkeästi auki, ja lokeronumeroa ei ole näissä luukuissakaan
Vierailija kirjoitti:
Eihän niissä ole kuin yksi ruutu ja näppis mitä käytetään. Siihen näppäilet koodin minkä sait. Mikä tässäkin on näin vaikeaa?
On myös sellaisia automaatteja, joissa jokaisessa lokerossa on ovessa oma näppis, johon koodi näpytellään.
Ap:lle, kyllä sen lokeron numeron pitäisi olla siinä viestissä missä koodinkin sait? Kokeile hakea pakettia postin sivuilta seurantakoodilla, jospa lokeron numero näkyisi siellä?
Kyllä mulla on ollut aina viestissä sen lokeron numero, jos olen tilannut sen sellaiseen automaattiin, jossa on joka lokerossa se oma näppäilyjuttu. Onhan kyseessä varmasti nyt Postin SmartPost-automaatti etkä yritä hakea vaikka PostNord-pakettia Postin automaatista?
Tuo että joka lokerossa on oma näppäilyjuttu on minusta myös paljon kätevämpi. Pari kertaa on käynyt niin että PostinNordin yksi ja ainoa näppäilysysteemi on jumittanut ja kukaan ei sitten saa mistään lokerosta pakettia ulos.
Jos on näitä uusia lokeroita missä on jokaisessa oma erillinen numeronäppäimistö, niin käy jokainen lokero läpi jos et tosiaan ole kokeron numeroa saanut. Muista painaa numerokoodin jälkeen OK-näppäintä.
Olethan katsonut Oma posti -palvelusta (tai mobiilisovelluksesta), että näkyykö siellä lokeron numeroa?
Vierailija kirjoitti:
Jos on näitä uusia lokeroita missä on jokaisessa oma erillinen numeronäppäimistö, niin käy jokainen lokero läpi jos et tosiaan ole kokeron numeroa saanut. Muista painaa numerokoodin jälkeen OK-näppäintä.
Ei tarvi edes käydä jokaista lokeroa läpi. Ap varmaan kuitenkin suurinpiirtein tietää onko paketti iso vai pieni vai jotain siltä väliltä. Jos odottaa isoa pakettia, niin pieniä lokeroita on turha edes käydä läpi. Jos taas odottaa pientä pakettia, niin isoissa lokeroissa se tuskin on.
Missä noita lokeroita on, joissa joka luukussa näppäilyruutu. En ole Helsingissä nähnyt vielä yhtäkään.
Kokeile, onnistuisiko dummypostista.