ILMASTOTIEDOTTOMUUS näkyy lentomatkailussa: Finnairin matkustajamäärä uuteen ennätykseen - hienoa!
Paljon on puhetta, mutta Ihmisapinat vaan lentelee entistä enemmän - kohti täyskatastrofia.
Katso tästä
https://www.flightradar24.com/48.42,12.9/5
On kiva käydä siellä sun täällä ja paivitellä kuvia instagramiin ja muualle: taas on tuhottu ilmastoa.
Lennoista ei mene veroja, ei alvtä eikä polttoaineveroja , sen vuoksi ne ovat älyttömän halpoja.
Ilmastonmuutos ei ole uhka, vaan se on juuri nyt toteutuva katastrofi, joka tappaa jo satoja tuhansia ihmisiä vuosittain, tulevaisuudessa miljoonia. Se uhkaa teknologisen sivilisaation tai pahimmassa tapauksessa koko ihmiskunnan selviytymistä.
Kommentit (402)
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä ihmiset tajua ennenkuin on liian myöhäistä. Valitettava tosiasia ja sittenkin ku tajuavat, niin eivät edelleenkään näe mitään väärää yltäkylläisessä mässäilyssään.
Raha pyörittää maailmaa niin kauan, kunnes maailma on kynitty kuiviin. "Sitten he huomaavat, ettei rahaa voi syödä".
Missä kohtaa on liian myöhäistä? Mitä sitten tapahtuu?
Tosiasia on se, että peli on jo menetetty. Sen tietävät myös johtavat ilmastotutkijat.
Nyt pitäisi keskittyä siihen että varaudutaan väistämättömiin seurauksiin, kuten merenpinnan nousuun n. 7 metriä Suomessakin (tämä nuosu tulee pelkästään Grönlannin sulamisesta).
Good luck!
Jos sentään lentoihin saataisi muiden kulkuvälineiden tapaan ALV ja polttoainevero. Nyt lentämistä itse asiassa tuetaan.
Parempi elää ja kuolla nopeasti leimahtaen kuin kitua pitkään kylmässä ja pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on monilla perheessä 2 autoa sun muuta härpäkettä. Mopoja ja moottoripyöriä.
Noita muita ei meillä ole, kaksi autoa kylläkin. Muuten ei onnistuisi töissäkäynti.
Vierailija kirjoitti:
Parempi elää ja kuolla nopeasti leimahtaen kuin kitua pitkään kylmässä ja pimeässä.
Kiintoisaa. Tekisitkö siis sellaisen diilin, että sinut tapetaan kymmenen vuoden päästä, mutta siihen asti saat loimuta sydämesi kyllyydestä?
Ilmastovalistus voi vaikuttaa niinkin, että joku voi ajatella nyt olevan ehkä viimeinen tilaisuus lentää. Jos on kova halu käydä jossain, niin se on tehtävä nyt tai ei koskaan. Sitä voi ajatella, että tämä on nyt se viimeinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on pakko päästä pois, vähintään kerran vuodessa, että jaksaa taas katsella samaa tylsyyttä monta kuukautta. Laitetaan vähän lisää kameroita rysäpaikoille, että saadaan korotettua pummien sosiaalietuja.
Miksi et muuta muualle?
En tajua näitä masokisteja, jotka kärsivät vuodesta toiseen, vaikka ei ole pakko.
Luepa tätäkin matkablogia ja hämmästele missä mennään näinä aikoina:
https://www.blogit.fi/irtiottoja--matkablogi-maailmalle
Lähettäkäämme tervevsiä bloggaaajlle.
"Jatkuvaa matkakuumetta 80-luvulta lähtien poteva tamperelainen. Vuosien varrella on koluttu yli 70 eri maata ja neljässä niistä asetuttu ainakin hetkeksi myös aloilleen.
Lista kohteista joissa on ehdottomasti käytävä sen kuin kasvaa, joten silloin kun ei olla reissussa, suunnitellaan sellaista." HUH-HUH!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että ihmiset ajattelevat, että matkustaminen on kuin joku perusoikeus :D
Tarvitaan suurta muutosta ajatteluun. Matkustamisesta harrastuksena on luovuttava. Nyt vain ajatellaan, että mites mä pääsen Espanjaan, Kreikkaan ja Thaikkuihin. Kerron teille: niihin ei ole pakko matkustaa ollenkaan!En ole käynyt koskaan ulkomailla, olen jo 35. Matkailen vaan kotimaassa junalla. En käytä muita kulkuneuvoja kuin junia, en siis matkaile autoilla ja aika harvoin matkailen. Olen mielestäni melko vihreä. Ulkomaanmatkoiksi riittää, kun katson matkailuvideoita. Olen asunut ulkomaalaisten kanssa ja siinä on saanut hyvin kosketusta vieraisiin kulttuureihin.
Et ole koskaan saanut kontaktia todellisiin ulkomaalaisiin, niihin jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneet Suomesta eivätkä ikinä matkustajia tänne. Juuri ne ovat kiinnostavimpia ihmisiä.
Kontaki sekin, että he tarjoilevat sinulle kaljaa ja kantavat laukkusi.
Tämä on hyvä ketju. Kertoo osuvasti, miksi politiikka on niin vaikeaa.
Kaikilla on AINA selitykset, miksi juuri heiltä ei voi ottaa pois. Vastaavasti kaikki näkevät muiden tarpeet vähäarvoisempina, jotka voi jättää täyttämättä.
Toisilta voi kieltää, toisten veroja voi korottaa, toisilta voi leikata...
Olen varmaan matkustellut väärin, kun ei se mitään ole avartanut. Enkä oikeastaan osaa kuvitella, miten viikon nähtävyyksien kiertely sitä voisi tehdäkään.
Kaksoiskansalaisena jotain avartumista on sentään tapahtunut, kun olen melkein 10 vuotta asunut toisessa kotimaassani ja loput Suomessa vaihto-opiskelua lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä ketju. Kertoo osuvasti, miksi politiikka on niin vaikeaa.
Kaikilla on AINA selitykset, miksi juuri heiltä ei voi ottaa pois. Vastaavasti kaikki näkevät muiden tarpeet vähäarvoisempina, jotka voi jättää täyttämättä.
Toisilta voi kieltää, toisten veroja voi korottaa, toisilta voi leikata...
KYSYMYS kuuluu: mitä minä teen itse päästöjeni vähentämiseksi ja elämäntapani muutamiseksi?
Juntit haistaa trendit niin kovin hitaasti. Tästä lentomatkailun vähentämisestä on saarnattu 10 vuotta, ja tuntuu että olen ainoa, joka sitä on vähentänyt.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaan hotellit kattavat eteesi valikoiman, josta löytyy sopiva vaihtoehto niin yksin, kaksin, lasten kanssa kuin kaveriporukalla matkaaville. Retket vievät paikkoihin, jotka painuvat mieleen ikiajoiksi. Yhteistyökumppanimme Raya Divers opastaa sukelluksen saloihin ja vie sukeltamaan uskomattomiin paikkoihin. Thaimaan matkat ovat kiehtovia yhdistelmiä kaupunki- ja rantalomaa. Tutustu upeaan Thaimaahan ja varaa oma unelmiesi loma jo tänään! Suora lento Finnair A350. 100% Suomalainen. Suomenkielinen matkaopas. 24/7 turvana matkallasi. Kohteita koko perheelle. Tyypit: Rantalomat, Kaupunkilomat.
Hyvä turva oli tsunamissakin...
Vierailija kirjoitti:
Juntit haistaa trendit niin kovin hitaasti. Tästä lentomatkailun vähentämisestä on saarnattu 10 vuotta, ja tuntuu että olen ainoa, joka sitä on vähentänyt.
Ei auta saarnaamiset. Lentomatkailu on kasvanut koko ajan ja kasvaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmastovalistus voi vaikuttaa niinkin, että joku voi ajatella nyt olevan ehkä viimeinen tilaisuus lentää. Jos on kova halu käydä jossain, niin se on tehtävä nyt tai ei koskaan. Sitä voi ajatella, että tämä on nyt se viimeinen kerta.
Sitten täytyy tehä niin että laivalla Tukholmaan ja siitä junalla. Pitempi matka vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily tulee varmaan uudelleen muotiin, jos lentomatkailusta saadaan ei-houkuttelevaa.
Meillä nuoriso tykkää mökkeilystä, joten ainakin meidän mökillä on valoisa tulevaisuus.
Vaihtoehtonuorisoa. Nuoret valits3vat aikanaan ovatko mökkikansaa vaan haluavatko välillä käväistä ulkomailka vai peräti muuttaa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Matkustamista vaan on PAKKO voimakkaasti vähentää, kun teknikkaa ei saada hiilineutraaliksi.
Miten niin ei saada? Neste myy parhaillaankin lentokoneille polttoainetta, joka on tehty jäteöljyistä sun muista. Hiilipäästöt oliko 80 % pienemmät kuin kerosiinilla. Ja tuokin jäljelle jäävä 20 % osuus ei johdu prosessista itsestään, vaan siitä, että Nestekin joutuu hyödyntämään fossiilisia polttoaineitaan epäsuorasti esim. käyttäessään sähköä ja polttomoottoriautoja. Kun nämä epäsuorat päästöt saadaan poistettua aikanaan, on kyse 100 % hiilidioksidineutraalista polttoaineesta lentokoneille.
Lentoliikenne on valtaisa hiilipäästölähde - ja aivan turhaan.
Mikä sä muka olet määrittelemään sen, mikä on turhaa ja mikä ei? Ketään ei kiinnosta typerä mielipiteesi.
Lentoja on haittaverotettava nopeasti niin palsjon että lentäminen romahtaa - muuten tilannen ei muutu.
No eikä ole. Vaan kerosiinia on haittaverotettava. Ei voi olla niin vaikeaa tajuta näiden eroa.
Suomesta on pakko päästä pois, vähintään kerran vuodessa, että jaksaa taas katsella samaa tylsyyttä monta kuukautta. Laitetaan vähän lisää kameroita rysäpaikoille, että saadaan korotettua pummien sosiaalietuja.