Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on tapahtumassa ihmisille?

Vierailija
06.07.2019 |

Muutos noin 30-40 vuodessa ihmisten asenteissa on järisyttävä.

Vielä 2000-luvun alkupuolelle oli täysin normaalia, että esimerkiksi opiskelijat tekivät opintojen ohella töitä iltaisin ja viikonloppuisin, kesät tehtiin aamusta iltaan. töihin mentiin jo 14-15 vuotiaana. itsekin olen tehnyt iltatöitä koko lukion ja opiskeluajat,

Nyt opiskelijat ovat kamalassa stressitilassa jo siitä, että opinnot pitäisi saada tehtyä 5 vuodessa. vastineeksi vaaditaan palkallisia kesälomia.

Milloin meistä on tullut tällaisia vellipeppuja ja miksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä ja somessa surffaaminen imee kaiken energian.

Vierailija
2/5 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne,  joilla on töitä, tekevät edelleenkin. Opiskeluajat ovat kuitenkin lyhentyneet, enää ei voi chillailla kahdeksaa vuotta yliopiston kirjoilla muutoin kuin pätevästä syystä ja tällaisia päteviä syitä on esimerkiksi asevelvollisuuden suorittaminen, perhevapaat, pitkä sairasloma yms. Opintojen lykkäämistä pitää siis nykyisin erikseen anoa eikä vain itse päättää, kuinka pitkään oppilaitoksen kirjoilla roikkuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netissä ja somessa surffaaminen imee kaiken energian.

Tämä.

Mutta myös se, että tietyt työt ovat kadonneet tai niihin on jo liikaa ylikoulutettuja pyrkijöitä, ihan siis ns. hanttihommiinkin. 70-luvun lopulla ja 80-luvulla töitä sai ihan vain sisään kävelemällä ja kysymällä. Tätä jatkui 90-luvullakin vielä, jopa lamavuosina.

Ihmiset arvostavat koulutusta, se on tietysti hienoa, mutta kun maistereita ja tohtoreita valmistuu suoraan kortistoon, ei sekään tervettä kehitystä ole.

Vierailija
4/5 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne,  joilla on töitä, tekevät edelleenkin. Opiskeluajat ovat kuitenkin lyhentyneet, enää ei voi chillailla kahdeksaa vuotta yliopiston kirjoilla muutoin kuin pätevästä syystä ja tällaisia päteviä syitä on esimerkiksi asevelvollisuuden suorittaminen, perhevapaat, pitkä sairasloma yms. Opintojen lykkäämistä pitää siis nykyisin erikseen anoa eikä vain itse päättää, kuinka pitkään oppilaitoksen kirjoilla roikkuu. 

Ja lisään vielä, että sellaisten töiden, joihin ei tarvita mitään koulutusta ja joissa työntekijä voi itse valita työaikansa (eli just ne illat/viikonloput/kesälomat) , määrä on vähentynyt muutamassa vuosikymmenessä merkittävästi. 

Vierailija
5/5 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöihin pääsee vain suhteilla.