Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisten taksien käyttö on vähentynyt

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Myös taksipalveluiden hinnat ovat olleet usein esillä. Ennen uudistusta povattiin, että hinnat laskisivat, mutta niin ei käynyt.

– Se on harmi. Ei ole kuitenkaan mahdollista, että Suomeen tulisi euron takseja, Juha Pentikäinen sanoo.”

Mikä tässä maassa on koskaan ollut halpaa tai tulee olemaan? Osa suomalaisista ajattelee tietysti, että kaikki pitäisi saada lähes ilmaiseksi. ”Euron takseja”, voi hyvää päivää sanon minä.

Vierailija
2/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla käynnin jälkeen olin aina niin iloinen siitä, kun Suomessa ei joka taksimatkalla tarvitse viiteen kertaan vääntää hinnasta ja sitten kuitenkin tulla huijatuksi.

No, nyt saatiin tämäkin hieno kulttuuri ulkomailta tänne. Tylsää oli impivaarassa ajella taksilla, kun ei tullut maksun suhteen mitään ylläreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölaudat vei asiakkaat

Vierailija
4/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä yllättänyt. Olen asunut koko ikäni eli kohta 60 vuotta pääkaupunkiseudulla. En ole ajanut edes ajokorttia, koska olen luottanut sekä julkiseen liikenteeseen että sen takkuillessa takseihin. Aiemmin oli yksi numero, josta sai tilattua taksin. Nyt niitä on monta ja pitää itse valita, mistä tilaa. Ja osata hatsoa kristallipallosta, mistä firmasta taksin saa nyt eikä vasta tunnin päästä. Aiemmin oli helppoa tilata taksi jo edellisenä päivänä, jos oli aamulla mentävä lentokentälle tai vaikka sairaalaan. Nyt jo taksifirmojen sivuilla lukee, että ennakkotilaus on mahdollinen, mutta auto tulee sovittuna aikana, JOS on vapaita autoja liikenteessä? WTF? Taksin tulemiseen ei voi siis enää luottaa. Olen taksiuudistuksen aikana mennyt jo kaksi kertaa sairaalaan leikkaukseen ja aamulla kukonpieraisun aikaan lähtenyt bussilla, koska taksin saaminen on epävarmaa. Käytin aiemmin taksia aika paljon (saatoin tulla jopa kaupasta taksilla kotiin, jos ostoksia oli paljon) , nykyisin en oikeastaan lainkaan. 

Vierailija
5/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen taksiuudistusta maksoin mielelläni vaikka vähän isommankin hinnan siitä, että pääsin turvallisesti kotiin tai minne ikinä taksia tarvitsinkaan. Taksiuudistuksen jälkeen olen käyttänyt taksia pari kertaa, mutta en ole enää uskaltanut ottaa taksia lennosta. Ainakin pääkaupunkiseudulla on välillä niin epämääräisen näköisiä takseja, joiden kyytiin en nousisi ikinä.

Vierailija
6/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai niitä voi käyttää kun niitä ei saa.

Minulla nyt kymmenkunta tilannetta ollut tämän uudistuksen jälkeen, että autoa ei kerta kaikkiaan ole saanut. Ei päivällä, ei iltapäivällä, ei illalla, ei yöllä. 

- Auto tilattiin 3 päivää aikaisemmin lauantaiksi klo 15. Tuli vahvistus. Mutta autoa ei koskaan tullut, sanoivat vain että ei nyt kuitenkaan ole autoa. Eikä tullut koskaan (Järvenpää). 

- Mummo odotteli illalla klo 18 autoa 2,5 tuntia. Soitimme kaikki taksifirmat, puhelut, mobiilisovellukset, kaikki. Ei saatu autoa mistään, onneksi saimme puolitutun kuljettamaan (Järvenpää).

- Toinen mummo tuli junalla asemalle. Yritti saada taksia tunnin, ei onnistunut, eivät edes luvanneet (Järvenpää). Menimme hakemaan. 

- ystävät olivat meillä kylässä. Aloitimme taksien (2 kpl) tilauksen klo 24. Klo 01.30 sanottiin vielä että todennäköisesti ei saa autoa koko yönä. Ja ihan normaali lauantai, ei juhlapyhä. (Järvenpää)

Nämä nyt siis ensimmäisenä tuli mieleen. Toivotonta. En enää tilaa taksia, hoidan kulkuni muuten.

Vierailija
7/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä taksia kuin vasta viimeisessä hädässä. Viimeksi oli niin kamala kokemus tumman kuskin kyydissä. Ihmettelin että pääsin hengissä kotiin.

Vierailija
8/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on sama juttu, saa olla tarkkana taksien kanssa. Kuski olisi ottanut 500 kruunua (50 €) 4,5 kilometrin matkasta. Sanoin haista huilu, menen bussilla. Nyt sama juttu Suomessa, ei voi enää luottaa.

Vierailija
9/9 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole käyttänyt taksia koko elämäni aikana kovin montaa kertaa. Liikun vain sellaisina aikoina että julkiset kulkee.