Sairaalloinen lihavuus, ihmissuhteet ja parisuhde
Olen n. nelikymppinen nainen, erittäin ylipainoinen ja vähän aikaa sitten eronnut pitkästä liitosta. Eroon minun kokoni ei liittynyt mitenkään, ex-mieheni ei kokenut lihavuuttani vastenmielisenä vaikkakin olin normaalipainoinen tavatessamme. Lihosin sairastuttuani vakavaan masennukseen. Eroon johtaneet syyt oli ihan toisenlaiset ongelmat suhteessamme.
Nyt kun erosta on kulunut jonkin aikaa olen ruvennut miettimään tulenko elämään yksin, ilman parisuhdetta. Juuri nyt en rinnalleni ketään kaipaa, mutta ehkä myöhemmin kun viimeinenkin lapsi on lähtenyt omilleen voisi olla kiva löytää joku kumppaniksi. Se mikä mietityttää eniten, kelpaako tämmöinen pikkuhiljaa keski-ikää lähestyvä sairaalloisen ylipainoinen nainen enää kenellekkään? Eihän se erityisen viehättävää ole, kun on läskiä ympäriinsä.
Niin, tiedän toki että laihduttaminen auttaisi ja olen toki laihduttanutkin ja paljon, montakin kertaa, mutta piru vieköön en ole onnistunut painon ylläpidossa. Tämän hetken tavoite onkin hyvin yksinkertainen eli olla lihomatta. Laihdutusleikkaukseen en pääse, se mahdollisuus evätään minulta toistuvan masennuksen takia, eli eivät usko leikkauksen vaikutuksen pysyvyyteen kohdallani, hukkaan laitettua rahaa olisi minulle tehty leikkaus.
Laihdutuksen suhteen myös mietityttää roikkuvan ihon määrä. Ei sekään kovin viehättävää olisi, kun nahkaessu roikkuisi puolireidessä, tuulen hulmuttaessa alleja. Niin, kumpi on pahempaa lihavuus vai laihuus roikkuvan nahan sisällä? Terveyssyistä tietysti laihuus olisi parempi, mutta mietinkin nyt ihan ulkonäkökysymyksenä ja viehättävyytenä, kun epäilen etten koskaan saa painoa normaaliksi. Ja jos totta puhutaan, niin eräs lääkäri sanoi suoraan, että näin suuresta ylipainosta hyvin harva saa enää pudotettua normaalipainoon ja pitämään painon siinä.
Kysymykseni siis on kelpaako sairaalloisen ylipainoinen kenellekkään vai onko parempi unohtaa haaveet parisuhteesta ja kumppanista?
-Hely
Kommentit (7)
Paljon on kiinni sinun luonteestasi. Hyväluonteisille naisille on aina kysyntää. Jos pystyt kantamaan kilosi arvokkaasti pystypäin niin painosi ei ole ongelma. Lihavuusleikatun ruokavaliota voi noudattaa ilman leikkaustakin.
Jos haluat säästää niin yksityissairaalat laittavat Suomessakin gastric ballooneja. Ylijäämänahalle voi tulla yllättävää käyttöä jos olet esim. onnettomuudessa tai sairastut rintasyöpään.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on kiinni sinun luonteestasi. Hyväluonteisille naisille on aina kysyntää. Jos pystyt kantamaan kilosi arvokkaasti pystypäin niin painosi ei ole ongelma. Lihavuusleikatun ruokavaliota voi noudattaa ilman leikkaustakin.
Jos haluat säästää niin yksityissairaalat laittavat Suomessakin gastric ballooneja. Ylijäämänahalle voi tulla yllättävää käyttöä jos olet esim. onnettomuudessa tai sairastut rintasyöpään.
Eivät kaikki viehäty lihavista vaikka näillä olisi kuinka kiva luonne. Ihmiset ovat fyysisiä olentoja, eivät persoonallisuus jossakin purkissa.
Eivät kaikki viehäty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki viehäty lihavista vaikka näillä olisi kuinka kiva luonne. Ihmiset ovat fyysisiä olentoja, eivät persoonallisuus jossakin purkissa.
Kaikkienhan ei tarvitse lihavista viehättyäkään. Eiköhän aloittajallekin riitä yksi kumppani ;)
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki viehäty kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkienhan ei tarvitse lihavista viehättyäkään. Eiköhän aloittajallekin riitä yksi kumppani ;)
Aa, totta. Kommentti jätti vähän tulkinnanvaraa.
Miehet rakastaa yleensä silmillään. Sellaisiakin löytyy, joita viehättää pulleat allit, eikä törröttävät luut :)
Auttaisi varmaan jos mielenkiinnon kohteet tulevalla kumppanilla olisi samoja kuin itselläsi.
Itse koen lihavuuden tuoman koon viehättävänä, ainakin se saa sydämen pamppailemaan.
Omia mielenkiinnon kohteita on ruoka eri muodoissaan ja koen sen myös nautintona. Ruokahävikkiä inhoan. Mieluummin keksin sille muita käyttökohteita.
Olen kyllä nähnyt ylipainoisia ihmisiä kaupungilla puolisonsa kanssa. Ja olethan itsekin ollut ylipainoisena parisuhteessa. Joten eiköhän todistusaineisto sano, että se on mahdollista.
Siihen saat kyllä varautua, että monet miehistä, joiden mielestä tilanteesi ei ole ollenkaan toivoton, eivät kuitenkaan itse seurustelisi ylipainoisen naisen kanssa.