Iltatähti vahinko vai tarkoituksella?
Meillä on ihan tekemällä tehty tarkoituksella. Anoppi heitti nimittäin ihanan kommenttinsa kesken kyläilyn. Meidän lapset on 16v ja 17v ja nyt odotan. Teinit on tehty aikoinaan ja itse olen nyt 37v.
Kommentit (18)
Mun äiti on kaikista lapsista kysynyt ilkeällä äänellä että ”oliko vahinko”?
Vahinko. Mutta todella iloinen sellainen. Saimme esikoisen hedelmöityshoidoilla ja meille sanottiin että luomusti emme pysty lapsia yhdessä saamaan. Emme siis käyttäneet esikoisen syntymän jälkeen mitään ehkäisyä.
Esikoinen on nyt 13 ja kuopus 5kk. Minä olen 40.
Vierailija kirjoitti:
Vahinko. Mutta todella iloinen sellainen. Saimme esikoisen hedelmöityshoidoilla ja meille sanottiin että luomusti emme pysty lapsia yhdessä saamaan. Emme siis käyttäneet esikoisen syntymän jälkeen mitään ehkäisyä.
Esikoinen on nyt 13 ja kuopus 5kk. Minä olen 40.
Onnea! 😍😊 T. 1
Täysi vahinko ja yllätys. Ehkäisy oli käytössä. Alkushokki oli valtava.
Mutta nyt meillä on hurjan rakas ja valloittava pikkutyyppi, jonka isosisarukset ovat lellineet jo piloille.
Isommat lapset 18-, 16-, ja 13-vuotiaita, iltatähti 2v. Minä olen 43.
Minulla on ensimmäisen mieheni kanssa 20- ja 18-vuotiaat lapset. Lapset saatiin todella nuorina ja suhde ei kestänyt kovin kauaa.
Nykyisen miehen kanssa pitkään pohdittiin että halutaanko yhteisiä lapsia ja lopulta päädyttiin siihen että tulee jos on tullakseen. Ja niitähän sitten tuli :D Meillä on nyt kotona 3- ja 1-vuotiaat ja olen raskaana. Minulla on ikää 38 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ensimmäisen mieheni kanssa 20- ja 18-vuotiaat lapset. Lapset saatiin todella nuorina ja suhde ei kestänyt kovin kauaa.
Nykyisen miehen kanssa pitkään pohdittiin että halutaanko yhteisiä lapsia ja lopulta päädyttiin siihen että tulee jos on tullakseen. Ja niitähän sitten tuli :D Meillä on nyt kotona 3- ja 1-vuotiaat ja olen raskaana. Minulla on ikää 38 vuotta.
Teillä tuikkii sitten jo kohta kokonainen tähtikuvio :) Neljä tähteä tuohon lisää niin on Otava täynnä
Ihan tarkoituksella yritettiin vauvaa ja onneksi siinä onnistuttiin.
Saimme kolme vanhempaa lasta aika nuorina. Muistan vielä että silloin puhuttiin siitä että hankitaan lapset yhdellä rysäyksellä, saadaan yövalvomiset ja vaipparallit alta pois.
Kymmenisen vuotta sitten mies alkoi puhumaan että haluaisi vielä yhden lapsen lisää, siinä tuli sitten erään läheisen vakava sairastuminen ja elettiin sumussa aika pitkään joten asia jäi vähän ilmaan. Kaksi vuotta sitten puhuimme asiasta uudelleen ja päädyimme lopulta siihen että jätämme ehkäisyn pois.
Kyllä minä välillä mietin yöllä valvoessani vauvan kanssa että mihin hittoon me olemme itsemme laittaneet :D Todellako aloitimme koko urakan alusta juuri kun isommat olivat muuttuneet tolkuiksi, suhteellisen itsenäisiksi kansalaisiksi. Mutta nuo ovat vain ohimeneviä hetkiä, ei meidän perhe olisi ollut kokonainen ilman tätä pienintä rakasta.
Isommat ovat nyt siis 18-, 17-, ja 16-vuotiaita, nuorimmainen on 4 kuukautta. Minä olen 41 ja mies on 43.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä tuikkii sitten jo kohta kokonainen tähtikuvio :) Neljä tähteä tuohon lisää niin on Otava täynnä
Otavassa on 7 tähteä...
Meidän nuorimmainen varmasti mielletään iltatähdeksi, vaikka itse emme aivan niin ajattele. Elämä ei valitettavasti aina mene suunnitelman mukaan, meillä on ollut aina suuria vaikeuksia saada lapsia. Esikoista yritimme 4 vuotta, keskimmäinen tärppäsi nopeasti hoitojen avulla. Nuorimmaista yritimme 6 vuotta ja sitten päätimme luovuttaa. Kaksi vuotta sitten tulin yllättäen luomusti raskaaksi. Eli meillä on nyt 16-vuotias, 14-vuotias ja 1-vuotias.
Mahdollisesi anoppisi ikäluokassa ne iltatähdet oli vahinkoja. Kuten oli suurin osa ensinmäisistäkin, jolloin oli pakkko mennä naimisiin.
t. 70- luvun vahinko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otavassa on 7 tähteä...
Ja mitä on 3+4= ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otavassa on 7 tähteä...
Ja mitä on 3+4= ?
Lapsia on nyt 4, yksi mahassa. Mitä on 5 plus 4?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otavassa on 7 tähteä...
Ja tuolla kirjoittajalla pian kolme iltatähteä. 4+3=? (käytä vaikka sormia apuna, jos muuten ei suju.
P.S. Kahta isompaa lasta ei lasketa, koska he eivät ole iltatähtiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otavassa on 7 tähteä...
Ja mitä on 3+4= ?
Lapsia on nyt 4, yksi mahassa. Mitä on 5 plus 4?
Puhe oli iltatähdistä. Nuorena tehdyt liki aikuiset lapset eivät ole iltatähtiä.
Meillä on kahdeksan lasta tuota vahingoista länkyttämistä kuulee usein. Enempää ei tule, koska kohtu jouduttiin poistamaan synnytyksen jälkeen.
Moni luulee että meidän esikoinen on se suunniteltu lapsi ja kuopus on se yllärinä tullut iltatähti, vaikka asia on juurikin toisin päin.
Esikoisen saimme 25-vuotiaina, noin vuosi häiden jälkeen. Hän oli täysi ylläri, suunnitelmissa oli häiden jälkeen tehdä paljon töitä yrityksessämme ja nähdä maailmaa. Lapsia oli tarkoitus miettiä sitten kolmenkympin jälkeen. No asiat meni miten meni ja huomattiin että kyettiin noihin haaveisiin myös sen lapsen kanssa. Palattiin Suomeen kun esikoinen meni kouluun ja alettiin haaveilemaan toisesta lapsesta. Yritettiin luomusti reilu pari vuotta ja sitten menimme hedelmöityshoitoihin. Lopulta monen vuoden jälkeen sitten tärppäsi. Nyt meillä on siis 15-vuotias ja 2-vuotias, minä olen 40 ja mies on 43.
Tulipas siitä tarina 😄
Odotan iltatähteä. Ihan alussa vielä, 5.rv. Olen miettinyt tuota, että mitähän kaikki sukulaiset ym. asiasta sitten ajattelevat. Itsestäkin tuntuu hassulla, että suvussa nuoremmalla sukupolvellakin on jo lapsia. Niin nyt me vanhukset aloitimme uudelleen.😄 N38v
Haaveilin joskus suurperheestä ja ajattelin, ettö saisin ensimmäisen lapsen parikymppisenä ja nuorimman nelikymppisenä. Ensimmäiseen raskauteen meni kuitenkin yli 5 vuotta. Ajattelin, että kunhan edes yhden lapsen saamme. Tyttö täyttää tänä vuonna 10 ja nyt odotan toista. Tämä ei ollut ollenkaan suunniteltu ja luulin, että en voisi enää tulla raskaaksi. Olen myös 37v. Olen todella onnellinen, mutta pelottaa. Ensimmäinen raskaus oli riskiraskaus ja pelottaa, että ikäni aiheuttaa riskejä. Niin ja raskaus on vasta alussa, en ole edes neuvolassa käynyt vielä.