Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosmetologit tai muut, joilla omakohtaista kokemusta maksaläikistä. Mikä aurinkorasva?

Vierailija
01.07.2019 |

Eli mitä aurinkorasvaa suosittelisitte 40-v. naiselle, jolla on jo reilusti maksaläikkiä ja niitä myös tulee tosi herkästi.
Muistan kosmetologini joskus sanoneen, että tuotteiden välillä on eroa ja jonkun sarjan 25suojakerroin voi olla parempi kuin toisen sarjan 50. Eli ei pelkkä kerroin numero riittäisi.

Toivon suosituksia tuotteista (mitä tuotesarjaa, minkä niminen), jotta voisin sellaisen tilata nopeasti. Olen lähdössä Etelään reilun viikon päästä, joten kiirus on! Minulla on pintakuiva sekaiho ja melko helposti tulee myös näppylöitä, joten iso plussa olisi jos aurinkorasva ei erityisemmin lisäisi näppyjä!
Kiitos jo etukäteen vinkeistänne!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta aurinkorasva. Mulla sk 50 ja silti läikät joka vuosi tulee. Ne tulee osin ”silmien kautta” eli valo aktivoi silmän kautta aivojen melamiinituotantoa ja iho alkaa pukkaamaan ruskeaa vaikka olis mikä sk.

Mulla tuli nämä vuonna 2011 raskauden aikana. JOKA VUOSI tulevat takaisin vaikka oon rampannut kosmetologilla ja ihotautilääkärillä.

Vierailija
2/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut oikeastaan yhtään auringossa koko kesän. Töissä kaikki päivät ja sisällä melkein arkisinkin. Silti kauhea läiskä jälleen kerran otsassa. Talveksi häipyy. Olen lukenut, että aktivoituu myös pupillien kautta tulevasta valosta. Eli aurinkolasitkin sännölliseen käyttöön varmaan otettava. Arbutin ei ole auttanut poistamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ollut oikeastaan yhtään auringossa koko kesän. Töissä kaikki päivät ja sisällä melkein arkisinkin. Silti kauhea läiskä jälleen kerran otsassa. Talveksi häipyy. Olen lukenut, että aktivoituu myös pupillien kautta tulevasta valosta. Eli aurinkolasitkin sännölliseen käyttöön varmaan otettava. Arbutin ei ole auttanut poistamaan.

Edellisellä näemmä samaa infoa kuin minulla. Mikään ei auta :(

Vierailija
4/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan hormonaalinen muutos. Esim. ikääntyminen.

Vierailija
5/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole vielä eläessäni moisia tullut (ikää nyt 40v), ehkä nämä konstit auttaa:

- En ota ikinä aurinkoa enkä oleskele auringossa, istun aina mm. varjossa ja kadulla siirryn varjon puolelle.

- Käytän lähes aina pitkähihaisia paitoja/mekkoja ja sukkahousuja, ts. ihoa ei ole paljoa näkyvissä.

- Käytän aina bb-voidetta jossa suoja 42 (Missha perfect cover)

- Jos edes käyn ulkona klo 9-17 välillä, vaihdan kosteusvoiteen (jota käytän bb-voiteen alla) 50-aurinkosuojaan. Tämä kylläkin vain kesäkautena, eli noin huhtikuusta lokakuun alkuun. Laitan aurinkosuojaa kasvoihin, kädenselkiin ja kaulaan, ts. jokaiseen paikkaan joka ei ole peitetty vaatteilla.

- Käytän aina aurinkoisella säällä aurinkolaseja.

Varsinaisesti syynä ei ole läikkien estäminen, vaan palan todella helposti ja mulla on hyvin valonarat silmät. Nämä varotoimet tulee mulle ihan luonnostaan, enkä esim. koskaan ole nauttinut auringossa istumisesta. Ohut mekko on lisäksi mielestäni paljon viileämpi kuin paljas iho. Eli millään lailla en koe kärsiväni näistä tavoista. Ehkä jollekin joka tykkää oleskella auringossa eikä meikkaa, nämä kuulostaa paljolta...

Vierailija
6/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois nämä ei lähde. Ilävä kyllä. Laseria voi kokeilla mutta vaarana se että laser voi pahentaa läiskiä. Ehkä parantaa, ehkä pahentaa, maksaa 1200e... en ota riskiä kun ennuste noin epävarma. Joten läiskät pitää pkkeloida piiloon eli AINA on oltava meikkiä. Ärsyttää. Ja kaikki vaalentavat tuotteet kokeiltu, kalliit ja halvat, ei apua.

Vierailija
7/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko aurinkolasit ja korkea suojakerroin toimiva yhdistelmä, jos kerran silmien kauttakin aktivoituu?

Itse en tiedä kosmetologien suosituksista, mutta hyvänä voiteena olen kokenut Cliniquen mineral suojan kasvoille.Käytän sk 30, mutta tätä on sk 50 myös.Hyvä tuote rasvoittuvalle iholle, enkä ole palanut.Maksaläikkiä ei ole, vaikka ikää jo 42.Luulisi että helppo löytää myös ilman tilailua, eli jos kiire on.

Vierailija
8/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois nämä ei lähde. Ilävä kyllä. Laseria voi kokeilla mutta vaarana se että laser voi pahentaa läiskiä. Ehkä parantaa, ehkä pahentaa, maksaa 1200e... en ota riskiä kun ennuste noin epävarma. Joten läiskät pitää pkkeloida piiloon eli AINA on oltava meikkiä. Ärsyttää. Ja kaikki vaalentavat tuotteet kokeiltu, kalliit ja halvat, ei apua.

Oletko happoja kokeillut? Esim. glykolihappoa, miksei myös maitohappoa.

Vierailija
9/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saisit ne pois, niin hoksaathan että niiden estämiseksi joudut joka tapauksessa käyttämään suojaa (rasvaa ja/tai meikkiä) aina kun menet ulos? Muuten ne tullee heti takaisin. Eli ikävä kyllä sellaista ratkaisua ei ole, joka poistaisi läikät ja vapauttaisi sinut naaman suojaamisesta.

Vierailija
10/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI on kokeiltu.

Tässä ketjussa osa vastaajista ei tajua että jos ne tulee kerran ja vahinko tapahtuu, sen jälkeen ei enää mikään auta, ei aurinkolasit eikä voiteet.

Sen sijaan ne auttaa jos läiskiä ei koskaan ole ollutkaan. Muttan kerran kun tulee niin se on sit siinä.

Ja olen käynyt kaikki kosmetologikäsittelyt ja muutaman dermatologikäsittelynkin, ei apua.

Vierailija
11/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clarinsin naamalle tarkoitettu 50 kertoimella. Sellainen pieni valkoinen tötsä. Pitää taatusti maksaläiskät poissa.

Vierailija
12/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole vielä eläessäni moisia tullut (ikää nyt 40v), ehkä nämä konstit auttaa:

- En ota ikinä aurinkoa enkä oleskele auringossa, istun aina mm. varjossa ja kadulla siirryn varjon puolelle.

- Käytän lähes aina pitkähihaisia paitoja/mekkoja ja sukkahousuja, ts. ihoa ei ole paljoa näkyvissä.

- Käytän aina bb-voidetta jossa suoja 42 (Missha perfect cover)

- Jos edes käyn ulkona klo 9-17 välillä, vaihdan kosteusvoiteen (jota käytän bb-voiteen alla) 50-aurinkosuojaan. Tämä kylläkin vain kesäkautena, eli noin huhtikuusta lokakuun alkuun. Laitan aurinkosuojaa kasvoihin, kädenselkiin ja kaulaan, ts. jokaiseen paikkaan joka ei ole peitetty vaatteilla.

- Käytän aina aurinkoisella säällä aurinkolaseja.

Varsinaisesti syynä ei ole läikkien estäminen, vaan palan todella helposti ja mulla on hyvin valonarat silmät. Nämä varotoimet tulee mulle ihan luonnostaan, enkä esim. koskaan ole nauttinut auringossa istumisesta. Ohut mekko on lisäksi mielestäni paljon viileämpi kuin paljas iho. Eli millään lailla en koe kärsiväni näistä tavoista. Ehkä jollekin joka tykkää oleskella auringossa eikä meikkaa, nämä kuulostaa paljolta...

Minullakaan ei ollut liki 40-vuotiaaksi. Sitten lopetin e-pillerit ja sen jälkeen puheksi maksaläiskät. Jotenkin liittyy hormoneihin.

Vierailija
13/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka saisit ne pois, niin hoksaathan että niiden estämiseksi joudut joka tapauksessa käyttämään suojaa (rasvaa ja/tai meikkiä) aina kun menet ulos? Muuten ne tullee heti takaisin. Eli ikävä kyllä sellaista ratkaisua ei ole, joka poistaisi läikät ja vapauttaisi sinut naaman suojaamisesta.

Johan sanoin että mulla pitää olla aina meikki päällä. Luuletko etten tiedät tuota mitä selitit? Enköhän ole kaiken tiedon asiasta hankkinut.

Vierailija
14/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI on kokeiltu.

Tässä ketjussa osa vastaajista ei tajua että jos ne tulee kerran ja vahinko tapahtuu, sen jälkeen ei enää mikään auta, ei aurinkolasit eikä voiteet.

Sen sijaan ne auttaa jos läiskiä ei koskaan ole ollutkaan. Muttan kerran kun tulee niin se on sit siinä.

Ja olen käynyt kaikki kosmetologikäsittelyt ja muutaman dermatologikäsittelynkin, ei apua.

Eli käytät aina kesäaikaan vahvaa suojaa, etkä koskaan oleskele auringossa? Usein nämä "en ole auringossa" tyypit tarkemmin kyseltäessä kuitenkin "ovat paljon pihalla, mutta koska en makaa tarkoituksella bikineissä keskipäivällä auringossa, sanon että en ota aurinkoa". Eli auringossa ollaan kuitenkin pitkiä aikoja, vähissä vaatteissa, ja suojana jokin SPF20 kosteusvoide jota on laitettu ohuesti aamulla kostealle iholle (ts. oikeasti suoja on luokkaa 5 jos sitäkään).

Vierailija
15/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI on kokeiltu.

Eli käytät aina kesäaikaan vahvaa suojaa, etkä koskaan oleskele auringossa? Usein nämä "en ole auringossa" tyypit tarkemmin kyseltäessä kuitenkin "ovat paljon pihalla, mutta koska en makaa tarkoituksella bikineissä keskipäivällä auringossa, sanon että en ota aurinkoa". Eli auringossa ollaan kuitenkin pitkiä aikoja, vähissä vaatteissa, ja suojana jokin SPF20 kosteusvoide jota on laitettu ohuesti aamulla kostealle iholle (ts. oikeasti suoja on luokkaa 5 jos sitäkään).

Olet joko yksinkertainen tai muiten vaan ilkeä. Tiedän kaiken mahdollisen ongelmasta koska olen kamppaillut vuosia sen kanssa. Aina on sk 50, ja päällä meikki sk 30 enkä ole SEKUNTIAKAAN ilman suojaa. SILTI LÄIKÄT TULEE

Huomaan että SINÄ et tiedä juuri mitään asiasta. Siis tilanteesta missä läikät lertaalleen tulleet. Sen jölkeen niitä ei pysäytä mikään.

Vierailija
16/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kasvoihin maksaläiskiä aloitettuani lapsettomuushoidot. Nyt hoidoista on jo monta vuotta, mutta läiskät pysyvät. Uusia ei onneksi ole tullut. Alkuvuosina testasin mm. Cliniquen Even better -voidetta, mutta en usko siitä olleen mitään hyötyä. Läiskät kun vaalenevat joka tapauksessa talveksi.

Käytän nykyään sk 50 kasvoilla, jos tiedän olevani auringossa pitkään.

Vierailija
17/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa vielä: Mulla siis käytössä Clarinsin kasvoille tarkoitettu aurinkorasva. En saa siitä näppylöitä, vaikka mullakin pintakuiva ja rasvoittuva iho.

Vierailija
18/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Kun ne kerran ovet tulleet (raskauden takia, lääkekuurin takia, lapsettomuushotojen taki tms) niin ne eivät lähde enää pois vaan tulevat joka kevät takaisin.

Vierailija
19/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Kun ne kerran ovet tulleet (raskauden takia, lääkekuurin takia, lapsettomuushotojen taki tms) niin ne eivät lähde enää pois vaan tulevat joka kevät takaisin.

Näin se vain menee. Kirjoitin tuossa aiemmin, että e-pillerien lopetus laukaisi minulla maksaläiskät. En käytä enää hormonaalista ehkäisyä mutta joka kevät (jo maaliskuussa) alkaa otsaan ilmaantua suuri läikkä. Toisataiseksi se vielä jotenkin häviää talveksi. Mikään arbutin-voide tai retinoli sitä ei poista.

Vierailija
20/28 |
01.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaalentaa jo olemassa olevia läiskiä Biothermin Blue Therapy seerumi. Parempia ja kalliimpiakin läiskiä vaalentavia tuotteita on, mutta varaa mulla niihin ei ole. Eikä aina tohon Biothermin seerumiinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi