Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi miksi ei sijoita lastasi varten?

Vierailija
03.07.2019 |

Kun monet valittaa täällä, ettei ole varaa kustantaa teinien ajokortteja, mopoja, älypuhelimia, jne, niin miksi ette ole sijoittaneet rahaa lasta varten heti syntymästä? Pikku summilla saisitte kaiken tuon ilmaiseksi, kun aika koittaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tekosyyni on se, että laitan rahat mielummin lapsen elossa pysymiseen sinne aikuisuuteen asti, eli käytän törkeästi kaikki rahani ravintoon, asuntoon, vaatteisiin yms.

Vierailija
2/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin ihmettelen. Joulu ja lomat tulee aina puskista. Sitten vingutaan. Ennakoinnilla pääsee pitkälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sijoittanut ja meillä on varaa lasten harrastamiseen tulevaisuudessa, uskoisin. Esim. äitinikin sijoitti, mutta isäni alkoholisoitui, juoppohulluuntui, joi rahat ja kuoli. Mieheni vanhemmilta paloi talo. Kaikenlaista voi käydä myös fiksuille ja varautuneille. Sitten voikin olla tilanne, että ei ole varaa teinin kielikylpyyn tai ajokorttiin. Pitää olla aika pumpulissa elänyt jos tuo vaihtoehto unohtui. "Miksi et sijoita?"....

Vierailija
4/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tienaa nuo itse.

Vierailija
5/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästänyt ja sijoittanut vuodesta -96, kun aloin odottamaan ekaa lastani ja olen pystynyt tarjoamaan heille siitä huolimatta tasapainoisen lapsuuden ja he ovat pysyneet hengissä. Ja nyt molemmat lapset on pystyneet jatkamaan samaa perinnettä vaikka opistekelevat. Ja kumpikin käy töissä vaikka kaikki on tullut valmiina :D

Vierailija
6/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii just. Miksei lapsen syntyessä vanhemmat tajua ostaa asuntoa, jota voi pitää näppärästi vuokralla kunnes lapsi sitten itse muuttaa siihen itsenäistyessään?

Vierailija
7/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyyni on, että meillä lasten isovanhemmat sijoittavat lapsille.

Itse kylläkin säästän tällä hetkellä lapsilisät ihan säästötilille, jolta maksetaan sitten teini-iässä mopot ja kielikurssit. En halua ottaa vastuuta riskisijoituksista, kun inflaatiokin on olematon.

Vierailija
8/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska juon ne itse!

Vierailija
9/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea saava ei voi sijoittaa rahoja, vaikka kuluttaisikin perusosaa vähemmän ja saisi jotain patjan alle säästöönkin. Moni lapsiperhe elää toimeentulotuella. Siitä on myös vaikea säästää mihinkään lahjoihin, sillä juuri siinä syksyn ja alkutalven aikana lapsi tarvitsee uudet säälliset ulkovaatteet, joihin säästetyt rahat menevät. No jotkut ostavat siinä alkutalven aikana seuraavan kevään ja kesän vaatteet alemyynneistä, mutta yhtäkaikki, peruselämiseen se raha menee.

Toisaalta voishan sitä kotonaan pitää useampaa säästöpossua, joihin löytämistään pulloista saadut panttikolikot tiputtelisi vuorotellen. Näin säästäisi samaan aikaan kausivaatteisiin, lahjoihin, synttärikestityksiin, pahan päivän varalle, silmälaseihin, kännykkään/tietokoneeseen, ajokorttiin, polkupyörään, harrastuksiin, bussikortteihin, leffalippuihin... ja lopulta säästöt jakautuisi niin moneen osaan, ettei moneen vuoteen olisi rahaa yhtään mihinkään, edes niihin talvikenkiin.

Vierailija
10/10 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tekosyysi tehdä lapsia?