Jos sinut olisi kutsuttu vapaa-ajanviettoon jonnekin missä on joku, jonka kanssa tiettävästi olet katkaissut välisi
Miten suhtautuisit kutsujaan? Kutsuja ei siis ole kertonut eikä antanut ymmärtää, että kys. henkilö on myös pyydetty paikalle.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä välien poikki meneminen persoona- vai yhteiskuntaluokkajuttu? Onko se oikeasti yleistä? Minulla eikä tiettävästi kenelläkään läheisimmistä ystävistäni ole tullut eteen tilannetta, että asiakseen olisi katkaistu välit jonkun kanssa niin, että ei samaan tapahtumaan voitaisi osallistua. Kyllähän sitä joskus tulee pieniä erimielisyyksiä ystävien ja sukulaisten kanssa ja yhteydenpito jää elämäntilanteisiinkin liittyvistä syistä vähemmälle, mutta en ihan rehellisesti ole koko 40-vuotisen elämäni aikana riidellyt kenenkään kanssa sillä tavalla, että jompikumpi olisi asiakseen blokannut toisen elämästään tai tehnyt mitään julkista välirikkoa. Minusta tällainen, anteeksi vain, on aika keskenkasvuisen kuuloista.
Jotkut myös päättävät laittaa välit poikki ihan typeristä ja olemattomista syistä. Niinkuin siskoni ei halua olla kanssani tekemisissä, koska hänen mielestään käänsin isälleni selän. Siis olin isäni ja (nyt ex-) äitipuoleni erossa kuulemma isääni vastaan, äitipuolen puolella. Mielestäni ihan yhtälailla kyselin kuulumisia ja vointeja molemmilta.
En kai minä yhtäkkiä jätä pois elämässäni yli kymmenen vuotta mukana ollutta ihmistä. Siis minä en laita välejä poikki siksi, että hän ei enää ole yhdessä isäni kanssa. Mutta se on kuulemma väärin. Nyt ex-äitipuoleni on "kylmä ja valehteleva akka, eikä meidän asioita sille kyllä puhuta". Kuulemma. Joten siskoni ei nyt näe minua, poisti kaikissa sosiaalisissa medioissa, eikä olla tekemisissä mitenkään. Pitäkööt tunkkinsa, ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä välien poikki meneminen persoona- vai yhteiskuntaluokkajuttu? Onko se oikeasti yleistä? Minulla eikä tiettävästi kenelläkään läheisimmistä ystävistäni ole tullut eteen tilannetta, että asiakseen olisi katkaistu välit jonkun kanssa niin, että ei samaan tapahtumaan voitaisi osallistua. Kyllähän sitä joskus tulee pieniä erimielisyyksiä ystävien ja sukulaisten kanssa ja yhteydenpito jää elämäntilanteisiinkin liittyvistä syistä vähemmälle, mutta en ihan rehellisesti ole koko 40-vuotisen elämäni aikana riidellyt kenenkään kanssa sillä tavalla, että jompikumpi olisi asiakseen blokannut toisen elämästään tai tehnyt mitään julkista välirikkoa. Minusta tällainen, anteeksi vain, on aika keskenkasvuisen kuuloista.
Jotkut myös päättävät laittaa välit poikki ihan typeristä ja olemattomista syistä. Niinkuin siskoni ei halua olla kanssani tekemisissä, koska hänen mielestään käänsin isälleni selän. Siis olin isäni ja (nyt ex-) äitipuoleni erossa kuulemma isääni vastaan, äitipuolen puolella. Mielestäni ihan yhtälailla kyselin kuulumisia ja vointeja molemmilta.
En kai minä yhtäkkiä jätä pois elämässäni yli kymmenen vuotta mukana ollutta ihmistä. Siis minä en laita välejä poikki siksi, että hän ei enää ole yhdessä isäni kanssa. Mutta se on kuulemma väärin. Nyt ex-äitipuoleni on "kylmä ja valehteleva akka, eikä meidän asioita sille kyllä puhuta". Kuulemma. Joten siskoni ei nyt näe minua, poisti kaikissa sosiaalisissa medioissa, eikä olla tekemisissä mitenkään. Pitäkööt tunkkinsa, ei haittaa.
Tuota minä juuri tarkoitin. Miten ihmeessä jotkut päätyvät tilanteeseen, jossa esimerkiksi joku tuttu tai sukulainen blokkaa sosiaalisessa mediassa? En vain ymmärrä tätä. En ole itse blokannut ikinä ketään missään eikä minua (tietääkseni) ole blokattu. Eksiinkin on asialliset välit. Voisin hyvin kuvitella, että minulle tulisi yllä kuvatun tilanteen kaltainen erimielisyys jonkun sisarukseni kanssa, mutta ei se johtaisi mihinkään dramaattiseen välien rikkoontumiseen.
Oudoksuisin kutsujaa, sillä minulla oli tuttu, jonka kanssa haluan olla mahdollisimman vähän tekemisissä. Jos kutsuja tietäisi, että olen katkaissut välini kyseiseen tuttuun ja silti haluaisi meidät molemmat samaan juhlaan, niin oletan, ettei kutsuja tiedä syytä, miksen halua olla tekemisissä kyseisen tutun kanssa.
Tuttu ahdisteli/ vainosi minua pitkään erilaisin verukkein ja mukana oli myös seksuaalista ahdistelua. Lähimmälle piirille ystäviä olen kertonut tapahtuneesta ja osan tapahtumista he ovat nähneet ja siten katkaisseet välinsä tähän ihmiseen tai välit ovat selvästi kylmentyneet. En ollut ainoa, jota hän ahdisteli. Myös toinen ihminen joutui hänen ahdistelunsa kohteeksi.
Joten joo, kutsuja on joko tietämätön tai syyn tietäessään ei vain välitä, minkä ilmapiirin juhliinsa luo tuomalla sinne tämän tietyn tutun. Toki ei ole juhlien järjestäjän ongelma, että juhlijoilla on ollut draamaa ja hän saa olettaa, että kaikki osaavat olla aikuisiksi, mutta itsestäni tuntuisi pahalta mennä juhliin tietämättä, että sinne on tulossa/kutsuttu myös ahdistelijani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kutsun juhliini kenet haluan ja aikuiset ihmiset sitten päättävät tulevatko vaiko eivät.
En voi olla perillä kaikkien tuttavien ja sukulaisten välirikoista.Saattaa olla, että ap:n kaltaiset ihmiset tekevät välirikkonsa kyllä tiettäväksi. Yleisön pyynnöstä huolimattakin.
Jaa, no ihan sama. En vaivaisi päätäni enempää asialla ja kutsuisin silti kaikki. En ala aikuisten lapsellisuuksia paapomaan.
Ajattelisin, että kutsuja ei halua olla millään lailla osallisena muiden draamoissa. Sinä ap, sen sijaan vaikutat yrittävän vetää häntä mukaan omiin ihmissuhdesotkuihisi. Tilaisuuden järjestäjä päättää, keitä kutsuu, ja vieraat päättävät, osallistuvatko.