Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstamatkailijat! Uskallanko matkustaa yksin Japaniin?

Vierailija
05.07.2019 |

Sain ilmaiset lentoliput Japaniin, mutta en ole koskaan käynyt maassa enkä Ruotsia pidemmällä. Maa kiinnostaa minua, mutta kaverit ovat pelotelleet että olen häpeäksi siellä, saatan kohdata pervoja miehiä ja Japanin outouksia. En osaa kieltä mutta olen aina ajatellut Japania korkean teknologian maana jossa kirsikankukat kukkivat keväisin. Ei se mikään paratiisi ole ja mangaa en ole koskaan lukenut. Pelotellaanko minua turhaan?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja matkustin siis yksin ristiin rastiin sekä suurkaupungit että maaseuduilla. Asuin majataloissa (ryokan). Ei ongelmia paitsi joskus kielen kanssa, mutta siitäkin selvittiin viittomalla ja sanakirjalla.

Vierailija
22/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun pääsisi Japaniin. Ei mitään mahdollisuutta köyhällä. Menisin maaseudulle karttaen isoja cityjä. Jää unelmaksi vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaisin mennä yksin, tosin kivempaa toki kaverin kanssa 😊 kerran tuli vanhempi herra lähentelemään, mutta ei sen kummempaa. Tunsin oloni paljon turvallisemmaksi kuin helsingissä, eikä ole varkaita! Netistä löytyy hyviä ohjeita ja videoita, kuten miten pääsee lentokentältä tokioon ym. Tokiossa pärjää hyvin englannilla, joskus kannattaa vaan unohtaa englannin kielioppi säännöt ja oikeaoppiset ääntämykset 😊 ole rohkeasti suomalainen, huomasin että amerikkalaiset saivay tylyäkohtelua.. 🙄 aika monikin kysyi ollaanko amerikasta, ymmärtääkseni olettaavat sen ihonväristä.

Oletko blondi? Vaaleaveriköt kiinnittävät siellä eniten huomiota. Luin netistä amerikkalaisten kokemasta kohtelusta Japanissa.

AMERIKKALAISET etenkin naiset, käyttäytyvät todella omituisesti ja ärsyttävästi maansa ulkopuolella ja Aasiassa se vain entisestään korostuu. En ihmettele jos joutuvat ongelmiin. make america great again ei miellytä kaikkia.

Vierailija
24/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait ilmaisen Japanin matkan? Mahtavaa!

Olen käynyt kuusi kertaa Japanissa, tosin yksin en koskaan. Eri puolilla olen reissannut ja vuokrannut sieltä myös auton.

Siellä on osan ajasta aika pihalla, mutta sitten vaan ottaa asian niin ettei minun nyt kaikkea tarvitse tajutakaan. Varmasti siellä rikkoo koko ajan japanilaisia kohteliaisuus yms sääntöjä, mutta kun hymyilee ystävällisesti ja on kohtelias, kaikki on ihan ok.

Amerikkalaisiin todellakin suhtautuvat vähän nyrpeämmin (kun historiaa ajattelee, eihän se ihme olekaan), mutta kun selviää että olet Finlandosta, muuttuu ääni kellossa.

Varaudu siihen , että jonkun koululaisryhmän rohkein tulee treenaamaan englannin kieltä kanssasi. Kerran tunnin junamatkalla eräs Kanadaan lähdössä ollut japanilaisnainen tuli viereeni, ja kysyi sopiiko jos hän treenaa englantia kanssani :D

Turvallista siellä näissä normaalisessa paikoissa on, taskuvarkaita ei juurikaan ole. Metrossa naiset roikottaa käsilaukkuaan avoimena eikä lompakko lähde kenenkään mukaan.

Japanissa syö edullisesti ja isojen tavaratalojen ruokaosastoilta saa ostaa mukaan ihan mitä vaan.

Avoimin mielin vaan matkaan, kyllä siellä normaalilla maalaisjärjellä pärjää!

Sain ilmaisen matkan lahjaksi. En ole aiemmin käynyt Japanissa. Mitä tarkoitat, että suurimman osan ajasta siellä on aivan pihalla? Kertomuksesi yllätti, koska olen luullut japanilaisten olevan ujoja. Saiko japanilainen uusi tuttavuus harjoiteltua englantia? Oliko poika vai tyttö? :)

Vierailija
25/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin mahtavaa matkaa!

Kiitos! Toivon itsekin onnistunutta matkaa! :)

Vierailija
26/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pervot kähmi kuin japanilaisia naisia. japsit on hyvin vieraskoreita.

Nainen kuin nainen niin yrittävät lähestyä ja kähmiä. Ovat vieraskoreita myös mutta Japani on kaksinaisjakoinen maa, että ap:lle tiedoksi! Kannattaa matkustaa. Hyvää matkaa!

Vierailija
27/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japani on yksi maailman turvallisimmista maista. Ota ensin selvää mikä on siellä epäkohteliasta.

Otan selvää kaiken mahdollisen ennen matkaa. Olen ujo, hyvätapainen ja absolutisti suomalainen, joten ei ole pelkoa että menetän kasvoni tai teen mitään väärää, mutta aina on hyvä varmistaa maan käytännöt.

Vierailija
28/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne mahdolliset pervot miehet on niin pieniä, että pistät ne halki poikki pinoon tuosta vaan. 

En halua joutua kähmityksi metrossa tai muuallakaan

Metroissa on erikseen ainakin ruuhka-aikoina vaunut, jotka on vain naisille.

Sitäpaitsi, japanilaiset ovat niin lyhyitä ja pieniä, että pienikin suomalainen nainen on siellä jättiläinen eikä kukaan kyllä tule kähmimään.

Naisille omat vaunut ruuhka-aikaan? Tuohan kuulostaa hyvältä. Suomessa olen keskipituinen mutta Japanissa pitkä, mutta en ole lihava. Toivottavasti ymmärsin oikein mitä tarkoitat.

Vierailija
29/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja matkustin siis yksin ristiin rastiin sekä suurkaupungit että maaseuduilla. Asuin majataloissa (ryokan). Ei ongelmia paitsi joskus kielen kanssa, mutta siitäkin selvittiin viittomalla ja sanakirjalla.

Milloin matkustit Japanissa?

Vierailija
30/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani on todella turvallinen maa. Suurkaupungeissa pärjäät englannilla hyvin, tosin suunnistamisessa kannattaa ottaa huomioon, että opaskyltit on usein kirjoitettu kanjilla, joku pieni tulkintaopas voi olla hyvä. Lähde ihmeessä.

Vierailija
31/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voinko mennä yksin ruotsiin kun olen niin yksinäinen vaikka kaverit ovat olleet tyylillä, että mene vaan voit mennä? Siis tosi monia vuosia on takana päin, kun olen viimeksi käynyt koko siinä maassa!

Vierailija
32/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti uskaltaa! Ihana maa, mukavia ihmisiä. Todella turvallista. Moni ei vaan puhu englantia tai vähintään arastelevat sen puhumista.

Vierailija
33/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin menet. Hyvä olisi osata ainakin hieman englantia,  mutta kyllä Japanin viranomaiset sut  palauttaa tänne  ennen  pitkää jos  jäät sinne  vahingossa  harhailemaan. Japani  on todella turvallinen  maa ja   miehet eivät käy päällesi kadulla.

Olisi   typerää olla menemättä jos on ilmaiset liput ja  kaikki.

Vierailija
34/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lataamaan kohteesi offline mapin google streetviewiin ja katsomaan siitä missä oma  kartta  on.  Et saa  tietenkään käyttää Suomalaisen liittymän mobiilidataa, mutta streetviewin offline mapilla   voit paikantaa  itsesi  reaaliaikaisesti  "kartalla"  vaikka  puhelimessa ei  olisi internet yhteyttä. Kartta pitää tietenkin ladata ja  tallentaa etukäteen.  Todella helppoa. Tekee Japanissa   matkustuksen paljon yksinkertaisemmaksi kun näkee missä menee ja  voi etukäteen tsekata missä eri kohteet on  kartalla. Sit vaan suunnistaa niitä  kohti.

Vierailija
35/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan  turha murehtia jostain häirinnän mahdollisuudesta etukäteen.  Tuskin tulee tapahtumaan mitään flirttailua, muutamaa sanaa tai hymyilyä kummempaa. Japanissa vakava katuväkivalta ja   seksuaaliväkivalta naisia kohtaan on lähes olematonta. Korkeintaan joku  pervo voi yrittää  metrossa  puristaa. Miehiä on ihan turha  pelätä niin paljon,  että peruisi matkan sen takia.

Vierailija
36/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun pääsisi Japaniin. Ei mitään mahdollisuutta köyhällä. Menisin maaseudulle karttaen isoja cityjä. Jää unelmaksi vain.

Kyllä pääset sinne jos oikeasti haluat. Älä annan minkään estää sinua oli kyse rahasta tai mistä hyvänsä.

Vierailija
37/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, voinko mennä yksin ruotsiin kun olen niin yksinäinen vaikka kaverit ovat olleet tyylillä, että mene vaan voit mennä? Siis tosi monia vuosia on takana päin, kun olen viimeksi käynyt koko siinä maassa!

Et voi mennä  ellet osaa sujuvaa riikeruåtsia hahaaa!

Vierailija
38/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan  turha murehtia jostain häirinnän mahdollisuudesta etukäteen.  Tuskin tulee tapahtumaan mitään flirttailua, muutamaa sanaa tai hymyilyä kummempaa. Japanissa vakava katuväkivalta ja   seksuaaliväkivalta naisia kohtaan on lähes olematonta. Korkeintaan joku  pervo voi yrittää  metrossa  puristaa. Miehiä on ihan turha  pelätä niin paljon,  että peruisi matkan sen takia.

En pelkää miehiä mutta kaverit varoittelivat pervoista japanilaisista. Saattoivat vitsaillakin mutta en osaa sanoa. Äitini pelkää, että japanilainen mies rakastuu minuun ja jään sille tielle. :D

Vierailija
39/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani on niitä harvoja maita joissa paikalliset juoksee turistia kiinni turistin pudonneen lompakon kanssa eikä toisinpäin.

Vierailija
40/44 |
06.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuuko englanti? Lataa kännykkään offline-versio google translatorista, siinä on jap-eng-kielien välillä sellainen toiminto, että kun osoitat kameralla kylttiä niin se kääntää ruudulle tekstin enkuksi. Kökköähän se on, mutta tyhjää parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi