Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetunto pohjissa

Ap
04.07.2019 |

Mikä auttaisi nostamaan tervettä itsetuntoa? Itsetunto pohjamudissa vuosien kiusaamisenkohteena olemisen jälkeen

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais kanssa!

Vierailija
2/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aloita vaikka meditoinnilla joka on tarkotettu itsetunnon kohottamiseen.

-Aseta itsesi tarkoituksella tilanteisiin jotka koet pelottaviksi/epämukaviksi ja vähitellen asiat helpottuu

-Tutustu uusin ihmisiin ja kokeile erilaisia harrastuksia joita et ennen olisi kokeillut, esim improvisaatioteatteri 

-Hae terapiaa

Vierailija
4/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen nostanut itsetuntoni vuosien kiusaamisen jälkeen näin:

Mietin ihan rauhassa, kuka minä olen, millainen olen - mitä vahvuuksia, heikkouksia ja arvoja minulla on ja millainen haluaisin olla. Sitten mietin, miten voisin vähän kerrallani tulla sellaisemmaksi kuin haluan olla, siis missä voin kehittyä ja miten. Ja aloin kehittää itseäni. Tässä on tärkeää, että ei vertaa itseään muihin, vaan toisaalta siihen, mitä oli aikaisemmin (jotta näkee, miten on kehittynyt) ja siihen, mitä haluaa olla (jotta ei lakkaa kehittymästä).

Ja kun tässä oppii vertaamaan itseään itseensä, alkaa myös luottamaan itseensä. Silloin itseluottamuksesi ei perustu sille, että luulisit olevaasi joka suhteessa täydellinen - sille itsetuntoaan ei kannata perustaa, koska se olisi itsensä huijaamista ja tulisi joskus kuitenkin ilmi. Mutta opit luottamaan kykyysi oppia kaikki, minkä tarve eteen tulee.

Vierailija
5/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nosta fyysistä kuntoasi ja henkinen nousee mukana.

-ala tekemään jotain mitä tunnet omaksesi.

-muista, että kaikki olemme tulleet tänne voittajina.

-sinun kiusaamisesi loppuu ja kärsimyksesi, kiusaajien jatkuu loppuelämän.

-olet vahvistunut, koska olet selvinnyt, käytä se hyväksesi.

-onnea matkaan.

Vierailija
6/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tule koskaan saamaan itsetuntoani hyvään jamaan. Ajattelen lähes aina itseni huonoksi ihmiseksi, turhakkeeksi. Saan kuitenkin pientä mielihyvää ja ehkä itsetuntobuustiakin sitten esimerkiksi harrastusten ja muiden sellaisten juttujen kautta joissa olen ihan ok hyvä. Sitten sitä aina herää siihen, että eipä ne harrastuksissa onnistumiset yms. yhteiskunnan tai muiden mielestä ole mistään kotoisin, ja yhteiskunnan ja kanssaihmisten silmissä olen edelleen se sama turhake kuin ennenkin. No, eipä sillä niin väliä kunhan jostain edes saa sen hyvän olonsa kaavittua, ja tuntee itsensä edes suht hyväksi jossain asiassa tässä maailmassa.

Terveisin Naispelko26

Vierailija
7/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä kehittäminen. Liikkuminen ja kunnon kohotus on yksi tapa, mutta se voi olla muutakin. Kehittämällä itseäsi teet eroa niihin, jotka eivät näin tee, ja täten kehität itsevarmuutta.

Vierailija
8/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanavat auuki ja veri kiertämäään.

Vierailija
9/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermot huutaaa hoosiannaaa kun panet menemäään.

Vierailija
10/10 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä voi antaa, mutta ihmisten kokemukset ja elämäntilanteet ovat kovin erilaisia.

Oman elämän eläminen ilman vertailua muihin on kai paras lääke.

Olen aina tuntenut olevani jotenkin ulkopuolinen, yksinäinen, vaikka minulla on perhe ja muutama hyvä ystäväkin.

Olin kiusattu koko ala-asteen, ja ammattiopintojen erikoistumisjaksolla jouduin luokkani hampaisiin uudestaan.