Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä kahvista eroon?!!

Vierailija
03.07.2019 |

Kofeiinin himo on liian vahva, ei pysty lopettamaan vaikka närästää, tulee paha olo, päänsärky ja kaikkea muuta. Ei, vaikka kuinka yrittää vähentää ja lopulta lopettaa, niin kohta ollaan taas kahvikuppi kourassa.
Monta kertaa on yritetty... tähän sopii kyllä hyvin sanonta, että tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Oiskohan kellään mitään ideoita, miten onnistuis pysyvästi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kahvinhimo yllättää ota pullo kossua.

M

Vierailija
2/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain jätin pois ja kärsin muutaman päivän, jonka jälkeen helpotti. Hirveä itsekuri piti olla. 

Juon nyt yrittiteetä aamuisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähin erin eli että ekaks juot vaan pelkän aamu - tai päiväkahvin. Sit alat juomaan muilla tauoilla teetä tai vaikkapa kaakaota. Tsemppiä!!

(Noin voisin itse kokeilla mut en tiedä onnistuisinko :) ).

Vierailija
4/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa kahvi pärinäjuomalla.😜

Vierailija
5/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miksi kahvi koukuttaa ja sen perusteella mietit miten lopettaa. Perustele itsellesi myös miksi lopettaisit, koska ilman syytä ei ainakaan ole motivaatiota.

Itsellä ainakin kahvi on eniten tapa ja juoma josta pidän aidosti, en siis ole mitenkään kofeiinikoukussa. Aamukahvi on itselleni ”omaa aikaa” ja päivän mittaan juodut kahvit sosiaalisia hetkiä. Kahvikuppi työpaikan taukohuoneessa tai juhlissa joissa vieraampaa porukkaa on usein jonkinlainen turva - jotain millä sopii joukkoon.

Itse en ole tuota sosiaalista kahvikupillista korvannut, vaan juon sen hyvillä mielin. Tosin nykyisin en tarvitse sitä joka päivä töissä, vaan vain niissä juhlissa tai kylässä. Aamukahvi oli paljon vaikeampi miettiä kun se oli itselle tärkeä oma aika. Lopulta vaihdoin aamukahvin aivan toiseen aamurutiiniin, mikä oli todella vaikeaa aluksi.

Vietän edelleenkin omaa aikaa kahvikupin ääressä, mutta harvemmin. Hemmottelen itseäni erikoiskahveilla silloin tällöin ja en pode huonoa omaatuntoa espresson vahvuudesta, mukin sisältämästä sokerista tai juoman hinnasta, kuten aiemmin.

Vierailija
6/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onnistui niin että ostin Pirkka kofeiinitonta pikakahvia joka on mielestäni hyvänmakuista pikakahviksi. En tiedä toimiiko jos tykkää juoda kahvinsa mustana, mutta itse käytän ikaffea joten ero ei ole kovin suuri. Aluksi join oikeaa kahvia "vain" kaksi kertaa päivässä ja loput kofeiinitonta. Alunperin join aitoa varmaankin viisi kertaa. Siitä sitten jonkun ajan kuluttua kun addiktio oli hellittänyt, siirryin kahteen kahvihetkeen päivässä juuri asiaa edes ajattelematta. Nykyään juon aidon aamukahvin, ilman sitä ei aamu lähde käyntiin, ja iltapäivällä kofeiinitonta. Joskus elän vaarallisesti ja juon kaksi kertaa oikeaa kahvia :).

Vierailija
7/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdoin vihreään teehen. Aluksi se maistui kuralta, mutta nyt osaan jo nauttia siitä ihan samalla tavalla mitä ennen kahvista. Edelleen, aina kun haistan kahvin tuoksun tekee mieli ottaa. Mutta en ota. Joskus harmittaa, mutta nukun niin paljon paremmin nykyään, että se kannattaa.

Vierailija
8/8 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvasin teellä ja kofeiinitableteilla vähitellen. Lopulta join vain vihreää teetä ja olo oli kyllä niin paljon parempi ettei tosikaan. Vaan nyt litkin taas monta kuppia mustaa kahvia päivässä, enkä saa itseäni niskasta kiinni että lopettaisin :( Pitäisi kai alkaa yrittämään taas.