Tunteeko joku muukin itsensä kokoaan pienemmäksi?
Olen 180cm pitkä ja koen vastaantulevat 180 senttiset järjestään itseäni isommiksi ihmisiksi. 182 senttiset jo suorastaan jättiläisiksi.
Ehkä vaikuttaa, kun olen ollut ikäni alipainoinen ja saanut kuulla siitä aina. Vasta viime vuosina olen saanut mässättyä itseni normaalipainoiseksi, mutta kokoiseni vastaantulijat tuntuvat silti kookkaammilta millaiseksi tunnen itseni.
Itsetunnostako tämä vain johtuu vai kuvitteleeko muutkin itsensä todellisuutta pienemmäksi?
Kommentit (6)
Joskus kokoidentiteetti ei vastaa syntymässä määritettyä ja ympäristötekijöiden synnyttämää kokoa. Silloin voi hakeutua hoitoihin, joissa koko korjataan vastaamaan omaa kokoidentiteettiä. Jokainen voi itse määritellä, minkä kokoinen on, iso tai pieni, lyhyt tai pitkä, lihava tai laiha.
Sen olen huomannut, että sellaiset 160senttiset tapit ärhentelee kuin isommatkin miehet. Kaikki eleetkin on ylikorostetun miehekkäitä.
Taitaa olla useammin niin päin, että ei ymmärretä omaa suurta kokoa, vaan pidetään itseä normaalipainoisena, vaikka ylimääräiset kilot huitelisivat jo kymmenissä.
Noh, kehopositiivisuus.
Joo, en ymmärrä mistä ja milloin mulle on ilmestynyt valtava takapuoli??! Ainakin 3 kokoa ihan yhtäkkiä tullu lisää. Siin en tajua. Ei sillä että haittais, paitsi ettei housut mee jalkaan ja uusia pitäis ostaa.
Mä en osaa tollee verrata itteeni muihin, mut jos vaa itteeni vertaan niin luulen olevani pieni 😂mut kyl siis tiiän jos joku on esim pienempi, mut jos vaan itteni katon niin tunnen olevani pieni vaikka oon ollu 30 kg laihemoiki
Johtuu siitä, kun naiset ovat nykyään syöneet itsensä valtaviksi palloiksi!