Miksi kummilapsen juhliin esitetään kutsu aina viime tipassa?
Mikä siinä on niin vaikeaa, että kutsua ei voi esittää esim. viikkoa tai kahta etukäteen? Nyt olen sopinut työvuorot ja en millään pääse paikalle juhliin sunnuntaina toiselle puolelle Suomea. Ihan epätoivoista saada tuuraajaa heinäkuun sunnuntaiksi.
Sama juttu joka vuosi. Aina tästä sanon, että voisko vähän aikaisemmin kutsua. Mutta ei.
Harmittaa.
Kommentit (8)
Ovat saamattomia eivätkä saa aikaiseksi kutsua aikaisemmin. Älä suotta asiasta stressaa. Sanot vaan että et valitettavasti näin lyhyellä varoitusajalla pääse tulemaan. Heidän ongelmansahan tuo on eikä sinun.
Synttäreistäkö on kyse kun joka vuosi on sama juttu? Oletko aikaisempina vuosina kuitenkin järjestellyt asiasi niin, että olet päässyt paikalle?
Meillä vähän sama, kummilapsi asuu viiden tunnin ajomatkan päässä, joten olisi kiva, että synttäreistä ilmoitettaisiin vähän aiemmin kuin edeltävänä keskiviikkona... Toisaalta kutsu ristiäisiin ja kummiksi tuli ehkä kahden-kolmen viikon varoitusajalla, eli tilanne on tuttu jo ennestään. Yritetään parhaamme, viimeksi mies edusti koko poppoota, kun oli samalla suunnalla muutenkin.
Mitäs jos kysyisit kutsun lähettäjältä? V*tustako me tiedetään.
Ihan hyvä. Ei tarvitse edes harkita juhliin menemistä.
Olen kyllä hyvä kummi, ja olen laittanut kuukausittaisen tilisiirron kummilapsen tilille.
Nyt aio lopettaa sen.
Vaikea sanoa, kun minut on aina kutsuttu ajoissa kaikkiin juhliin. Kummilapsenikin.
Synttäreistä voi kummi ihan itsekin kysyä, että koska ajattelitte pitää. Jos siis perheellä on ollut tapana pitää synttärijuhlia aiempinakin vuosina.
Mahdotonta tietää oikeaa syytä, mutta tässä muutama veikkaus
- Ehkä eivät oikeastaan halua sinua juhliin. Siksi kutsu jätetään niin viime tippaan, että et varmasti ehdi. Mitä vastaavat, jos kysyt suoraan, onko tämä heidän tarkoituksensa?
- Tai sitten päin vastoin: ei mitään väliä, milloin saat kutsun kun sinun oletetaan joka tapauksessa rientävän paikalle.
- Ovat vaan vähän saamattomia muutenkin, sinun pitäisi itse ottaa selvää, milloin juhlitaan ja järjestää itse itsellesi kutsu ajoissa.