Pyykkikoneiden pitkät ohjelmat
Tuntitolkulla liikutetaan vähällä vedellä. Olisipa joka koneessa 60min ohjelma, jossa kunnolla vettä! Eipä meinaa löytyä. 20 min ohjelmalla ei tee mitään.
Kommentit (26)
20 min ohjelma riittää ihan hyvin perusarkivaatteille, jotka eivät ole käytössä sen kummemmin likaantuneet (paidat, housut yms.). Alusvaatteet ja sukat, urheiluvaatteet toki pidempiin ohjelmiin.
Hyvä kun muistutit! Pitkiä on ohjelmat, laitankin heti koneen pyörimään!
Sinccis
Pidempi ohjelma on ekologisempi ja kuluttaa vaatetta vähemmän. Ohjelma liottaa lian pois. Nopeat ohjelmat puolestaan hankaavat lian mekaanisesti pois.
Sai etsiä aika hartaasti konetta jossa on järkevän mittaisia ohjelmia. Etenkin kun valmistajat eivät juurikaan ilmoita ohjelmien pituuksia. Järjetöntä pyörittää vaatteita tuntikausia muutaman hassun vesilitran säästämiseksi.
2.5 tuntia lakanapyykille, kun laittaa, että kone vain "puolillaan". Täysi kone 4.5 tuntia. Esikuivatuksen kanssa noussee yli 5 tunnin.
Järjetöntä. Vanhassa koneessa lakanapyykki oli 1.5 - 2.5 tuntia.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Sai etsiä aika hartaasti konetta jossa on järkevän mittaisia ohjelmia. Etenkin kun valmistajat eivät juurikaan ilmoita ohjelmien pituuksia. Järjetöntä pyörittää vaatteita tuntikausia muutaman hassun vesilitran säästämiseksi.
Mikä kone siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kone siis?
Mahdollisimman epäekologisten kategoriasta kannattaa tutkia.
Sinccis
Tai siis onhan ne oikeasti ekologisempia SUOMESSA joissa käytetään enemmän vettä.
Sitä kun riittää ..
Sinccis
En ole kertaakaan käyttänyt muita kuin pikaohjelmia enkä käytä. 2 tuntia on ehdoton katto.
Kyllä meidän samsungissa on varaa valita 15 min - 5 h. On monenmoista pesuohjelmaa, esim. Puuvillalla Tunti 40 astetta ja 60 astetta. Eri vaihtoehdoilla saa pidennettyä pesuaikaa, esim. pidempi pesu, 1-5 huuhtelua, linkouksen valinta... Sitten toki erikseen hienopesu, käsinpesu, urheiluvaatteet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kone siis?
Joku Elektrolux Ecoinverter
Mutta tässä on sitten avuton ohjaussofta ja kone tekee kummallisia asioita jos ei saa pyöriteltyä pyykkejä tasapainoon.
Jahas. Maailmankaikkeuden tietokone teki taikoja.
Lähti tunti pois 2.5 tunnin ohjelmasta sitten .. ;)
Nyt näyttää enää tunti 20 minuuttia ;)
Sinccis
Katotaan miten äijän käy.
Sitten joku kysyy; onko teille tapahtunut ihmeellisiä ja epäluonnollisia asioita ;)
Joka viikko. Olen käynyt välillä tulevaisuudessa. Vehkeet tekee mitä sattuu jne ..
Sinccis
Sinccis: teetkö koskaan mitään muuta kuin päivystät täällä? Tuntuu, että ihan sama milloin täällä käy, olet aina täällä kirjoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Sinccis: teetkö koskaan mitään muuta kuin päivystät täällä? Tuntuu, että ihan sama milloin täällä käy, olet aina täällä kirjoittelemassa.
Vai toisinpäin? En ole kirjoittanut pariin päivään juuri mitään.
Sinccis
Mutta miten sinä voi olla täällä silloin kun minä olen? Sinun täytyy riekkua täällä siis enemmän, kuin minä ..
Lisäks mä saatan kokata ja kirjoittaa silloin tällöin tänne rivin pari. Tehdä jotain muuta tietokoneella ja kirjoittaa tänne rivin pari jne ..
Nyt pesen pyykkiä ja kauppaan lähtö.
Join tässä aamukahvit ja kirjoitin pariin ketjuun. Olisinhan mä voinut tuijotella aamukahvien ajan seinillekin. Heräsin 12.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Sitten joku kysyy; onko teille tapahtunut ihmeellisiä ja epäluonnollisia asioita ;)
Joka viikko. Olen käynyt välillä tulevaisuudessa. Vehkeet tekee mitä sattuu jne ..
Sinccis
Ostin edellisen LG:n koneen asuessani ulkomailla ja se oli tavattoman herkkä pienille jännitteen vaihteluille. Selvitin pitkään että mikä prkl siinä on kun softa tekee mitä sattuu mutta sitten tuli ihan toisessa yhteydessä ilmi että maan sähköstandardi hyväksyy suuren vaihteluvälin. Kun muutin koneen mukanani takaisin niin toimi kuin enkeli pitkään.
Neljäs juttu on se. Että tässä virtuaalitodellisuudessa ei ole aikaa, tai ainakaan samanlaista aikakäsitystä, kuin ihminen kronologisesti ajattelee.
Eilen voi olla tänään ja tänään voi olla huomenna ..
Ystävällisesti,
Sinccis
Kannattaa hommata sellainen kone jonka saa itse ohjelmoitua. Maksaa enemmän, mutta v ituttaa vähemmän.