Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen ystävä ihastunut minuun, eikä pääse tunteistaan eroon

Vierailija
05.07.2019 |

Ollaan tunnettu noin kuusi vuotta ja noin 5 vuotta sitten mies kertoi tunteistaan. Tein heti selväksi, että en näe häntä muuna kuin kaverina. Ehdotin, että voimme pitää etäisyyttä vähän aikaa, jos tuntuu, että se olisi hänelle parempi minusta yli pääsemisen kannalta. No hän ei halunnut, vaan sanoi, että pitää myös minua hyvänä ystävänä, joten ei halua luopua minusta.

Nyt on tosiaan kulunut tuosta viitisen vuotta ja alkaa pikku hiljaa kyllästyttää. Mies aika ajoin, jollain pienellä lauseella tms. ilmaisee, että hänellä on vieläkin tunteita minua kohtaan. On myös mustasukkainen. Minulla on ollut tänä aikana jotain tapailua ym. ja mies on sanonut, ettei halua kuulla niistä mitään. Viimeinen niitti oli, kun tässä taannoin sivumennen sanoi, että hän ei edes vilkuile muita naisia kaupungilla minun seurassani, koska halua olla uskollinen!! Missä mielikuvitus maailmassa oikein elää?

Oon nyt viime aikoina vältellyt miehen seuraa, viesteilla ollaan kyllä pidetty yhteyttä, mutta ei ole huvittanut nähdä, tulee vaan jotenkin vaivaantunut olo noista jutuista. Harmittaa tää tilanne, onko muuta ratkaisua, kuin että pitäis etäisyyttä vaikka vähän pidemmän aikaa? Kokonaan en haluais hänestä luopua, koska myös hän on minulle todella hyvä ystävä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan etäisyyttä, ettei toinen kiduta itseään turhaan.

Vierailija
2/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule toimimaan kaverisuhteenne. Valitettavasti tienne nyt vaan erkanevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Tuo ei ole ystävyyttä, vaan hän vaan kärsivällisesti odottaa, että otat alistut ja otat hänet puolisoksesi. Minua pelottaa, että miten käy kun laitat välit poikki roikkujaan, ja hän tajuaa vihdoin ettei oikeasti koskaan ollut mahdollisuuksia. Hänellä ei ilmeisesti ollut naissuhteita? Ettei vaan rupea aggressiiviseksi.

Vierailija
5/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy olla tässä nyt se vahvempi ja laittaa välit poikki. Hän siihen tuskin pystyy, koska elättelee toivoa että joku päivä rakastut häneen. Olisi hyvin itsekästä jatkaa ystävyyttä.

Vierailija
6/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän itse sinkku? Ilmeisesti on. Mun mielestäni sun täytyy nyt laittaa täydellinen stoppi viestittelyyn ja tapailuun. Selitä miehelle syy ja kerro joku aika, jonka haluat rauhoittaa täysin. Mies ei saa tilaa hakea suhdetta, kun on niin lääpällään suhun, joten auta häntä viilentämään tunteitaan.

Vierailija
7/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee miehelle palvelus ja katkaise välitys kokonaan ja pysyvästi. Ilmeisesti ainoa tapa millä pääsee yli.

Vierailija
8/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta mitään tule, vaikka mies löytäisikin jonkun toisen. Siis ystävyyssuhteesta. Niin kauan kun on kiinnostunut sinusta, tilanne jatkuu tuollaisena. Jos/kun löytää jonkun toisen, ystävyyssuhde loppuu siihen. Ystävyytesi sekoittuu hänellä muihin tunteisiin, hänen pariuduttuaan menetät merkityksesi ystävänäkin.

Vierailija
9/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän itse sinkku? Ilmeisesti on. Mun mielestäni sun täytyy nyt laittaa täydellinen stoppi viestittelyyn ja tapailuun. Selitä miehelle syy ja kerro joku aika, jonka haluat rauhoittaa täysin. Mies ei saa tilaa hakea suhdetta, kun on niin lääpällään suhun, joten auta häntä viilentämään tunteitaan.

Juu, toki on itse sinkku, olisihan muuten vielä oudompaa käytöstä :D No voi että, alan itsekin taipua siihen, että pitää lopettaa yhteydenpito hetkeksi kokonaan :/ 

Vierailija
10/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kyseenalaistanut tuota uskollisena olemista, tai muita ihastumiseen liittyviä piirteitä?

Vierailija
11/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt, että hän on sinulle "todella hyvä ystävä" siksi, että yrittää miellyttää sinua kaikessa ja olla aina tukenasi tuon ihastumisen, ei niinkään ystävyyden takia? Anteeksi julmuus mutta olen ollut tuo ihastunut osapuoli :/

Vierailija
12/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kyseenalaistanut tuota uskollisena olemista, tai muita ihastumiseen liittyviä piirteitä?

Olen. Otin hänen kanssaan tuon asian puheeksi oikein kunnolla ja kysyin, että onko hän yrittänyt edes päästä tunteistaan eroon ja tajuaako, että on jämähtänyt paikoilleen. Myönsi ettei halua luopua tunteistaan ym. Jotkut hänen tututkin ovat yrittäneet hänelle takoa järkeä. 

Vierailija
13/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että hän on sinulle "todella hyvä ystävä" siksi, että yrittää miellyttää sinua kaikessa ja olla aina tukenasi tuon ihastumisen, ei niinkään ystävyyden takia? Anteeksi julmuus mutta olen ollut tuo ihastunut osapuoli :/

Tiedostan kyllä, että nuo sen syvemmät tunteet vaikuttaa siihen, että on aina valmis kuuntelemaan ym.

Mutta en mä usko, että se on kuitenkaan pelkästään sitä. Sen seurassa on äärettömän helppo olla, sille voi aina laittaa viestiä ja sama toimii tietenkin myös toiseen suuntaan. 

Vierailija
14/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat stressiä kaverin ihastuksesta? Se on oikeastaan ihan hänen oma asiansa. Jos hän puhuu asiasta vain joskus, niin mitä se haittaa. Monilla naisilla on sellaisia kaverimiehiä, jotka puhuvat romanttisista tunteistaan koko ajan ja käyvät jopa kiinni ihan fyysisesti. Sellainen on ihan oikeasti pulmallinen tilanne, mutta sekään ei aina johda kaveruuden loppumiseen.

Vierailija
15/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies välttämättä kuvittele, että jonain päivänä kiinnostut hänestä. Ehkä se puhuu tunteistaan sulle vaan siksi, että olette kavereita ja ajattelee voivansa avoimesti puhua kaikesta.

Vierailija
16/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat stressiä kaverin ihastuksesta? Se on oikeastaan ihan hänen oma asiansa. Jos hän puhuu asiasta vain joskus, niin mitä se haittaa. Monilla naisilla on sellaisia kaverimiehiä, jotka puhuvat romanttisista tunteistaan koko ajan ja käyvät jopa kiinni ihan fyysisesti. Sellainen on ihan oikeasti pulmallinen tilanne, mutta sekään ei aina johda kaveruuden loppumiseen.

Onhan se tylyä vain seurata vierestä jos pitää toista ystävänä, eihän kukaan ystäväänsä halua satuttaa. Mutta siinä olet kyllä ihan oikeassa, että aikuisella ihmisellä on vastuu itsestään. Varsinkin kun asia on sanottu suoraan.

Vierailija
17/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, toki on itse sinkku, olisihan muuten vielä oudompaa käytöstä :D No voi että, alan itsekin taipua siihen, että pitää lopettaa yhteydenpito hetkeksi kokonaan :/ 

Joo olis ja on outoa.... eräs miespuolinen ystäväni rakastui palavasti harrastuskaveriinsa ollessaan vielä naimisissa. Harrastuskaveri teki selväksi, että tunne ei ole molemminpuolinen. Monta vuotta meni, mies erosi vaimostaan, hankki uuden vaimon, edelleen rakastaa harrastuskaveria vaikkei ole saanut useaan vuoteen minkäänlaista vihreää valoa.

Vierailija
18/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos kaveri on ihastunut, niin sitten on. Minkä sille mahtaa. Ehkä hän jossain vaiheessa löytää jonkun toisen ja ihastus menee ohi.

Vierailija
19/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se

Vierailija
20/35 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies. Olisipa minullakin joku tuollainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän