Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäätkö tai haaveiletko mökkeilystä?

Vierailija
02.07.2019 |

Pitääkö olla oma mökki vai vuokramökki? Kuinka usein mökkeilet? Jos et tykkää nii miksi et tykkää?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää, enkä haaveile. Vuokramökillä voisin periaatteessa joskus käydä, mutta niitäkään ei tunnu sesonkiaikaan saavan kuin vähintään viikoksi (joka on aivan liian pitkä aika).

Vierailija
22/24 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ja oma mökki on omassa saaressa. Täällä saaressani olen nytkin :)

Onko siellä tylsää kun pitää roikkua palstalla..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kesä ei tulisi ilman mökkiä. Rakastan veden äärellä oloa, uimista, saunomista, liplatuksen ja puiden latvojen katselemista syödessä tai iltaa istuessa, ja sitä, että voi mennä yöpaidassa tai ilman pihalle ihan koska vaan.

Vierailija
24/24 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te jotka tykätte olla mökillä teette mökillä? Ja missä asutte muuten?

Itse asun oktalossa ja koen että pääsen täällä jo tekemään piha ja puutarhahommia sen verran kun haluan. En myöskään tykkää alkeellisista oloista. Ajattelen mökkielämästä samoin kuin 7 kirjoittaja. Mutta olisi hirveä halu päästä taas suunnittelemaan ja rakentamaan talo. Se olisi se mitä haluaisin tehdä ja mistä nauttisin ja nyt olisi tyrkyllä mainio mökkitontti. Mutta en tiedä onko mitään järkeä sijoittaa rahoja mökkiin. Ja kun minulle ei kelpaisi alkeellinen mökki sitä rahaakin menisi pienen oktalon verran. Mökin vuokraamistakin mietin mutta suuria tuottoja sillä ei varmaankaan tekisi vaan olisi enemmänkin harrastustoimintaa. Tämmösiä mietin... ja yritän ymmärtää mökkeilyn tuomaa iloa. Ap

Asun myos ok-talossa, mulla on jopa puutarhan peralla semmoinen "mummonmokkisauna" ja palju seka suurehko, puinen terassi saunan edessa, eli mokki-illuusio on aika valmis - semminkin kuin kukaan ei nae sinne pihan peralle, eli pystymme olemaan seka jaahylla etta paljussa alasti. 

Kuitenkin mokilla on se ihan oma rauha, jota ei kotoa saa. Hiljaiset, tyynet illat ja saaren elaimet. Se, etta voi grillata vaikka joka paiva. Tai onkia vaikka puoli paivaa putkeen. Maata riippukeinussa ja lukea koko kirjan kerralla. Samoilla metsassa. Lahtea muutaman paivan purjehdusreissulle. Vaikka nukahtaa kallioille auringonpaisteeseen uinnin jalkeen, jos laiskottaa. :) 

Alkeellisista oloista sen verran, etta vaikka meilla on mokilla puucee, on mokki muuten varsin hyvin varusteltu. On suihku ja sauna, pyykkikone ja astianpesukone. Sahkot, juokseva vesi (tietysti) ja lammitys. Itseasiassa mokki on talviasuttava, mutta sijaintinsa vuoksi (saaressa, ei paase kuin veneella tai meren jaatyessa suksilla) ei oikein houkuttele kykkia siella tammikuun pakkasissa.