Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi valittaa ja kitisee asiasta riippumatta

Vierailija
02.07.2019 |

Mikään ei käy. Rasittava. Alkoi nyppiä kun tajusin, että tänäänkin olen suostunut moneen asiaan, ostanut hänen haluamansa vichyn ja päivän aktiviteettikin on lapsen valitsema! Tosin monta kertaa sanonut myös ei, koska ehdotukset on usein kohtuuttomia. Silti kehtaa valittaa illan tullen. Itsellä oli lapsena jotenkin automaattisesti empatia myös vanhempia kohtaan, eli tajusin että minun takia on tehty asioita ja itse pitää myös joustaa. Ja joka kerta kun pitää tien päällä hankkia syötävää, kinuaa pitsaa ja hampparia ihan kokeillakseen, onnistuuko. Eli joka kerta kun on syömisen aika, en todellakaan suostu roskaruokaa, mutta raskasta kun korvan juuressa kuuluu mielen muuttamisen yrittäminen vielä 15 min sen jälkeen, kun olen päättänyt ja sanonut, että tällä kertaa ei syödä roskaruokaa tai tällä kertaa ei tarvita limua ruuan kanssa. Siis EN ole sellainen, jonka pään saa käännettyä helposti, niin en tiedä mistä tuo jankutus lapselle jää päälle sitten kun ei saa haluamaansa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel. Kuka lapsesi on kasvattanut?

Vierailija
2/6 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lapsi, meillä tuota samaa peliä pitää vaimo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai Alexander-Petteri on oppinut, että kun kinuaa tarpeeksi niin saa mitä vain haluaa. Aikuisten maailma tulee olemaan aika tyly sitten aikanaan.

Vierailija
4/6 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vinkumiskausia tulee välillä. Yritä puhua järkeä hänelle. Pidä yleisestikin säännöt selkeinä ja samanlaisina. Esim. Meillä ei ole ollut koskaan limua ruuan kanssa, niin eivät lapset ole edes keksineet pyytää sitä. Jos olemme jossain reissussa, syömme pikaruokaa silloin. Se on ihan ok, koska käymme niin harvoin. Joskus otamme eväät mukaan kotoa. Ei kukaan silloin reissussa vingu ruuista, kun tietävät jo valmiiksi, mitä tullaan syömään.

Vierailija
5/6 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi haluaa vettä janojuomaksi ja pikanälkään feta-salaatin. Joskus on käyty hampurilaisella mutta syömättä jää.

Vierailija
6/6 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyynel. Kuka lapsesi on kasvattanut?

Kyynel vaan itsellesi. En ole ap, mutta minulla on vastaavanlainen lapsi. On myös toinen lapsi, joka ei koskaan kitise ja vingu turhista asioista. Sama kasvattaja molemmilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän