Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämä hirveä selkäkipu johtuu...

Vierailija
04.07.2019 |

Selkä ollut kipeä jo maaliskuulta asti. Maaliskuussa lääkäri määräsi fysioterapiaan, josta ei mitään apua. Nyt kahden viikon päästä uusi lääkäri aika. Selkä todella kipeä aamuisin, vaikea päästä sängystä ylös ja saada vaatteita päälle. Päivän aikana selkä vertyy ja kipu helpottaa, huonoina päivinä selkä kipeä koko päivän. Alkaa mennä hermot tämän selän kanssa, ei jaksaisi näitä kipuja enää. Mistä ihmeestä nämä voi johtua? Säteilykipua ei ole eli tuskin on välilevyn pullistuma, sellainenkin ollut ja nyt kipu erilaista kuin silloin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäranka reuma oireilee juuri noin, aamulla selkä kipeä ja päivän aikana useimmiten helpottaa.

Vierailija
22/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kovan (ja jatkuvan) alaselkäkivun syy oli gynekologinen.

Samoin minulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kovan (ja jatkuvan) alaselkäkivun syy oli gynekologinen.

Samoin minulla

Mikä sun diagnoosi oli.?.

Vierailija
24/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kulunut paska selkä, välilevytyrä ja välilevyn pullistuma ollut, jonkin asteisia hermovaurioita jaloissa.

Selkä kun alkaa olemaan jumissa niin kaikista parasta lääkettä on reipas sauvakävely niin että kädetkin tekevät töitä.

Ei auta sängyt eikä mitkään aamukankeudelle ja kivuille, liikkeelle kun lähtee alkaa notkistumaan pikkuhiljaa, onneksi aamukankeutta on vielä muuallakin kuin selässä😁.

Vierailija
28/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sun 100kg ylipaino kipeyttää ruodon.

Vierailija
29/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jotain reuman tapaista tai nikamat huonosti, käy kiropraktikolla.

Vierailija
30/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut samantyyppistä kipua lanneselässä jo vuosia. Dg selkärappeuma, kulumat ja skolioosi.

Vierailija
31/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut ovat välillä vaikeita minullakin. Pitää itsensä herätellä hissuksiin. Minulla on välilevyt alkaneet kadota joistakin nikamaväleistä. Pakara- ja reisilihasten venytystä joudun tekemään joka päivä sekä liikettä, joka avartaa jotakin hermojuuria.

Vierailija
32/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla auttoi vatsalihasten aktivointi ja selkälihastreenit. Vatsalihastreeneissä menet makaamaan selällesi lattialle ja nostelet molempia jalkoja yhtäaikaa noin 45 asteen kulmaan ja takaisin lattiaan. Tein toistoja pari kertaa päivässä 10-20 kertaa ja auttoi. Toinen treeni on selkälihaksille ja siinä menet vatsallesi lattialle, nostat eteenpäin ojennettuja käsiä ylös yhtäaikaa jalkojen kanssa, suurinpiirtein samoilla toistoilla. Toivottavasti tästä on jotain hyötyä.

Vierailija
33/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella (nais)ihmisellä voisi miettiä selkärankareumaakin, varsinkin jos suvussa autoimmuunisairauksia. Toki usein moni muukin selkäsairaus oireilee aamulla kankeana, itselläni välilevynpullistuma huusi aamulla hoosiannaa ja kun verenkierto selässä elpyi, helpotti. Niin kuin moni muukin selkäasia. Fyssarin vaihtaminen, mikäli kotona tosiaan harjoitteet vielä teet, on myös yksi vaihtoehto.

Vierailija
34/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitkö käymään magneettikuvauksessa? Siinä ainakin saisi selvyyden, jos selässäsi on kulumia tms.

Vierailija
35/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareumaa veikkaan minäkin.

Vierailija
36/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asennossa nukut?

Vierailija
37/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaa selkälihaksia sisempiä vatsalihaksia että saat tukea selälle. Osta hyvä patja.

Vierailija
38/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli yli 2 kuukautta kipuja kun röhnötin vain kovalla työtuolilla päivät pitkät. Fyssari eikä mikään muukaan auttanut. Sitten aloin kovalla pallolla hieromaan selkärangan vieressä olevia lihaksia ja pakaralihaksia pyllyvaon js SI nivelen seutuvilta. Niin yhtäkkiä jokin vai aukeni ja kipu hävisi.  

Vierailija
39/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän magneettiin. Selviää vika, niin ei tarvii arvuutella. Hoito sitten sen mukaan.

Voi olla lievä välilevyn pullistuma. Menee yleensä itsestään ohi mutta kestää todella kauan. Näitä ei leikata ennen kun lihasvoimat tyystin pois ja jalat puutuu.

Välilevyn pullistumaan helppo testi. Istu korkealle tasolle esim. pöytä tms. Ojenna jalka suoraksi ja paina leuka rintaan. Tunnetko repivää kipua pitkin jalkaa? Jos kyllä, välilevy pullistunut ja hermo puristuksessa.

Tai...

mene selkämakuulle ja nosta jalkaa suorana ylös. Sattuuko selkään? Jos kyllä, niin tod näk välilevyongelma.

Olen selkäleikattu L4/S1, eli nelos nikamavälissä S1 hermojuuri puristuksessa jolla jalka halvaantui polvesta alaspäin. Nyt suht ok mutta vielä jalka hieman heikompi kuin terve. Tuntopuutoksia pohkeen ulkosyrjällä, nilkassa ja jalkapöydällä sekä varpaissa.

Vierailija
40/42 |
04.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanlaatuinenkin tauti (syöpä ja etäpesäkkeet ) voi joskus olla kyseessä ja syytä poissulkea. Hyvä, kun on lääkäri tulossa.

Tiedän valitettavasti kaksi tosi ikävää tapausta, joiden ensimmäinen oire oli selkäkipu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi