Alennusmyynnissä kuultua "sä et ota noita pinkkejä sukkia pojalle vaikka ne olisi ilmaiset"
Kaksi täti-ihmistä puhuivat ilmeisesti jostain sukulaispojastaan. Ja katselivat sukkia kokoa n. 20 eli tästä päätellen lapsi olisi joku vuoden(?) ikäinen. Olisikohan poika nyt saanut tuosta elinikäiset traumat?
Kommentit (8)
Ei olisi, mutta en tiedä onko pojalla tarvettakaan pinkeille sukille. Itse olen kyllä pukenut poikavauvalle vaaleanpunaisia, isosiskon pieniä vaatteita ja vielä 5 v:näkin taisi löytyä hänelle kelvannut vaalenapunainen pipo.
Mutta varta vasten en ostaisi sukulaislapsille, siis pojille, pinkkejä vaatteita lahjaksi jos kaikki piirin jäsenet eivät ile P.A. ihan vain siksi, että tuskin kukaan tarvitsee sukkia niin kipeästi, että olisi pakko jokainen alennus hyödyntää ja poika pärjää myös ilman tädin ostamia pinkkejä sukkia eikä mene siitäkään pilalle. Vanhempi kuitenkin määrittää lapsensa "tyylin" vielä tuossa iässä.
Olisi. Ehdottomasti. Pippeli olisi pudonnut pois.
Meidän 5v valitsi eilen valkoiset glitterkoristeiset pitsikangaskengät - samanlaiset kuin isosisko mutta vain eri värinä. Koska aiemmin on tullut vastaan pari kertaa tilanne jossa lapsi ei ole halunnutkaan käyttää tyttömäistä vaatetta "kun ne päiväkodissa nauraa", kävin lapsen kanssa keskustelun aiheesta. "Ne on kyllä tosi hienot kengät, ja alennuksessakin, ja näissä on ihanan taipuisa pohja. Nää on kuitenkin niitä mistä jotkut ajattelee, että on tyttöjen vaatteita. Minun puolesta sinä saat käyttää juuri sellaisia vaatteita kuin itse tykkäät, mutta että tiedät etukäteen, että nämä kuuluu siihen että joku voi sanoa että ne on tyttöjen kengät. Haittaako se sinua? Ai ei, hyvä. Jos haluat ne, niin voidaan ostaa ne, ja sitä paitsi voit kertoa ihmettelijöille että ei ne ole tyttöjen vaan sun kengät."
Lähdimme kotiin glitter-pitsikenkien kanssa. Onneksi edes kesälomalla uskaltaa käyttää vaatteita joita haluaa <3
Oma kahdeksan vuotias saanut isosiskonsa pieneksi jääneitä pinkkejä juttuja. Olleet käytössäkin, tosin itse näytän esimerkkiä pitämällä pinkkiä pikeepaitaa. Aikoinaan hommasin, kun tyttö puhui poikien väristä. Halusin vähän herätellä lapsen mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi, mutta en tiedä onko pojalla tarvettakaan pinkeille sukille. Itse olen kyllä pukenut poikavauvalle vaaleanpunaisia, isosiskon pieniä vaatteita ja vielä 5 v:näkin taisi löytyä hänelle kelvannut vaalenapunainen pipo.
Mutta varta vasten en ostaisi sukulaislapsille, siis pojille, pinkkejä vaatteita lahjaksi jos kaikki piirin jäsenet eivät ile P.A. ihan vain siksi, että tuskin kukaan tarvitsee sukkia niin kipeästi, että olisi pakko jokainen alennus hyödyntää ja poika pärjää myös ilman tädin ostamia pinkkejä sukkia eikä mene siitäkään pilalle. Vanhempi kuitenkin määrittää lapsensa "tyylin" vielä tuossa iässä.
Eikö siis lapselle saa ostaa tarjoussukkia ollenkaan, vaiko nimenomaan pinkkejä tarjoussukkia ei saa ostaa poikalapselle?
Kyllä! Tästä pitää saada hemmetinmoinen someraivo aikaiseksi!
Mieheni ei ostaisi meidän pojalle ikinä pinkkejä sukkia ja muistaa minullekin aina taivastella, ettei ainakaan pinkkiä osteta, mutta silti hänelle on täysin ok jos poika jonain päivänä itse haluaa pinkkiä. Tai muutoin ilmoitaa mielenkiinnonkohteekseen "tyttömäisiä" juttuja. Tai tykkäävänsä pojista.
Kaikesta ei tarvitse vetää herneitä nenään, perinteisempien värivalintojen suosiminen ei vielä tee kenestäkään ahdasmielistä.
En minä ainakaan ostaisi varsinkaan vieraammalle sukulaispojalle pinkkejä sukkia. Omalle voisin sitten ostaa minkä värisiä mieli tekee, mutta pinkkiä nyt ainakin vielä pidetään varsinkin vanhempien ihmisten parissa tyttöjen värinä.
No voih mitä jos se poika olis halunnut sellaset :<