Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ILMASTOTIEDOTTOMUUS näkyy lentomatkailussa: Finnairin matkustajamäärä uuteen ennätykseen - hienoa!

Vierailija
06.07.2019 |

Paljon on puhetta, mutta Ihmisapinat vaan lentelee entistä enemmän - kohti täyskatastrofia.

Katso tästä
https://www.flightradar24.com/48.42,12.9/5

On kiva käydä siellä sun täällä ja paivitellä kuvia instagramiin ja muualle: taas on tuhottu ilmastoa.
Lennoista ei mene veroja, ei alvtä eikä polttoaineveroja , sen vuoksi ne ovat älyttömän halpoja.

Ilmastonmuutos ei ole uhka, vaan se on juuri nyt toteutuva katastrofi, joka tappaa jo satoja tuhansia ihmisiä vuosittain, tulevaisuudessa miljoonia. Se uhkaa teknologisen sivilisaation tai pahimmassa tapauksessa koko ihmiskunnan selviytymistä.

Kommentit (402)

Vierailija
41/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin epärealistista, että me kaikki voisimme elää 100% täydellisesti ilmastoa ajatellen. Jokainen valitkoot itselleen sopivan tavan/tavat auttaa ilmastonmuutoksessa. Jotkut olkoon lentämättä, jotka voivat ja haluavat, ja ne, jotka lentää, annettakoon heille vapaus tehdä niin ja he valitkoot sitten muita tapoja kantaa kortensa kekoon.

Maailma nyt vain on kehittynyt siihen pisteeseen, että lentomatkustus on olennainen osa tätä päivää monelle osa-alueelle. On naiivia ajatella, että siitä voitaisiin luopua enää. Tai edes radikaalisti vähentää.

Ja eniten tämä meidän ajattelumme kurjistuttaa asioita niillä alueilla joissa jo muutenkin olot ovat surkeat.

Siellä ilmastomuutos näkyy jo nyt pahempana kuivuutena, suurempina tulvina, isompina luonnonkatastrofeina.

Mutta he ovat niin kaukaisia asioita että meidän täällä on helppoa sulkea silmämme.

Ja kyllä, en ole itsekään mikään uniikki superekoihminen.

Minä taas luulen, että lentomatkustamiseen puuttumista vielä paljon tärkeämpää olisi puuttua noilla seuduilla niiden muiden olojen parantamiseen: saada siellä poliittiset tilanteet kuntoon, turvallisuusasiat kuntoon, naisten, lasten ja köyhien hyvinvointi kuntoon, koulutustaso paremmaksi, väestön liikakasvu ehdottomasti kuriin, auttaa paikallisen talouden tukemisessa, auttaa niitä kehittymään valtioina, saada siellä teollisuus parempaan jamaan, että se ei olisi haitallista ja ympäristöä & ihmisiä kohtaan haitallista, ympäristöasiat kuntoon jne.

Se,  että me vähennämme lentämistä tai lopetamme sen kokonaan, ei heitä varmasti paljoa auta. Tää on oma henkilökohtainen näkemykseni/uskomukseni. Muutos täytyy mun mielestä lähteä siitä, että autetaan heitä siellä oikeasti kehittymään ja parannetaan siellä paikallisia oloja perin juurin, ei pelkästään lentomatkustusta ruotimalla. Vaikka suomalaiset kuolisi kokonaan sukupuuttoon, ei sekään varmasti auttaisi riittävästi, koska CO2-päästöt Suomen osalta on niin pienet?

Vierailija
42/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, mutta en näe kyllä realistisena että ihmiset luopuisivat matkailusta suurissa määrin. Toki pidemmällä aikavälillä tapahtuu isompia asennemuutoksia, mutta lyhyen aikavälin ratkaisuksi tästä ei ole. Tarvitaan päästötöntä teknologiaa liikkumiseen ja hinnat sitten sen mukaiseksi, että se kannattaa.

Ja ei, en itsekään aio lopettaa matkailua. Arjessa teen niin paljon ympäristöystävällisiä valintoja kuin pystyn, mutta matkailu on kuitenkin keskeinen osa omaa persoonaa.

"Matkailu on keskeinen osa omaa persoonaa."

Lol, kuulostaa aivan 14-vuotiaan argumentoinnilta

Itse asiassa meidän 14v on kriittisempi matkailua kohtaan.

Mutta näin se vain menee, sen verran on tullut matkailtua vuosien varrella, että se on kiinteä osa omaa tapaa elää. Vähän sama kuin jollakulla on mökkeily tai joku muu asia sellainen, josta saa voimaa ja energiaa. Jos se sinusta kuulostaa lapselliselta, ei mahda mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että ihmiset ajattelevat, että matkustaminen on kuin joku perusoikeus :D

Tarvitaan suurta muutosta ajatteluun. Matkustamisesta harrastuksena on luovuttava. Nyt vain ajatellaan, että mites mä pääsen Espanjaan, Kreikkaan ja Thaikkuihin. Kerron teille: niihin ei ole pakko matkustaa ollenkaan!

Köki sinä vaan siellä sateessa. Mökkiähän sulla ei ole, koska se on vähintään yhtä suuri ilmaston saastuttaja, kuin matkailu?  Tai kotieläimiä?

Vierailija
44/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä vastaväitteitä, että pitää saaad vaan matkustaa niin kuin aina  ennenkin,, huomaa nopeasti millä tasolla hyvin monen älykkyys on ja siksi meillä on edessä surkea tulevaisuus. Voi lapsiamme mihin joutuvat!

Keskusteletko sinäkin tuttujesi kanssa tavatessasi lähinnä vaan siitä mitä matkoja on tehty ja mitä suunnitellaan.

Tuntuu, että vain matkoilla eletään. 

Vierailija
45/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin epärealistista, että me kaikki voisimme elää 100% täydellisesti ilmastoa ajatellen. Jokainen valitkoot itselleen sopivan tavan/tavat auttaa ilmastonmuutoksessa. Jotkut olkoon lentämättä, jotka voivat ja haluavat, ja ne, jotka lentää, annettakoon heille vapaus tehdä niin ja he valitkoot sitten muita tapoja kantaa kortensa kekoon.

Maailma nyt vain on kehittynyt siihen pisteeseen, että lentomatkustus on olennainen osa tätä päivää monelle osa-alueelle. On naiivia ajatella, että siitä voitaisiin luopua enää. Tai edes radikaalisti vähentää.

Ja eniten tämä meidän ajattelumme kurjistuttaa asioita niillä alueilla joissa jo muutenkin olot ovat surkeat.

Siellä ilmastomuutos näkyy jo nyt pahempana kuivuutena, suurempina tulvina, isompina luonnonkatastrofeina.

Mutta he ovat niin kaukaisia asioita että meidän täällä on helppoa sulkea silmämme.

Minä taas luulen, että lentomatkustamiseen puuttumista vielä paljon tärkeämpää olisi puuttua noilla seuduilla niiden muiden olojen parantamiseen: saada siellä poliittiset tilanteet kuntoon, turvallisuusasiat kuntoon, naisten, lasten ja köyhien hyvinvointi kuntoon, koulutustaso paremmaksi, väestön liikakasvu ehdottomasti kuriin, auttaa paikallisen talouden tukemisessa, auttaa niitä kehittymään valtioina, saada siellä teollisuus parempaan jamaan, että se ei olisi haitallista ja ympäristöä & ihmisiä kohtaan haitallista, ympäristöasiat kuntoon jne.

Se,  että me vähennämme lentämistä tai lopetamme sen kokonaan, ei heitä varmasti paljoa auta. Tää on oma henkilökohtainen näkemykseni/uskomukseni. Muutos täytyy mun mielestä lähteä siitä, että autetaan heitä siellä oikeasti kehittymään ja parannetaan siellä paikallisia oloja perin juurin, ei pelkästään lentomatkustusta ruotimalla. Vaikka suomalaiset kuolisi kokonaan sukupuuttoon, ei sekään varmasti auttaisi riittävästi, koska CO2-päästöt Suomen osalta on niin pienet?

Tuota työtä on tehty vuosikymmenet, mikä onkin jo johtanut syntyvyyslukujen dramaattiseen laskuun. Tällä hetkellä nuoria aikuisia on paljon, koska takavuosina syntyvyys oli niin suurta, mutta kun nämä ikäluokat ohittavat synnytysiän, väkiluku kääntyy maapallolla laskuun. Siihen asti se toki kasvaa, mutta koko ajan hidastuen. Huippu asettuu noin 11miljardin kohdille. Tästä tutkijat ovat varsin yksimielisiä.

Vierailija
46/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee näitä vastaväitteitä, että pitää saaad vaan matkustaa niin kuin aina  ennenkin,, huomaa nopeasti millä tasolla hyvin monen älykkyys on ja siksi meillä on edessä surkea tulevaisuus. Voi lapsiamme mihin joutuvat!

Keskusteletko sinäkin tuttujesi kanssa tavatessasi lähinnä vaan siitä mitä matkoja on tehty ja mitä suunnitellaan.

Tuntuu, että vain matkoilla eletään. 

Miksei puhuta kesämökeistä? Tai kotieläimistä?

Vierailija
47/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei puhuta kesämökeistä? Tai kotieläimistä?"

Käsämökit kyllä hoituu, sillä nuoriso ei ole niistä kiinnostunut ja ne tulevat mätänemäänja arvot romahtaa. 

Asiantuntijat laskevat että lähivuosina myyntiin tulee 500.000 mökkiä, joita kukaan ei enää halua.

Paras ohje matkustamiseen oli HElsingin Sanomissa taanoin. "PYSY KOTONA"

Lähialueiltakin löytyy kaikenlaista, ei ole aivan välttämätöntä lähteä Thaimaahan tai Kanarialle, eihän.

Vierailija
48/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosssa aloittajan pistämässä linkissä on Suomen päällä yksi lentokone. Keski-Euroopassa niin paljon, ettei pysty laskemaan. :D Samoin joku Japani on ihan täynnä lentokoneita. 

Tosiasia on se, että hyvin pientä ihmisryhmää oikeasti kiinnostaa ilmastonmuutos ja sen hillitseminen. Jos on siis kyse Oman elämän muuttamisesta ympäristöystävällisemmäksi. Instagrammin seuraaja- ja tykkäysmäärät ovat paljon tärkeämpi asia ihmisille. Minä, minä ja minä. 

Jos se ilmastomuutos ja sen katastrofaaliset seuraukset ovat totta, niin se on ahneelle ihmiskunnalle ihan oikein. Ahneella on paaskeinen loppu. Harmi, että siinä kuolee samalla viattomia eläimiä ym. 

Vierailija
49/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsämökit kyllä hoituu, sillä nuoriso ei ole niistä kiinnostunut ja ne tulevat mätänemäänja arvot romahtaa. 

Asiantuntijat laskevat että lähivuosina myyntiin tulee 500.000 mökkiä, joita kukaan ei enää halua.

Lähialueiltakin löytyy kaikenlaista, ei ole aivan välttämätöntä lähteä Thaimaahan tai Kanarialle, eihän.

Sen sijaan eläimiä nuorilla on runsaasti.

Ja milläs sinne lähialueille pitäisi mennä? Autoilu on pannassa. Laivat saastuttavat yhtä paljon ja enemmänkin kuin lentoliikenne. Junalla ei Suomesta pääse pois järjellisessä ajassa, jos joskus haluaisikin vaikka vähän lämpimämpään. Kotiseutumatkailu on monesti kalliimpaa kuin ulkomaille meno.

Vierailija
50/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja milläs sinne lähialueille pitäisi mennä?"

Sä voit vaikka pyöräillä tai patikoida sinne - ja voi että on hyvä omatunto!

Mutta kehtaako siitä sitten kertoa tutuille ja päivitellä kuvia IGhen. 

Vierailija
51/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota työtä on tehty vuosikymmenet, mikä onkin jo johtanut syntyvyyslukujen dramaattiseen laskuun. Tällä hetkellä nuoria aikuisia on paljon, koska takavuosina syntyvyys oli niin suurta, mutta kun nämä ikäluokat ohittavat synnytysiän, väkiluku kääntyy maapallolla laskuun. Siihen asti se toki kasvaa, mutta koko ajan hidastuen. Huippu asettuu noin 11miljardin kohdille. Tästä tutkijat ovat varsin yksimielisiä.

On tehty, on, toki sen tiedän. Mutta pitäisi tehdä enemmän, kattavammin ja tehokkaammin. Etenkin nuo teollisuus- ja veden saastumisasiat pitäisi saada kuntoon nopeasti. Halpisvaatejätit, joiden tehtaat Aasiassa, kiinakrääsäpostimyynnit yms. pitäisi saada kuriin jne.

Itse olin Punaisen Ristin kautta lukion jälkeen ulkomailla vapaaehtoistöissä (taskuraha, asuntolahuone ja ateria saatiin). Monet pojat ja jotkut tytöt menee armeijaan koulun jälkeen ja pojille on pakollista armeija/sivari. Joskus vähän en-niin-tosissani pohdiskelin, että joku tuollainen vapaaehtoistyöhomma pitäisi olla kaikille nuorille pakollinen, vaikka vaihtoehtona armeijalle. Joko ulkomailla tai kotimaassa, kuka sen mitenkin haluaisi suorittaa. Saisi arvokasta työkokemusta samalla, kielitaito kehittyisi ja auttaisi samalla maailmaa. Haittapuolena tosin, että voi innostaa matkailuun...

Vierailija
52/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2eff kirjoitti:

Instagrammin seuraaja- ja tykkäysmäärät ovat paljon tärkeämpi asia ihmisille. Minä, minä ja minä. 

TOTTA! Minä, minä, minä, ilmastosta viis!

Vierailija
53/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tehty, on, toki sen tiedän. Mutta pitäisi tehdä enemmän, kattavammin ja tehokkaammin. Etenkin nuo teollisuus- ja veden saastumisasiat pitäisi saada kuntoon nopeasti. Halpisvaatejätit, joiden tehtaat Aasiassa, kiinakrääsäpostimyynnit yms. pitäisi saada kuriin jne.

Itse olin Punaisen Ristin kautta lukion jälkeen ulkomailla vapaaehtoistöissä (taskuraha, asuntolahuone ja ateria saatiin). Monet pojat ja jotkut tytöt menee armeijaan koulun jälkeen ja pojille on pakollista armeija/sivari. Joskus vähän en-niin-tosissani pohdiskelin, että joku tuollainen vapaaehtoistyöhomma pitäisi olla kaikille nuorille pakollinen, vaikka vaihtoehtona armeijalle. Joko ulkomailla tai kotimaassa, kuka sen mitenkin haluaisi suorittaa. Saisi arvokasta työkokemusta samalla, kielitaito kehittyisi ja auttaisi samalla maailmaa. Haittapuolena tosin, että voi innostaa matkailuun...

Jäi vähän kesken tämä. Siis voisi sittenkin olla hyvä, että joku tällainen vapaaehtoistyö otettaisiin sittenkin ihan oikeasti kaikille pakolliseksi. Poikkeuksena ehkä vaikka jos on nuorella iällä jo lapsia tai jotain terveydellisiä syitä ym.

Vierailija
54/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri luin jonkun lehtijutun, jossa kerrottiin, että taistelu ilmastonmuutosta vastaan on jo hävitty. Eli turhaa näpertelyä mikään enää.

Vierailija
55/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on se PERUSONGELMA, että ilmastoa ja meriä ei omista kukaan. Niiden käytöstä ei peritä hintaa.

Niitä voi tuhota ilmaiseksi - ja se näkyy.

Kakki tuotteet ja palvelut ovat liian eli älyttömän  halpoja - koska ilmasto- ja vesivaikutus ei ole mukana.

Vierailija
56/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailuhan on kasvussa koko ajan.

Vierailija
57/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mä en lennä niin mä en saa sitten FINNAIRIN LENTOPALKINTOA ja PLUS-pisteitä!

"Olemme kehittäneet uutta verkkokauppaa, ja nyt haluamme toivottaa sinut tervetulleeksi uudelle Finnair.com-sivustolle.

Hintojen vertailun helppous ja lentojen varaamisen sekä matkasi räätälöinnin sujuvuus ovat olleet uuden palvelun keskiössä. Lisäksi olemme huolehtineet, että löydät entistä helpommin kaiken tarvitsemasi millä tahansa laitteella, missä sitten oletkin.

Osa toiminnallisuuksista on vielä työn alla – jos haluat esimerkiksi käyttää Finnair Plus -pisteitäsi tai Finnairin lahjakorttia tai varata lentopalkinnon, löydät nämä "

Niin, tämä oli valtion yhtiö!

Vierailija
58/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän logiikalla 500 000 mökin jääminen lahoamaan tekee ilmastolle hyvää?

Vierailija
59/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tulee hulluksi jos täältä ei pääse matkailemaan jonnekin missä on todellista kulttuuria ja siedettävä ilmasto.

On aivan eri asia esim etelä-Saksassa, jos itse asuisin siellä matkustamisen vain junalla.

Vierailija
60/402 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa tulee hulluksi jos täältä ei pääse matkailemaan jonnekin missä on todellista kulttuuria ja siedettävä ilmasto.

On aivan eri asia esim etelä-Saksassa, jos itse asuisin siellä matkustamisen vain junalla.

Saksa on ihan hyvä maa asua. Mitä täällä hulluuntumaan jos tuolta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän