Uusi vastuullinen työ ja mahdollinen raskaus
Olen aloittamassa uudessa tosi vastuullisessa tehtävässä pian, mutta mietin että teinkö virheen kun otin sen vastaan, mieleni tekisi myös nimittäin hankkia kolmas lapsi. Nyt alkaa olla viimeiset hetket. :/
Työn kannalta (mulla ei ole tietty tuuraajaa, eikä ketään pysty nopsaan kouluttamaan) asia on ongelmallinen.
Neuvoja? Kokemuksia?
Kommentit (13)
Montko vuotta sinua koulutettiin tuohon työhön, jos olet siinä uusi, mutta ketään ei pysty nopeasti kouluttamaan?
Asia on työnantajan ongelma ja hän voi palkata tilallesi toisen. Organisaatiojärjestelyillä järjestetään sinulle vähempiarvoinen homma, kun palaat.
Ja onhan tässäkin työpaikassa lakisääteiset vuosilomat, sairauspoissaolot yms, joissa myös tarvitaan tuuraajaa? Jos työnantaja on antanut ymmärtää, että kukaan ei voi tuurata, niin miten nuo on tarkoitus hoitaa?
Jokaisella on tämä yksi elämä, mutta silti toivon ettet ole tulossa meille töihin, jos olet heti suunnittelemassa poisjääntiä.
Ongelma on sinun uusi todella vastuullinen työ. Vaihda vastuttomaan työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan tässäkin työpaikassa lakisääteiset vuosilomat, sairauspoissaolot yms, joissa myös tarvitaan tuuraajaa? Jos työnantaja on antanut ymmärtää, että kukaan ei voi tuurata, niin miten nuo on tarkoitus hoitaa?
Tuuraajaa? Suurimmalla osalla meistä ei ole kesälomasijaista. Esimerkiksi valtiolla tai kunnalla pistetään putiikki kesäksi kiinni ja vain akuutit päivystysjutut hoidetaan - tosin se rakennusvalvonnan kaveri saattaa oikeasti olla töissä ympäristöpuolella, hänelle vain osui heinäkuuksi työvuoro, kun muut lomailevat.
Miten ajattelit työnantajan selviävän, jos joutuisit vaikka pitkälle sairauslomalle (useita kuukausia?)
No.. Tässä tiivistyy se miksi suomeen ei synny lapsia.
Tod näk lapsi jää hankkimatta, olen jo 40 v eli 3-4 vuoden odottelu ei tule kyseeseen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tod näk lapsi jää hankkimatta, olen jo 40 v eli 3-4 vuoden odottelu ei tule kyseeseen
Ap
Ja se miksi naisia ei uskalleta palkata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja se miksi naisia ei uskalleta palkata.
Elikkö ratkaisu on juurikin tämä että kukaan muu kuin pitkäaikaistyötön tai kunnalla matalapalkka-alalla oleva ei enää hanki lapsia. Koska yhteiskunta paheksuu tällaista esim. 5009-6000 e kk tienaavan naisen "loisimista" :)
Tottakai voit yrittää lasta, jos mielesi tekee. Eihän se ole tuossa iässä mitenkään varmaa, että edes onnistuu. Siinä saattaa vierähtää hyvinkin pari vuotta ennen kuin äitiyslomasi tulee ajankohtaiseksi. Samassa ajassa voisi tapahtua jotain muutakin (esim. sairastuminen syöpään) joka vaatisi muutoksia työsuhteeseesi. Se on sitten työnantajasi ongelma hoitaa sijaisuus. Olisi hyvä jos työnanatajat tajuaisivat ettei ne monestikaan ole nuoret alle 30-vuotiaat, jotka jäävät äitiyslomalle vaan sitä sattuu ja tapahtuu vähän vanhemmissakin ja nykyään jopa miehet voivat jäädä pitkälle vanhempainvapaalle.
Kyllä tässä lähinnä ihmeteltiin, että kuinka uniikista asiasta on kyse, kun sinä uutena työntekijänä osaat mutta kukaan muu ei? On monia syitä miksi voisit joutua olemaan pitkäänkin poissa, ilmeisesti yritys kaatuisi tai virasto tms joutuisi ongelmiin kun palveluntarjonta jouduttaisiin lopettamaan.
Loisimisen keksit itse.
Ongelma on työnantajan, tämähän tiedätkin. Mutta jos otat siitä itsellesi ongelman, niin ei voi mitään.