Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehessä pari asiaa häiritsee

Vierailija
05.07.2019 |

Parisuhteessa menee hyvin, mutta silti mua on ihan muutaman päivän sisällä alkanut häiritä pari asiaa.

Arkinen kosketus puuttuu. Tai sitä on, jos se tapahtuu minun aloituksestani. Mies antaa kyllä suukon töistä tullessaan mutta siinäpä se sitten on. Olisihan se mukava, kun tätä tulisi toisenkin taholta, ihan oma-aloitteisesti.

Mies ei koskaan kehu tai "kiittele" mistään. En tietenkään kaipaa mitään jatkuvaa ylistystulvaa mutta olishan se kiva, jos mies vaikka joskus sanoisi jotain mukavaa ulkonäöstäni tms. Ystäväpariskuntien miehet tuntuu olevan ylpeitä vaimoistaan. Tyyliin "Mirkku osaa vaikka mitä". Jos meillä mies kommentoi jotain minusta, niin lähinnä hyväntahtoisesti naljailee jostain. Ei siis selvästikään tarkoita mitään pahaa. Mutta ei myöskään tiedä, kuinka tämä on alkanut häiritä. Varsinkaan, kun en itsekään ole mikään toistaitoinen, susiruma taikka typerä.

Tiedän, että nämä asiat pitäisi ottaa puheeksi, koska kerran häiritsevät. Mutta kuinka?

Niin. Ja olemme siis avioliitossa, lapsia on ja yhteinen kotikin. Yhteisiä vuosia takana pian kymmenen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aina ollut tuollainen? Entä oma toimintasi, menetkö lähelle, kehutko ja kiitätkö?

Kymmenen vuoden jälkeen varmaan aika mahdotonta muuttaa toimintaa, mutta ehkä pikkuhiljaa.

Puhu miehellesi toiveitasi ja ala ensin ITSE toimimaan toivomallasi tavalla.

Vierailija
2/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on varmaan aika tyypillinen parisuhteessa, vaikka ilmeisesti lähipiirissänne toisenlaisia tapauksia onkin. Joillekin kehuminen ja kiittäminen on tosi vaikeaa, myös itse taidan lukeutua osin näihin ihmisiin ainakin parisuhteessa. Monesti ajattelen miehestäni ihania asioita, mutta ne vaan jää sanomatta. Jotenkin siinä laittaa itsensä peliin ja joskus kynnys on korkea. Kannattaa tietysti puhua asiasta, mutta toisaalta ehkä myös osin hyväksyä miehesi erilaisuus. Monesti malli tulee kotoa, oletko kiinnittänyt huomiota miten esimerkiksi miehesi isä puhuu miehesi äidille? Aiemmin ei myöskään ole kuulunut tapoihin että mies kehuisi naistaan tai toisi tunteitaan esiin. ”Suomalainen mies ei puhu eikä pussaa”. Tämä kulttuuri voi elää vielä vahvasti joissain miehissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaaatko että kunnon uross panisi sinua niinkuin mies?

Vierailija
4/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaaatko että kunnon uross panisi sinua niinkuin mies?

Heinäpelllolla oljenkorsi suuussa. Sinä kauniiissa kesämekosssa hieman yltääältään hikisenä raskaan lenkin jälkeeen naisittte kuin eläimet keskellä viljapeltoaaa intohimoiiisesti.

Vierailija
5/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama. Tuntuu niin hassulta kerjätä kiitosta. Että musta olisi kiva kun sä kehuisit kun olen siivonnut tai että peppuni näyttää hyvätä.

Olen kyllä mallia pyrkinyt antamaan. Kehun miestä ja lapsia usein. Myös lapset kehuvat minua usein. Olen myös ääneen sanonut, että tuntuu tosi kivalta ne lapsilta saadut kehut.

Vierailija
6/6 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies ei välitä sinusta tai arvosta sinua.

Kai hän on kuitenkin harteikas, pitkä ja assertiivinen? Rikas?

Vai millä perusteella hänet valitsit?