Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhuin kielillä

Vierailija
02.07.2019 |

Olin rentoutuneessa tilassa ja sitten yhtäkkiä aloin puhua kielillä. Se oli outoa koska ennen ei ole näin käynyt.
Muilla samaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin puhun kielillä, vieläkin, vaikka en ole enää uskovainen. Puhe on lingvistisesti mielenkiintoista, sillä se ei ole mitä tahansa sekasotkua, vaan siinä on selvä fonotaksi ja syntaksi. Olen ajatellut alkaa kirjoittaa sitä ylös ja tutkia, pystyisinkö suomentamaan.

Seuraavasti äänitin jos tämä toistuu ja jos puhelin on lähellä.

Tokihan se toistuu, jos vain alan puhua. Sen voi tahdonalaisesti aloittaa ja lopettaa.

Vierailija
22/25 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä puhun kielillä ja pystyn kieltä jopa vaihtamaan ja eri tilanteissa tämä rukouskieli saattaa olla eri. Jostain kielestä on jäänyt sellainen tunne, että se saattaisi jopa olla jossain päin maailmaa käytössä oleva kieli, koska se kuulostaa monipuoliselta ja melko loogiseltakin, eikä miltään tiktakilta mitä joidenkin kielet ovat.

Kun Pyhä Henki on vahvasti läsnä, voin jopa laulaa kielillä, mutta se ei tuosta vaan aloittamalla aina onnistukaan.

Muistan nuorempana tilanteen kun rukoilin vähän synkässä ja ahdistuneessa tilanteessa kielillä ja kielihän minulle täysin vieras. Mutta yksi tuttu sana sieltä putkahti joukosta, nimittäin "Golgata." Tämän käsittäminen oli kyllä aika vahvistavaa kaiken sen synkän keskellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kielilläpuhumisessani on latinalaisperäisen kuuloisia sanoja. Cara ja cari toistuvat usein, ne voisivat viitata rakkauteen tai rakkaaseen. On myös aspira- ja albira-jotakin.

Vierailija
24/25 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun latinaa kuin syntyperäinen.

Vierailija
25/25 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dagen efter monelta sujuu norja varsin sukkelaan ;D