Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei PPH voi antaa lapsen itse piirtää korttia tms????

Vierailija
26.05.2006 |

Tulin pitkältä työmatkalta kotiin ja sain siis äitienpäiväkortin vasta nyt :) Lapsi on 2v ja perhepäivähoidossa. Olen jo aiemminkin ihmeltellyt mielessäni, kun kaikki pph:n luona askarrellut kortit jne on piirtänyt pph. Nytkin oli tehnyt äitienpäiväkortin, pph oli itse piirtänyt kukan ja kirjoittanut " hyvää äitienpäivää äidille" . Tuntuu jotenkin koomiselta! Olisin ollut enemmän otettu pph:n askartelemasta kortista, johon lapseni olisi saanut itse sutata mitä haluaa ari väreillä. Niinhän hän kotonakin " piirtää" ja olen jopa niitä taideteoksia säästänyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph toivotti minulle hyvää äitienpäivää. Mies ja lapsi eivät olleet tehneet yhdessä korttia, kun pph oli sanonut miehelle, että tekevät hoidossa.

ap

Vierailija
2/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pph ja en kyllä tosiaankaan askartele lasten puolesta.

Sanonkin, että jos jotain askartelevat, ni ne on taatusti omatekemiään. Kyllä se heti paistaa läpi onko lapsi vai aikuinen esim. liimannut.

Ja mitä kenenkään vanhemmat ilahtuis mun tekeleistä??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset pieniä, niin pph tekee suurimman osan korteista ja sen huomaa. muuten hän on ihana hoitaja, joten en jaksa välittää tuollaisesti ja sitäpaitsi uskon, että hän tekee sen, koska tuntee asian oikeaksi eikä kiusallaan.

Vierailija
4/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin olisi etenkin äitienpäiväkorttina koskettanut enemmän lapsen itsensä suttaama :)

ap

Vierailija
5/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano miehellesi, ettei mikään voita kotona tehtyä korttia ja hoidossa tehdyt on vain ekstraa, koska ne toteutetaan pph mieltymysten mukaan.

Vierailija
6/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PPH oli leikannut pahvikukat, muuten työ oli lapsen tekemä. Ikää 2v.

Vierailija
7/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät anna lastensa tehdä omannäköisiään askarteluja, piirustuksia yms. vaan koko ajan vieressä kyttäävät ja sanovat miten pitää tehdä ja usein myös tekevät sitten askartelun itse kun " ei lapsi osaa tehdä sitä oikein" . Järkyttävää!

Miten lapsi voi oppia tekemäänkään mitään itse?! Miksei lapsi saa olla luova? Se on järkyttävää.

Itse olen antanut lapsen tehdä juuri sellaisia askarteluja ja piirustuksia kuin itse haluaa. Ainoa missä olen avustanut on saksien käyttö. Sekin alkaa jo sujua ihan itsekseen. Lapsi 3v.

Sanoisit vaan pph:lle että olisi kiva jos lapsi saisi tehdä korttinsa itse. Hyväähän pph on varmaan vaan tarkoittanut, mutta silti, sen kortin pitäisi olla lapselta sinulle eikä pph:lta sinulle..

Vierailija
8/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin miehelle, että Arja-täti toivottaa sulle hyvää isänpäivää.. =0)

Vierailija
9/9 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin törmännyt hoitajana tähän että lapselle sanellaan kuinka tehdään ja korjaillaan. Mutta en ymmärrä miksi lapsi ei saisi tehdä sellasta kun tekee ja osaa? Tottahan hankalassa paikassa autan lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi