Vauva syntyi keskellä avioeroa eikä isä suostu allekirjoittamaan nimipaperia
Onkos kellään ollut tällaista tai tietäisikö joku muuten tästä: vauva syntyi eron harkinta-ajalla ja mies ei suostu nyt allekirjoittamaan sitä nimipaperia joka pitäisi maistraattiin lähettää. Ei edes kerro minulle tarkkaan missä asuu ja oleskelee (ei olen suomalainen, on kotoisin toisesta Euroopan maasta). Soitin maistraattiin, siellä asiakaspalvelija melkein hekotteli että kyllä se nimi pitäisi paperiin saada. Mutta mitäs nyt sitten teen?
(Ja joo tiedän kyllä että tuli helmi valittua, sitä ei tarvitse tulla tähän ketjuun toistelemaan.)
Kommentit (16)
Höpö. Jos nimestä ei tule yksimielisyyttä, äiti päättää. Lähetä omalla allekirjoituksellasi.
Vierailija kirjoitti:
Höpö. Jos nimestä ei tule yksimielisyyttä, äiti päättää. Lähetä omalla allekirjoituksellasi.
Häh, tämä pätee mielestäni vain sukunimeen, ei etunimiin.
-ap
Ota yhteyttä lastenvalvojaan. Hän osaa neuvoa näissä asioissa. Hae yksinhuoltajuutta, tulee muuten todella kivinen tie.
Provo, koska äiti tosiaan saa päättää, jos yhteisymmärrystä ei synny. Virkailija ei siis todellakaan hihittelisi tässä.
Tarviiko sitä nimeä oikeasti, jos avioliittonne kuitenkin on/oli vielä voimassa lapsen syntyessä?
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä nimeä oikeasti, jos avioliittonne kuitenkin on/oli vielä voimassa lapsen syntyessä?
Tarkoitan lapsen ETUNIMIÄ.
Ja joo yksinhuoltajuutta jo haettu oikeusaputoimiston kautta, tähän paperiin mies on ilmeisesti allekirjoituksensa antanut (kun joutuu olemaan vain lakimiehen kanssa tekemisissä).
-ap
Vierailija kirjoitti:
Tajusinkin väärin...
Hekottelija, haista nyt paska ap, ei maistraatissa todellakaan tuollaiselle naureta. Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, joka on vain joku säälittävä orkun vatkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, tämä pätee mielestäni vain sukunimeen, ei etunimiin.
-ap
Olet väärässä. Sukunimesi tulee automaattisesti äidin sukunimi. Etunimet päättää äiti, jos ei ole yhteisymmärrystä. Tai maistraatti, jos äitikään ei ilmoita mitään.
Ei hitsi, mä en tiennyt, että äiti saa päättää... onnkai mies hyväksyi mun suosikkinimet. Tai ei ne olleet vain "mun" suosikkinimiä, mutta miehellekin ne olivat aidosti mieleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Hekottelija, haista nyt paska ap, ei maistraatissa todellakaan tuollaiselle naureta. Vaikutat sellaiselta ihmiseltä, joka on vain joku säälittävä orkun vatkaaja.
Kirjoitin että "melkein hekotteli", tuntui olevan niin ihmeissään että lähes naurahti, toki "hillitsi itsensä" nauramasta sen enempää.
-ap
onnkai... mitä tää kirjoittelee, siis onneksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin että "melkein hekotteli", tuntui olevan niin ihmeissään että lähes naurahti, toki "hillitsi itsensä" nauramasta sen enempää.
-ap
Jaa. No sori sitten, jos et olekaan provo. Pahoittelen.
Tässä lopputulos kun tyhmät ihmiset lisääntyvät
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla vähän enemmän ongelmia..
* siis mies ei ole suomalainen, itse olen, mies on muualta Euroopasta
-ap