Onko historiassa ollut yhtä surkeaa kesää kuin 2019?
Itse en muista ja olen syntynyt 1990.
2004 ja 2008 olivat sateisia, mutta ei ollut näin kylmää!
Kommentit (61)
Suomen kesä on lyhyt ja vähä luminen. Olen vuodesta 2002 viettänyt lomani italiassa, jossa on takuuvarma aurinko ja lämpö.
Tulee hyvä viljasato katovuosien jälkeen.
Häh? Olin koko kesäkuun lomalla enkä muista, milloin kesäkuussa olisi ollut näin hyvät lomailmat. Tai no 1992 ja 1988 oli.
Jaa, kyllä tämä kesä on ollut todella hyvä, jos lämpöä pidetään mittarina. Toki nyt on vähän harmaata, mutta minäpä kesänä ei olisi yksi tai kaksi sadepäivää.
Todella upea kesä on ollut ja vielähän tämä jatkuukin......:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö 14 ollut sellainen ettei ollut lämpöaaltoa ollenkaan?
2014 oli pitkä helleaalto.
Minulla on ikävuosia melkein 50.
Juhannus 2014 oli kylmin ja ikävin ikinä. Oli niin kylmä, että hytisin talvikamppeissa.
Heinäkuu 2014 oli i-ha-na. Jumalaton helle. Viime kesä 2018 oli i-ha-na uusinta.
Juhannus oli ainakin paras pitkään aikaan kelin suhteen.
1996 oli tällainen samantapainen kuin nyt.
Mutta 2006 oli minusta pahempi, oli koko kesän hellettä ja kuivaa, Luonto paloi ihan karrelle. Missä piti olla nurmikkoa, oli jotain ruskeaa sänkeä.
Vierailija kirjoitti:
Juhannus 2014 oli kylmin ja ikävin ikinä. Oli niin kylmä, että hytisin talvikamppeissa.
Heh, joo, niin oli. Oli kylmempää kuin jouluna.
Piti mennä kavereitten mökille, mutta peruuttivat sen, kun oli niin koleaa. Sitten kyllä sairastuinkin kuumeiseen flunssaan, eli ihan hyvä etten mennyt. Onneksi telkkarista tuli jalkapalloa (taisi olla MM-kisat) niin aika minkä jaksoin olla hereillä meni sitä katselleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä paistaa aurinko nytkin ja lämmintä 19 eli ihan ok illan lämmöksi.
Kun on vähän viileämpi valkoiselle miehelle sopiva kesä, niin sitä jaksaa tehdä kaikenlaista ilman että tarvitsee miettiä miten pitää oman kroppansa ja asuntonsa viileänä. Ainoa viileämmän kesän huono puoli on se että tulee uitua vähemmän luonnonvesissä kuten järvissä ja joissa.
Suomen oloissa semmoinen parin viikon helle on ihan riittävä ja heinäkuuta ja elokuuta on vielä paljon jäljellä.
Aika huono muisti ap:llä. Kesällä 2017 ei ollut yhtään ainutta hellepäivää, lämpötila pysytteli suurimman osan kesästä alle 20 asteen ja satoi vähän väliä.
Kyllä on, nimittäin viime vuoden kesä oli surkea hel.vetti. Ihana kesä ollut tänä vuonna, lisää näitä!
10 vuoden sisään ainakin 2012, 2015 ja 2017. Säälittäviä esityksiä. 2010, 2014 ja 2018 ihania, eli seuraavan kerran 2022?
70-luvulla oli sellainen kesä, että olisi voinut viljellä riisiä. Sadetakista alkoi tulla hiertymiä.
Vierailija kirjoitti:
Öö, no on. Esim. 2017, 2016.
Eikö tui alkukesän paistanut aika lämpimästi?
Öö-öttelijä bongattu!
Hieno kesä tähän asti, välillä helle välillä viilenee. Nyt vaan taitaa olla pitkä kylmä jakso.
Vierailija kirjoitti:
Eikö 14 ollut sellainen ettei ollut lämpöaaltoa ollenkaan?
Hellettä riitti moneksi viikoksi ainakin pk-seudulla. Vähän vime kesän tyyliin.
Kyllä tämä kesä vetää pohjat. Että mulla on ikävä viime kesän +30 asteen lämpötiloja!
Se, mikä on jäänyt viime vuosilta puuttumaan ainakin täältä meiltä päin, on semmoinen lempeä sadekuuro helteen/muuten lämpimän ilman aikana. Nyt kesäkuun lämpöaallon aikana oli kuivaa, samoin viime kesänä. 2015-2017 taas oli kylmää koko kesän, joten ainakaan kesän 2014 jälkeen ei ole päässyt nauttimaan vilvoittavasta sadekuurosta.