Siis millainen tämä yhteiskunta oikein on parinkymmenen vuoden kuluttua? Mammojen visiot pinoon!
Ihan järkyttävää katsoa, kuinka verkkokauppa on tuhonnut suomalaisen kaupan alan, ja ihmisten rahat siirtyvät suurpääoman haltuun. Kohta varmaan tyyliin Amazon toimittaa ihmisille ruokaostokset kotiovelle.
Toinen surullinen asia on työpaikkojen väheneminen. Varmasti parinkymmenen vuoden kuluttua vain tietyt harvat ihmiset raatavat töissä, ja oleskelemisesta ja nettipelien pelaamisesta on tullut valtaosalle ihmisistä normaalia arkea.
Ihmiset pakkautuvat kaupunkeihin, mutta vuorovaikutus toisten ihmisten kanssa tapahtuu yhä virtuaalisemmin.
Terveyden sarallakaan ei ole tiedossa hyvää. Lihavuus valtaa alaa, ja sairaalloisen lihavat ihmiset lisääntyvät Yhdysvaltojen tapaan.
Muita visioita?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus näyttää hyvältä. Lapset ovat kasvaneet ja kaikki digitaalisuus lisääntyy.
Työssäni joudun matkustelmaan paljon, joten tulevaisuudessa on helpompaa hoitaa kotia, kun voi älylaitteilla hoitaa kotia, mm. kun tulen matkoilta kotiin,älyjääkaappini ilmoitta, mitä ruokaa ja täydennystä sinne tarvin.
Teen tilauksen ja tunnin kuluttua minulla kaikki mitä tarvitsen. Samoin kaikissa muissa jutuissa, joita nyt itse täytyy muistaa ja säätää.
Maaseutu jää kaikissa tapauksissa, ihmiset tarvitsevat tulevaisuudessakin luonnonrauhaa, järviä, meriä ja jokia uimarannoiksi, metsää ja puita, ja rauhallisen majan rentoutumiseen.
Kaiken kaikkiaan, tulevaisuus näyttä hyvältä, sillä tulevaisuudessa pystytään myös hoitamaan niitä sairauksia, jotka nykyisin johtavat kuolemaan.
Suhtaudun tulevaisuuteen luottavaisin ja innokkain mielin.
Tuollaisten pilvilinnojen rakentelijoiden takia maailma muuttuu huonompaan suuntaan.
Miksi turhalle välikädelle, suomalaiselle kaupalle, pitäisi antaa yhtään mitään:) Sehän on ihan turha porras välissä:)
Tulevaisuus näyttää hyvältä. Lapset ovat kasvaneet ja kaikki digitaalisuus lisääntyy.
Työssäni joudun matkustelmaan paljon, joten tulevaisuudessa on helpompaa hoitaa kotia, kun voi älylaitteilla hoitaa kotia, mm. kun tulen matkoilta kotiin,älyjääkaappini ilmoitta, mitä ruokaa ja täydennystä sinne tarvin.
Teen tilauksen ja tunnin kuluttua minulla kaikki mitä tarvitsen. Samoin kaikissa muissa jutuissa, joita nyt itse täytyy muistaa ja säätää.
Maaseutu jää kaikissa tapauksissa, ihmiset tarvitsevat tulevaisuudessakin luonnonrauhaa, järviä, meriä ja jokia uimarannoiksi, metsää ja puita, ja rauhallisen majan rentoutumiseen.
Kaiken kaikkiaan, tulevaisuus näyttä hyvältä, sillä tulevaisuudessa pystytään myös hoitamaan niitä sairauksia, jotka nykyisin johtavat kuolemaan.
Suhtaudun tulevaisuuteen luottavaisin ja innokkain mielin.