Vastustakaamme parveketupakointia
Jokaisella on oikeus puhtaaseen hengitysilmaan kodissaan. Ei ole suuri vaiva mennä ulos polttamaan.
https://www.kansalai saloite.fi/fi/aloite/3821?fbclid=IwAR2Osk47nEEBoVy67b4TAJgl3mKb53SQO1TdPpVA7gsC_sx_X2WOInenFe4
Kommentit (52)
Kaikki joukolla aloitetta allekirjoittamaan...
Tänään on tullut yli 100 allekirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On absurdia, että parvekkeella ylipäänsä saa vielä vuonna 2019 polttaa.
ratkastaan kaikki ongelmat kieltämälllä tupakointi.
Ratkaistaan kaikki ongelmat kieltämällä kaikki. Siihenhän Suomi on menossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä aina vain ihmettelen tupakoijien itsekkyyden täyttämää logiikkaa: hehän eivät itsekään halua tupakansavua kotiinsa, koska poistuvat parvekkeelle röökille, mutta silti savustavat naapuriensa kodit. Eikö he oikeasti tajua, että se savu kulkeutuu toisten koteihin? Tällä hetkellä naapuri1 polttaa n. 20 min välein ja naapuri2 kerran tunnissa. Ihana kesä!
Minulle tuli tupakkayskä edellisessä kodissani. Naapuri tupakoi parvekekopissa ilman tuuletusta. Ilmanvaihtoventtiilit olivat parvekkeen oven yläpuolella ja ottivat sieltä "raikasta" vaihtoilmaa kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Olen allekirjoittanut aloitteen aiemmin. Suosittelen muitakin allekirjoittamaan.
Miksi tätä on alapeukutettu? Minäkin suosittelen!
Ei kiinnosta tuo valitus. Itse kuitenkin saastutatte matkailulla toisten kotiseudut lentämällä ja vain oleskelemalla siellä. Lisääntymällä. Kuluttamalla ja tekemällä lapsia...
Yksi asia muka ylitse muiden hahhah.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin hiljainen parveketupakoitsija, savuineen, kuin koko yön metelöivä, parvekkeella kännykkään huutava, ovia paiskova, ei tupakoiva naapuri, joka hiljenee vasta aamuyöllä, kun työssäkäyvillä soi herätyskello.
Miksi ihmeessä normaalien ihmisten pitäisi sietää kumpaakaan tyyppiä naapurinaan? Miksi nämä mölyävät ja käryävät ääliöt ei voi asua keskenään jossain vuokrakasarmissa missä eivät haitaksi muille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin hiljainen parveketupakoitsija, savuineen, kuin koko yön metelöivä, parvekkeella kännykkään huutava, ovia paiskova, ei tupakoiva naapuri, joka hiljenee vasta aamuyöllä, kun työssäkäyvillä soi herätyskello.
Kas, täältä löytyikin jo kaikki mitä ajattelin kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On absurdia, että parvekkeella ylipäänsä saa vielä vuonna 2019 polttaa.
ratkastaan kaikki ongelmat kieltämälllä tupakointi.
Ratkaistaan kaikki ongelmat kieltämällä kaikki. Siihenhän Suomi on menossa.
Ei kaikkea, mutta tupakoinnin kaltainen turhuus joutaa nimenomaan kieltää ihan kokonaan. Ainakin pitäisi olla erikseen ne paikat (jossain syrjässä) missä tupakointi on sallittua ja kaikkialla muualla se olisi kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä normaalien ihmisten pitäisi sietää kumpaakaan tyyppiä naapurinaan? Miksi nämä mölyävät ja käryävät ääliöt ei voi asua keskenään jossain vuokrakasarmissa missä eivät haitaksi muille ihmisille?
Varo vaan, pian sustakin joku keksii sellaisen puolen, jonka takia sun pitäis asua jossain vuokrakasarmissa missä et ole haitaksi muille.
Suomalaisista enää 12% tupakoi päivittäin. Todella harva. Siihen nähden on outoa, että heillä pitää olla oikeus kaasuttaa suurta enemmistöä. Tupakointikiellon sisätiloissa ja parvekkeella pitäisi olla itsestäänselvyys. Eihän tuuletusparvekkeillaan saa tupakoida!
Tänään voisi olla hyvä päivä allekirjoittaa.
Minä kunnioitin naapurini toivetta etten polta parvekkeella. Sitten alkoikin valitus siitä kun hissi kolisee illalla jne. Palasin polttamaan parvekkeella. Kun mikään ei vaan kelpaa.
Haluan polttaa nuotiota parvekkeella...
...
...
...
...
Ei kai ketään häiritse?
Vierailija kirjoitti:
Minä kunnioitin naapurini toivetta etten polta parvekkeella. Sitten alkoikin valitus siitä kun hissi kolisee illalla jne. Palasin polttamaan parvekkeella. Kun mikään ei vaan kelpaa.
Todennäköisesti hän ei ollut ainoa naapuri, jota polttaminen häiritsi. Kaikkeen ei tarvitse suostua.
Muutenkin hassua, kun kerrostaloissa on paljon parvekkeettomia asuntoja, joilta on pakko joka tapauksessa poistua pihalle polttamaan. Niin miten osa pystyy hyppäämään hissiin ja menemään pihalle ja sitten toisille se on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan, jos joku uskaltaa sitä vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti hän ei ollut ainoa naapuri, jota polttaminen häiritsi. Kaikkeen ei tarvitse suostua.
Muutenkin hassua, kun kerrostaloissa on paljon parvekkeettomia asuntoja, joilta on pakko joka tapauksessa poistua pihalle polttamaan. Niin miten osa pystyy hyppäämään hissiin ja menemään pihalle ja sitten toisille se on suorastaan rikos ihmisyyttä vastaan, jos joku uskaltaa sitä vaatia.
Niin voi olla. Alakerran naapuri polttaa sekä meidän seinänaapuri (toisella puolella ei naapuria koska meillä päätyasunto). Tää tupakoinnista valittaja asuu yläkerrassa joten voi olla että savu tosiaan meni hänen parvekkeelleen. Ja totta kai mä yritän olla huomaavainen. Mutta sitten tosiaan alkoi valitus hissin käytöstä sekä ovien kolahtelusta. Ei sen puoleen, tää kyseinen tyyppi yritti yhtiökokouksessa ajaa hissikieltoa hiljaisuuden ajaksi jokunen vuosi sitten :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi olla. Alakerran naapuri polttaa sekä meidän seinänaapuri (toisella puolella ei naapuria koska meillä päätyasunto). Tää tupakoinnista valittaja asuu yläkerrassa joten voi olla että savu tosiaan meni hänen parvekkeelleen. Ja totta kai mä yritän olla huomaavainen. Mutta sitten tosiaan alkoi valitus hissin käytöstä sekä ovien kolahtelusta. Ei sen puoleen, tää kyseinen tyyppi yritti yhtiökokouksessa ajaa hissikieltoa hiljaisuuden ajaksi jokunen vuosi sitten :D
Hissin käytöstä tulee itse asiassa vähemmän melua kuin jos kopsuttelisi kengillään läpi jokaisen kerroksen.
Tiesittekö, että Suomessa kulutettiin eniten savukkeita maailmassa 1920-luvulla?
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että Suomessa kulutettiin eniten savukkeita maailmassa 1920-luvulla?
Epäilen tuota suuresti.
Tuota aloitetta tuskin saadaan täyteen tällä vauhdilla, mutta sitten uutta vetämään!