Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä jo käsitelty tämän päivän hesarin juttu yksinelävien taloustilanteesta?

Vierailija
06.07.2019 |

„KEVÄÄLLÄ Janne Kärkkäisen 15 vuotta vanha pesukone hajosi. Se ei ollut ensimmäinen kerta, kun 42-vuotias Kärkkäinen lainasi vanhemmiltaan rahaa yllättävän kulun vuoksi.

Niinä kuukausina, kun Kärkkäinen saa kolmivuorotyöstään lisät, hän tienaa suomalaisen keskitulon verran, noin 3 300 euroa.

Jos taas tilille napsahtaa pelkkä peruspalkka, hän saattaa käyttää luottokorttia ruuan ostamiseen. Ilman vuorolisiä raha ei välttämättä riitä koko kuukaudeksi.“

Kuvan perusteella Janne ei käytä rahaa ainakaan sisustamiseen, pukeutumiseen tai superterveelliseen ruokaan. Ihmettelen todella, mitn on mahdollista ettei palkka riitä ruokaan ja muihin perustarpeisiin, jos kerran ainakin välillä palkka on jopa 3300€/ kk? Eikö niinä kuukausina ole mahdollista laittaa sivuun edes jonkin verran? Palstan yksinelävät, miten on?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot miinus menot. Ei pidä elää kädestä suuhun.

Vierailija
22/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin 400 euron pesukoneen osamaksulla. Saan toimeentulotukea yms noin 1000 euroa/kk nettona. Että mitä vit%ua.

Nyt tiedät, että osta torilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku Helsingissä. Erittäin hyvin tulen toimeen. Ratsastusharrastukseen kuluu 3.500 euroa vuodessa. Eilen nostin käteistä 450 euroa Albanian matkaa varten. Matkan maksoin tällä viikolla n. 1100 euroa. Yhtiövastike 300 e. Yrityksen mainoskuluihin noin 3000 /kk. Yrityksen vuokra ja juoksevat kulut 1500 e/kk. Sijoituksiin 300 säännöllisesti, joskus 5 -10000 euroa. Omiin muihin menoihin (meikit, ruoka, vaatteet, alko, tv) n. 1000 euroa/kk.

Kaikki omalla työllä hankittu. Klo nyt 16.25 lauantaina ja töissä olen. Aina töissä, joko pään sisällä tai toimistolla. En valita, mutta mietin, jotka valittavat. Pitäisikö kaikki saada ilmaiseksi? Olen luopunut vapaa-ajasta saadakseni tämän elintason.

F (asianajaja)

Minkä elintason? Mainitset vain firman kuluja. Halpamatka ja yksi harrastus. 1000 on maltillinen kuukausikulutus

Vierailija
24/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Khyl on kovaa... tavallisella ihmisellä on noilla tuloilla myös pari lasta elätettävänä.

No lapsiperheet saa kaikkia tukia tässä maassa ja ylipäätään yhteiskunta on rakennettu lapsiperheet etusijalle asettaen, joten ei pitääs olla mammalla valittamista.

Vierailija
25/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin 400 euron pesukoneen osamaksulla. Saan toimeentulotukea yms noin 1000 euroa/kk nettona. Että mitä vit%ua.

no maksan 20 euroa/kk seuraavat 2 vuotta. Miten ap.lla ei ole varaa tuohon yli 3000 tuloilla?

Ei mitään loppuun ajettuja torilta.

Vierailija
26/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuon henkilön lisät kuitenkaan voivat olla puolta palkasta, eli että muina kuukausina sitten saisi alle 2000e. Kuulostaa taas heikolta taloudenhallinnalta. Ehkä tilataan lehtiä, on tekniikkaa osamaksulla, leffapalveluita ja syödään ulkona.

Vierailija
27/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no maksan 20 euroa/kk seuraavat 2 vuotta. Miten ap.lla ei ole varaa tuohon yli 3000 tuloilla?

Ei mitään loppuun ajettuja torilta.

Voi jeesus! Oon ostanut ainakin 4 pesukonetta eri huusholleihin monena vuotena, noin 50 euroa kappale. Ja kaikki toimii, paitsi 1, koska idioottiasuja laittoi luukun aina kiinni pesun jälkeen ja home levisi (teknisesti kone kyllä toimi).

Vierailija
29/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkku Helsingissä. Erittäin hyvin tulen toimeen. Ratsastusharrastukseen kuluu 3.500 euroa vuodessa. Eilen nostin käteistä 450 euroa Albanian matkaa varten. Matkan maksoin tällä viikolla n. 1100 euroa. Yhtiövastike 300 e. Yrityksen mainoskuluihin noin 3000 /kk. Yrityksen vuokra ja juoksevat kulut 1500 e/kk. Sijoituksiin 300 säännöllisesti, joskus 5 -10000 euroa. Omiin muihin menoihin (meikit, ruoka, vaatteet, alko, tv) n. 1000 euroa/kk.

Kaikki omalla työllä hankittu. Klo nyt 16.25 lauantaina ja töissä olen. Aina töissä, joko pään sisällä tai toimistolla. En valita, mutta mietin, jotka valittavat. Pitäisikö kaikki saada ilmaiseksi? Olen luopunut vapaa-ajasta saadakseni tämän elintason.

F (asianajaja)

Minkä elintason? Mainitset vain firman kuluja. Halpamatka ja yksi harrastus. 1000 on maltillinen kuukausikulutus

Tilillä nyt 60 000. Sijoitukseen siitä varmaan 20t. Tarkoitin sitä, että voin tehdä mitä haluan. 1000 kuukaudessa on tietenkin maltillinen kulutus (teen itse ruoat), mutta kampaamo käynti maksoi 245 euroa ja jalkahoito 60 euroa. Nuo tuommoiset on ylimääräisiä. Halpamatka?? Joo varmaan, mutta ei maa sen halpuuden vuoksi valittu vaan että kiinnostaa....

F

Vierailija
30/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vanha pesukone hajosi." Noita saa jotain 50 eurolla:

https://www.tori.fi/uusimaa/kodinkoneet/pesu_ja_kuivauskoneet?ca=18&q=p…

Minä käytän aina taloyhtiön pesutuvan kahta pesukonetta ja kuivausrumpua, jotka voi varata ilmaiseksi kahden tunnin ajaksi kerrallaan. Toiseen pesukoneeseen voi laittaa vaaleammat vaatteet ja toiseen tummemmat ja ne 40 ja 60 asteen pesuohjelmat kestävät noin 45 minuuttia. Sitten laitan vaatteet kuivausrumpuun vajaaksi tunniksi, joten vaatteet ovat puhtaat ja kuivat noin 2 tunnissa.

Tuo Hesarin yksinasuja vaikutti kyllä vähän avuttomalta tapaukselta ja vaikka olenkin heteromies, niin minusta on mukava panostaa asumisviihtyisyyteen. Jos ihmisellä on säännölliset tulot, niin voihan sinne asuntoon vähitellen hankkia kaikenlaista kivaa kuten kunnon huonekalut, viihde-elektroniikka (pöytätietokone, tv, stereot), riittävästi ruokailuvälineitä ja kokkaustaitoja, sillä ruoanlaitto tekee asunnosta kodikkaamman.

Minulle yksinasuminen on edullinen asumismuoto, jossa voin itse päättää omasta ajan ja rahan käytöstä eikä minun kulutukseni oli sidoksissa mihinkään tilipäiviin, sillä olen velaton.

Vierailija
31/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Khyl on kovaa... tavallisella ihmisellä on noilla tuloilla myös pari lasta elätettävänä.

No lapsiperheet saa kaikkia tukia tässä maassa ja ylipäätään yhteiskunta on rakennettu lapsiperheet etusijalle asettaen, joten ei pitääs olla mammalla valittamista.

No ei saa uita tukia kuin lapsilisän.

Vierailija
32/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kuivaavan samalla hinnalla? Maksaa kaupassa 500-2900 merkistä riippuen.

Vierailija
33/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kuivaavan samalla hinnalla? Maksaa kaupassa 500-2900 merkistä riippuen.

https://www.tokmanni.fi/kuivausteline-18-m-siivekkeilla-6419860034454

Vierailija
34/38 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 50v miespuolinen rakennusmies helsingissä,tulot n.2500 netto/kk,koko elämän asunut yksin.Asunto ja mökki omia ja maksettu.Koko työelämän ajan on pystynyt käymään lomilla ulkomailla 2x vuodessa.Auto oli kerran 2v,mutta totesin turhaksi hyvien julkisten liikenneyhteyksien takia(ja kalliiksi kapistukseksi seisomaan kadun varressa)Viinaakin on tullut juotua(ei tosin pullon suusta)ja viihteellä käytyä ihan riittävästi,nykyään enää harvemmin.Samalla olen myös säästellyt pikkuhiljaa joita olen sijoitellut rahastoihin ja osakkeisiin,tavoitteena jättäytyä 60v pois työelämästa ja viettää talvet lämpimässä ja kesät mökillä.

Koskaan en ole saanut markkaa/euroakaan muilta ilmaiseksi,vaan kaikki on itse säästettyä.Mielestäni perheetön,yksinelävä pystyy keskituloillakin hyvään elintasoon jos ei sorru turhaan kulutukseen.

Vierailija
35/38 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

F (asianajaja)

Anteeksi oma puutteellisuuteni. Kyse siis toiminimi eli jokainen sentti on omasta pussista. Myös ne yrityksen kulut. Eli kun firman tililtä otan 500 se on minun tuloa jo ollut ja siitä verotettu ennakkoverona ja nyt kun mätkyjä 6000 niin ne myös minun lompakosta. En ole pääomaverotettu.

F (asianajaja)

Vierailija
36/38 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/38 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjän stressitaso on korkeammalla kuin pariskunnan, koska tulonlähteitä on vain yksi, siksi sinkku ahdistuu tilanteesta helpommin. Kyllä tuolla rahalla elää, mutta ei mitenkään leveästi, riippuu toki siitä kuinka paljon pienempi palkka on pienemmän palkan kuukausina. 

Vierailija
38/38 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 32v poikamies, joka saa palkkaa nettona 2000€ kuussa. Palkasta kun vähentää asuntolaina, autolaina, ruokakulut plus sähkölaskut niin jää vielä 800€ mistä 100€ rahastoon ja loput käyttöön tai säästöön 👍 Asun keskikokoisessa kaupungissa ja ei kyllä elämisessä ole valittamista. Joillekin ei mikään summa riitä kun raha vaan ei pysy hyppysissä.

T: metallimies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän