Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää ottaa isoja koiria joita ei osata hallita? TAAS koira purrut lasta pahasti ja kys, koira oli vielää hihnassa

Vierailija
03.07.2019 |

Omistaja ei ollut saanut hillittyä.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä taustoittamisesta ei olisi haittaa...

Vierailija
2/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on niiiiiin söpö pienenä, että eihän sitä raaski komentaa. Myös tapojen opetus vaatii niin paljon työtä, että eihän sitä nyt. Kyllä se puhetta ymmärtää ja pitkiä lauseita.

Jotenkin näin niitä kasvaa

Vierailija
5/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän murre saa kulkea vapaana ja ei se ennenkään mitään oo tehny!

t: koiranomistaja

Vierailija
6/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän murre on kyllä koiratappelurotua mutta meitsi on päättänyt että se on lutuinen seurakoira jonka vaistot ei koskaan laukea koska olen melkein koirakuiskaaja, olihan minulla koira lapsena.

Vierailija
7/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% koiranomistajista ei välitä pätkääkään asioista joista normaalihenkilö välittää: kanssaihmisten - erityisesti lasten- turvallisuus, piha-alueiden ja kulkuteiden siisteys, metelöinnin minimointi ts. kanssa-asujien oikeus kotirauhaan. Alapeukuttakaa ihmeessä mutta tämä on valitettava totuus.

Koiriinkin suhtauduttaisiin positiivisemmin jos koiranomistajat olisivat vähänkään fiksumpia.

Vierailija
8/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan paljon pyörällä ja kyllä näitä paljon liikkeellä, joku köykäinen pikkupentu taluttamassa isoa louskuleukaa. louskuleuka kun päättää lähteä, niin silloin mennään.

Vierailija
9/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopettaisin oman koiran välittömästi jos ihmisen kimppuun kävisi. Täytyy olla hihnan molemmissa päissä vikaa kun tuommoista tapahtuu.

Vierailija
10/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutusta että koiraa tuskin lopetetaan. Mitä ihmettä... Lapsen provosoimatta sairaalakuntoon raadellut koira saa elää ettei itsestään liikoja luulevalle koiranomistajalle tule paha mieli. En voi käsittää.

Vierailija
11/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just mastiffi kotona, painaa n. 60kg eli ei ole edes sielta suuremmasta paasta. 

Mun koira on AINA hihnassa, myos alueilla, joilla koiraa saa pitaa vapaana.

Jos lapsia tulee vastaan kun talutan, pidan huolta siita etta koira on lyhyessa hihnassa ja ohitus tapahtuu siten, etta mina jaan lapsen ja koiran valiin.

Jos mulle tulee (aikuisia) vieraita, pidan huolta siita, ettei koira jaa koskaan kahden vieraitten kanssa (jos mun pitaa poistua huoneesta). 

Tama kaikki yllamainittu siksi, etta tiedostan, etta mun koira on paitsi ELAIN, myoskin niin SUURI elain, etta voi purressaan aiheuttaa huomattavaa vahinkoa tai jopa tappaa. 

Koira ei ole koko 9-vuotiaan elamansa aikana tehnyt IKINA mitaan pahaa kenellekaan - osittain siksi, etta se on pennusta asti koirakursseja myoten koulutettu ja osaa kayttaytya natisti tilaisuudessa kuin tilaisuudessa - mutta miksi ottaa riski. 

Sen sijaan koiran kimppuun on useamman kuin yhden kerran kaynyt kaksi huskya, joiden emanta ei saa pidettya niita hallinnassa...

Vierailija
12/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lapsi oli käyttäytynyt?

Vierailija
13/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% koiranomistajista ei välitä pätkääkään asioista joista normaalihenkilö välittää: kanssaihmisten - erityisesti lasten- turvallisuus, piha-alueiden ja kulkuteiden siisteys, metelöinnin minimointi ts. kanssa-asujien oikeus kotirauhaan. Alapeukuttakaa ihmeessä mutta tämä on valitettava totuus.

Koiriinkin suhtauduttaisiin positiivisemmin jos koiranomistajat olisivat vähänkään fiksumpia.

Näin se on, tyhmä-tyhmempi-tyhmin-koiranomistaja.

Vierailija
14/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien kanssa sattuu helposti jotain tuollaista kun niitä ei totuteta kaikkeen ja kouluteta kunnolla. Mastiffi vaatii lisäksi paljon voimaa jotta sen saa pidettyä aloillaan jos se alkaa kiskoa.

Monesti näissä tapauksissa on vastapuolena lapsi, usein poika, joten ehkä myös lapsia voisi kasvattaa. Kymmenvuotiaiden pyöräily muiden ihmisten seassa on usein mielenkiintoista katsottavaa.

Vierailija
15/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä näkee ihan kokoaja.Omianikin purtiin kun täti ei saanut pidettyä koiraansa.Kierrän kaukaa nykyisin.Ja sitten on yleensä vielä fleksitalutin joka irtoaa hetkessä.On minullakin isot koirat,mutta on juoksuvyöt yms etteivät lähde lennosta mihinkään.

Vierailija
16/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi jutussa peräänkuuluttaa koiranomistajan vastuuta ja ymmärrystä rodusta ja kykyä hallita koiransa. Ei kehota vanhempia kasvattamaan lapsensa. Te vastaajat jotka olette hankkineet itsellenne liian vaativan koirarodun, ette yksinkertaisesti voi siirtää vastuuta koiran turvallisuudesta lapsille.

Vierailija
17/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity tähän uutiseen.

Itselläni iso koira joka todella kiltti rotu ja yksilö. Mutta kun näen lapsia jotka kenties tulisivat koiran luokse vaihdan reittiä tai menen tien toiselle puolelle. Usein lapset tökkivät koiraa, kiljuvat, kiertävät taakse, hyökkäilevät. Koira selvästi stressaantuu näistä tilanteista ja haluaa jatkaa matkaa.

Sitten on lapsia joilla on kotona iso koira ja heidät on hienosti opetettu käsittelemään koiria ja sen huomaa kuinka varmoin ottein rapsuttavat koiraa ja puhuvat sille pehmeällä äänellä. Ja oma koirani tykkää :)

Vierailija
18/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin oli vanha kääkkä joka talutti susikoiraa ja määki pienen koiran omistajalle ettei saa tulla lähemmäksi kun hän ei pysty pitämään koiraa hallinnassa.

Vierailija
19/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan viela. Jos olen koiran kanssa terassilla ym, tulee yllattavan paljon lapsia LUPAA KYSYMATTA SILITTAMAAN. Naissa tapauksissa olen huomauttanut vanhemmille, etta olisi syyta opettaa kysymaan, saako silittaa ennen kuin tunkee ne nakkisormensa koiran naamaan taman nukkuessa.

Aikuiset tulee kanssa silittamaan kysymatta, kun koira "on niin lutusen nakoinen" (on semmoinen ekstranahkainen kurttunaama). En tajua. 

(En edes anna lapsille lupaa silittaa, jos kysyvat, silla kuten sanottu koira on iso, ja vain elain. En halua ottaa riskia.) 

Vierailija
20/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan näin aikuisen naisenkin kimppuun yritti vastaavanlainen koirarodun edustaja hyökätä. Kävelin normaalisti toista laitaa vastaan kun alkoi haukkumaan ja yritti tulla kohti. Onneksi hihnan päässä oli mies, joka sai pidettyä koiran hallinnassa, mutta ei tuo tapahtunut kivaa ollut.