Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää ottaa isoja koiria joita ei osata hallita? TAAS koira purrut lasta pahasti ja kys, koira oli vielää hihnassa

Vierailija
03.07.2019 |

Omistaja ei ollut saanut hillittyä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa haukutaan mopseja, mutta ne ei ainakaan hyökkää kenenkään kimppuun. Kuka kyseenalaistaisi tällaiset rodut?

Vierailija
22/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lapsi oli käyttäytynyt?

Pyöräillyt ohi. Mitä sitten vaikka olisi tehnyt mitä?

Sun mielestä naisen saa r*iskata jos kävelee ohi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tähän uutiseen.

Itselläni iso koira joka todella kiltti rotu ja yksilö. Mutta kun näen lapsia jotka kenties tulisivat koiran luokse vaihdan reittiä tai menen tien toiselle puolelle. Usein lapset tökkivät koiraa, kiljuvat, kiertävät taakse, hyökkäilevät. Koira selvästi stressaantuu näistä tilanteista ja haluaa jatkaa matkaa.

Sitten on lapsia joilla on kotona iso koira ja heidät on hienosti opetettu käsittelemään koiria ja sen huomaa kuinka varmoin ottein rapsuttavat koiraa ja puhuvat sille pehmeällä äänellä. Ja oma koirani tykkää :)

Edelleenkään vaarallisen koiran omistaja EI VOI siirtää vastuuta lapsille. Kaikki ihmiset ei voi eikä halua ottaa perheeseen koiratappelurotua että lapset oppisivat käsittelemään koiratappelukouria. On OMISTAJAN VASTUULLA estää vaarallisia tilanteita syntymästä.

Vierailija
24/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tähän uutiseen.

Itselläni iso koira joka todella kiltti rotu ja yksilö. Mutta kun näen lapsia jotka kenties tulisivat koiran luokse vaihdan reittiä tai menen tien toiselle puolelle. Usein lapset tökkivät koiraa, kiljuvat, kiertävät taakse, hyökkäilevät. Koira selvästi stressaantuu näistä tilanteista ja haluaa jatkaa matkaa.

Sitten on lapsia joilla on kotona iso koira ja heidät on hienosti opetettu käsittelemään koiria ja sen huomaa kuinka varmoin ottein rapsuttavat koiraa ja puhuvat sille pehmeällä äänellä. Ja oma koirani tykkää :)

Edelleenkään vaarallisen koiran omistaja EI VOI siirtää vastuuta lapsille. Kaikki ihmiset ei voi eikä halua ottaa perheeseen koiratappelurotua että lapset oppisivat käsittelemään koiratappelukouria. On OMISTAJAN VASTUULLA estää vaarallisia tilanteita syntymästä.

Näin on. Mä olen opettanut lapsilleni, että koiria ei mennä silittämään ilman lupaa. Mieluiten ei ollenkaan.

Ja vastalahjana omistajat eivät välitä pätkääkään muista ihmisistä.

Jos joku koira kävisi mun lapsen kimppuun ja poliisi ei sitä lopeta, niin minä lopettaisin.

Vierailija
25/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei liity tähän uutiseen.

Kommentissa johon vastasit, ei puhuttu sanallakaan vaarallisesta koirasta eikä rodusta.

Vierailija
26/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan ison ja ei vaarallisen koiran.

En päästä yhtäkään lasta lähellekään koiraani. Liian arvaamatonta molempien puolelta.

Ja opettakaa ne lapset että YHTÄKÄÄN koiraa ei tulla silittämään!

Vierailija
27/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän murre on kyllä koiratappelurotua mutta meitsi on päättänyt että se on lutuinen seurakoira jonka vaistot ei koskaan laukea koska olen melkein koirakuiskaaja, olihan minulla koira lapsena.

Tämä on hyvä. 😁

Vierailija
28/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan ison ja ei vaarallisen koiran.

En päästä yhtäkään lasta lähellekään koiraani. Liian arvaamatonta molempien puolelta.

Ja opettakaa ne lapset että YHTÄKÄÄN koiraa ei tulla silittämään!

No niin. Tässä on omistaja joka ei sössötä kivoista opetetuista lapsista. Ensisijaisesti jos koira on vähääkään riski, tai ei tiedetä onko riski, ei anneta vahingolle tilaisuutta tapahtua. Sen päälle on hyvä että lapsia opetetaan, mutta lapset on lapsia eikä tilanteissa aina opetukset pysy mielessä.

Vierailija
29/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen nähnyt yhä enemmän kuonopantoja isommilla koirilla. Itsekin laittaisin sellaisen jos minulla olisi keskikokoinen tai iso koira. Kaiken varalta

Koira on kuten kissakin pohjimmiltaan peto ja kukaan ei varmuudella voi varautua yllättävään käytökseen. Ei tiedetä mikä saa tietyn agression tai metsästäjävietin heräämään.

Joten laittakaa se kuonopanta koirallenne, kiitos.

Vierailija
30/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin näkyy todella usein pienikokoinen vaalea nainen ja mastiffi joka kiskoo muristen päin ohikulkijoita,  nainen roikkuu rakennekynsineen hihnassa ja kimittää ihan kuin koira  ymmärtäisi puhetta "älä viitti!". Pelottaa aina kun kyseinen parivaljakko tulee vastaan.

Vierailija
31/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Mulla on just mastiffi kotona, painaa n. 60kg eli ei ole edes sielta suuremmasta paasta. 

Mun koira on AINA hihnassa, myos alueilla, joilla koiraa saa pitaa vapaana.

Jos lapsia tulee vastaan kun talutan, pidan huolta siita etta koira on lyhyessa hihnassa ja ohitus tapahtuu siten, etta mina jaan lapsen ja koiran valiin.

Jos mulle tulee (aikuisia) vieraita, pidan huolta siita, ettei koira jaa koskaan kahden vieraitten kanssa (jos mun pitaa poistua huoneesta). 

Tama kaikki yllamainittu siksi, etta tiedostan, etta mun koira on paitsi ELAIN, myoskin niin SUURI elain, etta voi purressaan aiheuttaa huomattavaa vahinkoa tai jopa tappaa. 

Koira ei ole koko 9-vuotiaan elamansa aikana tehnyt IKINA mitaan pahaa kenellekaan - osittain siksi, etta se on pennusta asti koirakursseja myoten koulutettu ja osaa kayttaytya natisti tilaisuudessa kuin tilaisuudessa - mutta miksi ottaa riski. 

Sen sijaan koiran kimppuun on useamman kuin yhden kerran kaynyt kaksi huskya, joiden emanta ei saa pidettya niita hallinnassa...

Etkö lukenut uutista, koirat olivat hihnassa. Omistaja ei hallinnut...

Et sinäkään voi mitään, jos koirat hyökkäävät, vaikka kuinka olisit paikalla. Se on vähän kuin ladattua asetta antaisi lapsen käyttöön, kun tuollaista vaarallista rotua pitää. Molemmat ovat yhtä epävarmoja tapauksia.

Vierailija
32/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisessa ketjussa haukutaan mopseja, mutta ne ei ainakaan hyökkää kenenkään kimppuun. Kuka kyseenalaistaisi tällaiset rodut?

Mitenhän se mopsi hyökkää. Sillä kun ei oikein ole sitä kuonoa. Ja mulkosilmät.

Lyhyet jalat ja ylipainava vartalo.

Vierailija
33/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi ei lopeteta! Mitä voi ottaa ulos omaksi ja lasten turvaksi näitä sekopäitä vastaan? Asettako tässä pitää opetella kohta kantamaan vai mitä häh?

Vierailija
34/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Mulla on just mastiffi kotona, painaa n. 60kg eli ei ole edes sielta suuremmasta paasta. 

Jos lapsia tulee vastaan kun talutan, pidan huolta siita etta koira on lyhyessa hihnassa ja ohitus tapahtuu siten, etta mina jaan lapsen ja koiran valiin.

Jos mulle tulee (aikuisia) vieraita, pidan huolta siita, ettei koira jaa koskaan kahden vieraitten kanssa (jos mun pitaa poistua huoneesta). 

Tama kaikki yllamainittu siksi, etta tiedostan, etta mun koira on paitsi ELAIN, myoskin niin SUURI elain, etta voi purressaan aiheuttaa huomattavaa vahinkoa tai jopa tappaa. 

Koira ei ole koko 9-vuotiaan elamansa aikana tehnyt IKINA mitaan pahaa kenellekaan - osittain siksi, etta se on pennusta asti koirakursseja myoten koulutettu ja osaa kayttaytya natisti tilaisuudessa kuin tilaisuudessa - mutta miksi ottaa riski. 

Sen sijaan koiran kimppuun on useamman kuin yhden kerran kaynyt kaksi huskya, joiden emanta ei saa pidettya niita hallinnassa...

Et sinäkään voi mitään, jos koirat hyökkäävät, vaikka kuinka olisit paikalla. Se on vähän kuin ladattua asetta antaisi lapsen käyttöön, kun tuollaista vaarallista rotua pitää. Molemmat ovat yhtä epävarmoja tapauksia.

Kylla luin. Ja kommentoin osoittaakseni, etta on myos meita vastuullisia mastiffin omistajia. Sen sijaan tuo huskien omistaja saisi mun mielesta taluttaa koirat yksi kerrallaan, tai vieda ne tottelevaisuuskurssille. 

Jos mun koira hyokkaa, saan pidettya sen kurissa. En ole kuivan kesan orava. 

Vierailija
35/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kylla luin. Ja kommentoin osoittaakseni, etta on myos meita vastuullisia mastiffin omistajia. Sen sijaan tuo huskien omistaja saisi mun mielesta taluttaa koirat yksi kerrallaan, tai vieda ne tottelevaisuuskurssille. 

Jos mun koira hyokkaa, saan pidettya sen kurissa. En ole kuivan kesan orava. 

En usko, että kukaan kykenee estämään koiraansa jos se saa jostain impulssin käyttäytyä toisin. Joten laita se kuonopanta niin kaikki voivat huokaista. Sinäkin, eikä tarvii olla varuillaan.

Vierailija
36/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Näitä leukalukkoon jalostettuja rotuja varten pitäisi nyt alkaa vähitellen saada jotain kunnon velvotteita ja sanktioita. Ilmiselvästi omistajat ei pärjää niiden kanssa ja jonkinsortin valmennus ja uuden omistajan valmiuksien ennakkotarkastus pitäisi ottaa käyttöön ennen pennun luovutusta.

Vierailija
37/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pitää olla niin pieni, että sen voi ottaa tarvittaessa kainaloon tai kiikuttaa niska-perseotteella vaikka kotiin saakka.

Vierailija
38/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi ei lopeteta! Mitä voi ottaa ulos omaksi ja lasten turvaksi näitä sekopäitä vastaan? Asettako tässä pitää opetella kohta kantamaan vai mitä häh?

Varmaankin lohta on otettava linkkari mukaan. Sillä pisteettävä/tikattava 100 lyönnillä piski kuo.liaaksi, jos piski hyökkää.

Linkkari mukana on tosin rikos ja piskin omistaja haastaisi oikeuteen sut koiran tap.pamisesta 🙄

Pidän koirista, mutta tällaiset uutiset saa veren kiehumaan. Koira pitäisi lopettaa HETI, tapposyyte omistajalle, ja kovat korvaukset maksuun (minimi 5 000 - 10 000e).

Osa omistajista niin pihalla, että ei tämäkään kaikilla auttaisi, uutta purijaa vaan ostamaan.

Vierailija
39/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ilo on pitää sellaista koiraa, joka pitää muita ihmisiä uhkana ilman syytä? Luulisi että sellaisen ulkoiluttaminen aiheuttaa kohtuutonta stressiä myös taluttajalle. Ei tuollaiset koirat kuulu kaupunkiympäristöön.

Vierailija
40/62 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin lohta on otettava linkkari mukaan. Sillä pisteettävä/tikattava 100 lyönnillä piski kuo.liaaksi, jos piski hyökkää.

Linkkari mukana on tosin rikos ja piskin omistaja haastaisi oikeuteen sut koiran tap.pamisesta 🙄

Pidän koirista, mutta tällaiset uutiset saa veren kiehumaan. Koira pitäisi lopettaa HETI, tapposyyte omistajalle, ja kovat korvaukset maksuun (minimi 5 000 - 10 000e).

Osa omistajista niin pihalla, että ei tämäkään kaikilla auttaisi, uutta purijaa vaan ostamaan.

👍