Mitkä ovat Afrikan turvallisimmat maat?
Haluaisin käydä Afrikassa. Joten mua kiinnostaa mitkä maat on turvallisimmat.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdet tutut käyvät joka vuosi avustamassa Keniassa Kiberan slummissa ihmisiä, pitävät siellä tilapäistä lääkäriklinikkaa. Eivät ole koskaan turvallisuusongelmiin törmänneet. Toki Suomessa on turvallisempaa, ja Ruotsissa ja Länsi-Euroopassa vielä sitäkin turvallisempaa, mutta kyllä Afrikassa pystyy matkustelemaan ja toimimaan. Toki pitää ottaa selvää miten ja missä, mutta pystyy.
Reality chekki
"Hänen avustamansa lapset elivät yhdessä Afrikan suurimmasta slummista Kiberassa.
Raakuus oli läsnä. Ihmishengellä ei ollut Rainbirdin mukaan sinänsä arvoa, sillä henkilö saatettiin kivittää kadulla kuoliaaksi tai lapsi polttaa kuoliaaksi pienestä rikkomuksesta."
Siinä av-papoille ja -mammoille mietittävää. Aina valitatte Suomen olevan maailman lapsivihamielisin maa. Tosiasiassa Suomessa lapsia hyysätään ja palvotaan enemmän kuin missään muualla.
Kyllä vaan. Suomessa on tilanne nykyään se että monet lapset komentelee omia vanhempiaan ja esim. koulut ja ostarit on osittain lasten vallassa, eikä kukaan aikuinen uskalla puuttua mihinkään.
Vähään siellä käynyt mutta Uganda on "helpoin" aloitus Afrikan koluamiselle. Ihmiset ei häslää ja sählää, perusvarovaisuus Kampalassa riittää, ja ihmiset olivat muutenkin jossain määrin ujoja. Tiet on ok kunnossa ajella ympäri (tai vuokrata kuski & auto) hyvät luonnonpuistot (Queen Elizabeth, joku toinenkin), gorillaretkelle n. 600dollarin hintaa (jos oikein muistan... Kun Ruandassa hinta on tuplat). Niilillä käy risteilemässä...
Perusruoka on kuin itä-suomalainen pitopöytä :D mutta Kampalassa on ravintoloita joka keittiöstä.
Ruanda on myös hyvin helppo ja länsimaalainen, kaverin puheiden mukaan. Sinne vaan! Aivan mieletön kulttuuri ja ihmiset mukavia! Keniassa kuulemma enemmän myyjät häslää..
Mauritius myös, mutta se ei ole sitä "oikeaa" Afrikkaa, helppo lomailijan kohde.
Moni on suositellut Etelä-Afrikkaa. Se on edelleen hyvin väkivaltainen maa, en suosittele omatoimimatkoja sinne.
Itse olen reissannut ristiin rastiin Tansaniaa paikallisilla pitkänmatkan busseilla, linjatakseilla ym. Keniaan verrattuna Tansania on hyvin epäaggressiivinen maa. Botswanasta olen kuullut samaa, mutta en ole itse käynyt. Pohjois-Afrikan maista Marokko on myös rauhallinen. Egyptissä olen reissannut kaikessa rauhassa, mutta se oli ennen arabikevättä. Sen jälkeen en ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Merkitystä on paljon sillä oletko paikallinen (musta) asukas vai ihan vain vierailija/turisti (valkoinen). Eri ihmisille on eri turvalliset paikat. Ilmeisesti haet nyt sitten itsellesi eli valkoiselle turistille turvallista paikkaa.
Veikkaus: Madagascar. Se on älyttömän köyhä ja paikalliset tykkää turisteista koska Madagascarin talous on erittäin riippuvainen turisteista. Turisteilta halutaan kyllä huijata ja varastaa rahat, mutta turisteja ei ikinä haluta satuttaa koska se olisi huonoa mainosta Madagascarille ja sitten tulevaisuudessa sinne saattaisi mennä vähemmän turisteja.
Ai niin, ajatteletko "turvallisuutta" nyt vain (väkivalta)rikosten kannalta? Koska Madagascar on kyllä vaarallinen jos menet kaikista köyhimpiin slummeihin: saat sieltä kaikista vaarallisimpia tarttuvia tauteja. Mutta todennäköisesti sinä et niihin slummeihin mene. Kaikilla turistialueilla olet Madagascarissa turvassa. Ehkä jokin apina saattaa heittää sinua kakalla, mutta se ei ole vaarallista verrattuna siihen mitä ihmiset tekevät sinulle muissa Afrikan maissa.
Se on Madagaskar suomeksi ja Madagasikara malagassiksi. Kävin siellä kauan sitten ja oli ihan ok, jos osasi ranskaa. Suosittelen Reunionia, Mauritiusta ja Seyschellejä. Ja Kanarian saaret ovat maantieteellisesti Afrikkaa.
Eikös Sambia ole aika rauhallinen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Moni on suositellut Etelä-Afrikkaa. Se on edelleen hyvin väkivaltainen maa, en suosittele omatoimimatkoja sinne.
Itse olen reissannut ristiin rastiin Tansaniaa paikallisilla pitkänmatkan busseilla, linjatakseilla ym. Keniaan verrattuna Tansania on hyvin epäaggressiivinen maa. Botswanasta olen kuullut samaa, mutta en ole itse käynyt. Pohjois-Afrikan maista Marokko on myös rauhallinen. Egyptissä olen reissannut kaikessa rauhassa, mutta se oli ennen arabikevättä. Sen jälkeen en ole käynyt.
Olen tehnyt viisi pitkää autoreissua itsekseni Etelä-Afrikassa, yksinäisenä valkoisena naisena. Suurimmassa rikosuhrivaarassa ovat tosiasiassa townshipeissä asuvat mustat, toki kannattaa silti olla varovainen. Pikkukaupungeissa randomhyökkäys päiväsaikaan ei ole kovinkaan todennäköinen. Suurkaupungeissa kadulle kannattaa mennä vain turvalliseksi tiedetyissä paikoissa, ja yöllä esim autosta nouseminen on vaarallista. Yleensä hotelleissa jne pääseekin sähköportin kautta pysäköintalueelle. Mutta ei se pelkkä rotu nyt mitään suurta eroa siihen tee, tyhmiähän ne rikolliset olisivat jos ryöstäisivät vain valkoisia, kun esim Joburgissa on ihan kohtalaisenkokoinen musta keskiluokkakin.
Outoja mielikuvia ihmisillä Afrikasta. Olen ollut Tansaniassa, Keniassa ja Sansibarilla, enkä pelännyt missään näistä hetkeäkään, vaikka liikuin paljon jalan. Kuvitteletteko, että siellä heilutaan viidakkoveisten kanssa ja HIV-positiiviset puree turisteja?
Jos ei liiku pimeällä eikä mene mihinkään levottomiin maihin, suurin uhka lienee malaria. Sitäkään ei ole kaikkialla mitenkään merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Sambia ole aika rauhallinen paikka?
On. Aika kallis kyllä turistille, keskihintaista safaria esim saa vähän etsiä. Ei ehkä helppo, koska tuota turisti-infraa ei niinkään ole, mutta vaarallinen ei tosiaan ole. Jos rahaa löytyy, niin esim Pohjois-Luangwan kansallispuistossa pääsee safarille ilman turistilaumoja.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu yhteensä kuusi viikkoa omatoimilomalla Etelä-Afrikassa. Molemmilla reissuilla meni hyvin, mutta oltiin tosi varovaisia. Aina majapaikassa ennen pimeän tuloa.
Kaikki ovat turvallisia. Kenenkään ei tarvitse pyrkiä sieltä laittomasti Eurooppaan.
Väittäisin Seychellien olevan Afrikan turvallisin maa. Sinne ei edes pääse, jos ei majoitusta matkan ajaksi ole tiedossa ja he eivät pidä afrikkalaisista, vaikka maassa on mustia intialaisia, kiinalaisia, eurooppalaisia ja kaikkia näiden rotujen sekoituksia.
Sano saha, jos mielit Marokkoon
https://www.etlehti.fi/artikkeli/matkaopas/sano_saha_jos_mielit_marokko…
Omaa tyhmyyttää jos tuollaiseen paikkaan pitää ängetä. Jos hengissä selviää saa vähintään suolistonsa sekaisin, siltä ei voi välttyä, ja seurauksena todennäköisesti Crohnin tauti tms.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turvallisia näin eurooppalaisittain ei ole mikään, mutta jos turistina matkustaisin ja tietäisin olevani "turvamiesten" ympäröimä ja liikkuvani vain turistialueella, sanoisin ehkä Egypti, Marokko ja Etelä-Afrikka. Omin päin en liikkuisi missään päin Afrikkaa.
Ma ajelin ympari Marokkoa viime kesana yksinmatkustavana vaaleana naisena vuokra-autolla ilman mitaan ongelmia...Etela-Afrikassa en yrittaisi samaa.
No kyllä minä nyt miehenäkin osaan varoa ihan yksinäni millekään Algerian berberialueiden tai Atlas-vuoriston kiipeilyalueille vuoristoretkelle ainakaan .
Niin tuoreessa muistissa on vielä se niiden kahden nuoren (tanskalainen & norjalainen) opiskelijanaisen ikävä loppu silloin sillä telttaretkellään siellä Marokossa päin.
(...vai joko olette senkin unohtaneet ?)
Algerian puolella puolestaan kohtasi samanlaisen ja yhtä hirvittävän lopun muuan erittäin kokenut ranskalainen vuorikiipeilyopas ( keski-ikäinen mieshenkilö)...
En kyllä suoraan sanoen lähtisi (edes ilmaisella matkalla) mihinkään ,ainakaan pohjois-Afrikan maahan ominpäin ja yksinäni mitään urpoilemaan tai sooloilemaan.
Olen kaynyt Marokossa jo useampana vuonna "omin pain" ja just nimenomaan Atlas-vuorien alueella. Tuo yksi tapaus oli joo, mainitsepa toinen Marokossa sattunut samankaltainen tragedia. Lansimedia vaan repi siita kaikki irti, vaikka oli yksittaistapaus.
Toki olen huolehtinut siita, missa liikun ja kenen kanssa. Olen myos kaynyt vaellusretkilla ja yopynyt berberiteltassa vuoristossa (yksin), mutta mukana on silloin ollut kaksi luotettavaa ja suositeltua (miespuolista) opasta. Nuotiolla valmistettu vuohi on muuten ollut tahanastisen elamani paras ateria.
Paivan kestavat, ei yon yli vaellusretket olen tehnyt ihan yksin, yleensa paikallisen kylan lapsia pyorii kylla ymparilla.
Olen alueilla, joilla ei ole paljon - tai ollenkaan - turismia. Auttavalla ranskalla parjaa, ihmiset ovat ystavallisia, vieraanvaraisia ja koyhyydestaan huolimatta anteliaita. Olen pelannyt enemman Helsingin keskustassa yolla kuin Marokossa.
Urpoilu ja sooloilu sitten erikseen.
Huvittava tuo "ihmiset ovat ystävällisiä". Jos ovat miksi he eivät ole toisilleen. Onko feikki-ystävällisyys jotain oikeaa ystävällisyyttä. Varmaan jotain huonoitsetuntoista hivelee kun kumarrellaan ja pidetään kerrankin jonakin
Vierailija kirjoitti:
Huvittava tuo "ihmiset ovat ystävällisiä". Jos ovat miksi he eivät ole toisilleen. Onko feikki-ystävällisyys jotain oikeaa ystävällisyyttä. Varmaan jotain huonoitsetuntoista hivelee kun kumarrellaan ja pidetään kerrankin jonakin
No kylla ovat toisilleenkin. Yhteisollisyys naissa pikkukylissa on ihan eri levelilla kuin MISSAAN Suomessa. Ylijaanyt ruoka jaetaan koyhille, avustuksia annetaan samoin niin paljon kuin mitenkaan mahdollista, yleensa konkreettisessa muodossa (ruoka, vaatteet, kodin tarvikkeet). Jos joltain hajoaa aita niin koko kyla auttaa korjaamisessa. Jos tulvat vievat tien niin sama juttu, talkoovoimin korjataan. Siella on vahan pakkokin tosin puhaltaa yhteen hiileen, ei sita tieta kukaan muukaan korjaa.
Ei mua siella mitenkaan kumarrella, tuntisin oloni erittain epamukavaksi jos nain olisi. Esim. Dominikaanisessa Tasavallassa oli tata "kumartelua" paljon enemman, samoin joissain osissa Palestiinaa - huomasin heti etta ollaan ystavallisia vain taloudellisen hyodyn toivossa.
No ei se erityisen vaarallinen maanosa ole. Gambia on helppo turisti paikka. Samoin Kenia ja Tansania. Mutta melkein missä maassa tahansa voi hyvin matkustaa. Kaikilla alueilla ei voi. Siis maan sisällä voi olla alueita, mihin ei kannata mennä ainakaan yöllä. Jossain on niin suuri riski törmätä johonkin kapinallisryhmään.
Ihme ennakkoluuloja. Itse olen matkustanut Afrikassa paljon, juuri sen turvallisuuden takia. Esim. Etelä-Amerikassa on turvattomampaa ja USAssakin. Aasiassa on omat riskinsä. Venäjästä puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin Seychellien olevan Afrikan turvallisin maa. Sinne ei edes pääse, jos ei majoitusta matkan ajaksi ole tiedossa ja he eivät pidä afrikkalaisista, vaikka maassa on mustia intialaisia, kiinalaisia, eurooppalaisia ja kaikkia näiden rotujen sekoituksia.
Seychelleillä ei ymmärretty lainkaan miksi eurooppalaiset päästävät niin paljon pákolaisia maahan. He eivät päästä itse yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Jossain voi olla vihaa turisteja kohtaan. Usein on oikeaa ystävällisyyttä ja auttaminen on monessa paikassa sisään rakennettu juttu.
Hyvä esimerkki. Suomessa jos bussiin tulee henkilö rattaiden tai ison matkatavarat kanssa, niin kaikki ajattelee että mitä tuo tänne tunkee. Noissa maissa tehdään heti tilaa ja kaikki auttaa lasten ja matkatavaroiden kanssa.
Siinä av-papoille ja -mammoille mietittävää. Aina valitatte Suomen olevan maailman lapsivihamielisin maa. Tosiasiassa Suomessa lapsia hyysätään ja palvotaan enemmän kuin missään muualla.