MITÄ mieltä tästä? mökkivieraista
Mun miehen vanhemmilla on mökki. Mihellä on yksi sisko, olkoon vaikka ulla ja yksi veli, olkoon hän unto. Mieheni on käynyt töissä jo 20 vuotta, ulla n. 5 vuotta ja unto ei koskaan. Ullalla on työssäkäyvä mies.
AINA kun meidät kutsutaan ko. mökille, viemme sinne ruokaa, jota saavat siis syödä kaikki. Viemme myös omat juomat ja niistä tarjoamme muillekin. Ulla ja hänen miehensä taas tulevat AINA lähes tyhjin käsin. Juovat ja syövät muiden eväitä ilman mitään omantunnontuskia. Unto tulee luonnollisesti mökille myös tyhjin käsin, koska ei ole töissä.
Vituttaa jo valmiiksi tuleva mökkeilyloma, kun tiedän, ettei ulla ja ukko tuo sinne taas yhtään mitään! Syövät ja juovat kyllä. Eivät osallistu siivoukseen tai muihin askareisiin kuin käskemällä. Joskus ei silloinkaan. Itse teen mitä voin ja kyselenkin usein voiko vielä jotain tehdä. Mieheni on lähes koko mökkiloman aina jotain sarkaa tekemässä, korjaamassa kattoa, tekemässä puita tms.
Kommentit (13)
Ja miksi helkutissa ostatte näille loisille ruokaa. Ei kai kukaan pakota antamaan omastaan aikuisille ihmisille varsinkaan, kun he eivät ole teidän vieraita, vaan olette kaikki samalla tavalla kyläilemässä.
älkää menkö enää mökille heidän kanssaan samaan aikaan jos tuohon ei tule muutosta.
joita ei muut syö. Sitten ette kyllä syö myöskään appivanhempien tarjoomuksia.
Se on kumminkin appivanhempien mökki ja heillä on oikeus tarjota lapsilleen ilmainen lomaviikko/viikonloppu jos mieli tekee. Jos et halua osallistua kuluihin, älä osallistu. Ei se sinun ongelmasi ole.
NO siksi menemme samalle mökille koska omaa ei ole ja haluamme viettää aikaa lapsen mummun ja papan kanssa. Mökillä on aina mukavaa, mutta aivan huippua sillon kun ulla ja unto ei siellä majaile. Taidamme tänä kesänä kysyä milloin ko. ihmiset eivät siellä ole ja menemme silloin :)
Turhaa varmaan enää sanoa, mutta ulla nakittaa joskus vahempansa ostamaan hänen autoonsa bensat jotta pääsee mökille... unto on ketjupolttaja ja polttaa muiden kessuja. Ulla myös " lainaa" aina mun kaunesvehkeitä mm. shampoot+hoidot, suihkushampoot, rasvat, aurinkovoiteet jne. ihanaa.... :( jos lapsemme söisi jo soseita, veikkaan että nekin menisivät muiden suihin.
Samoin me viemme mieheni vanhempien mökille aina mennessämme ruoat ja juomat ja kukaan muu ei tuo koskaan mitään. Korkeintaan makkarapaketin ja sitten ovat kuola suusta valuen ensimmäisenä ottamassa grillistä vastaan meidän perheen sinne viemiä ruokia ja juomassa meidän juomia edes kysymättä mitään. Miehelle mökki on tärkeä, ja minä yritän pinnistellä kesästä muutaman päivän hampaat irvesssä siellä. Tsemppiä meille.
Et oo sit vaivautunu asiasta kasvotusten puhumaan?
olemme kyllä koittaneet. viime kesänä soitin erikseen anopille ja ullalle ja kysyin mitä he aikovat mökille ostaa ja samalla siis pyysin kertomaan mitä me voimme tuoda. tämä siksi etteivät kaikki toisi kiloa pottuja vaan ruokaostoksia voitaisiin jakaa. ulla ilmoitti tuovansa paketin lihapiirakoita ja koirille ruokaa, siinä se
ap
mutta luontoni ei anna periksi! ei vaan kehtaa, anoppi kuitenkin ihana ihminen.
olemme nauraneet sille muutaman kaverin kanssa vielä tänäkin vuonna. vaikka eihän se naurunasia ole, mutta ei voi kun koittaa edes ottaa huumorilla.
ap
niin ei teijän auta kuin luovuttaa ja mennä eri aikaan vaan. Ei sitten pahotu teijänkään mieli ja on mukava loma
Joku lupaa tuoda jotain, vaikka perunat, ja sitten niitä on yksi per naama ja siinä kaikki mitä he toi. Mutta toihan he kuitenkin perunat....
Siis se on todella raivostuttavaa kun pitää lomalla laskea syömiset että kaikille riittää varmasti edes vähän. Mahaansa ei takuulla saa täyteen ellei itse osta koko poppoolle kaikkea. Aikuiset syövät vielä lasten karkitkin...
Mutta hei älkääs tänä kesänä menkö sinne ollenkaan, vuokratkaa vaikka oma mökki jostain tms...
Tai mnekää sillon kun ulla ja unto ei ole siellä.