Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko työkavereidenne fb-kavereita?

Vierailija
30.06.2019 |

Jos olette/ette ole niin miksi? Pyysitko itse vai pyysikö työkaveri kaveriksi siellä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellaisten, joiden kanssa olen vapaallakin tekemisissä. En siis läheskään kaikkien.

Vierailija
2/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en ole itsekään siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä työkavereita ei kannata ottaa FB-kavereiksi. Kaikki eivät halua olla siellä sun ystäviäs, vaan ehkä etsiä sun heikkoa kohtaa tai juoruilun aiheita työpaikalle.

Ja mikä on se perimmäinen syy, että miespuolinen kollega pyytää naiskollegaa kaverikseen? Ei ne ole työasiat, ei todellakaan.

Vierailija
4/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisten, joiden kanssa muutenkin puhutaan paljon ja joiden kanssa viihdyn. Esimiesten kanssa en ole. Esimies on esimies, raja menee siinä.

Vierailija
5/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellehermanni78 kirjoitti:

Mun mielestä työkavereita ei kannata ottaa FB-kavereiksi. Kaikki eivät halua olla siellä sun ystäviäs, vaan ehkä etsiä sun heikkoa kohtaa tai juoruilun aiheita työpaikalle.

Ja mikä on se perimmäinen syy, että miespuolinen kollega pyytää naiskollegaa kaverikseen? Ei ne ole työasiat, ei todellakaan.

Miksei miespuolinen työkaveri voi olla naistyökaverin facebook-kaveri. En ole koskaan käsittänyt tätä. Ei se mikään tinder ole.

Vierailija
6/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oletteko fwb-kavereita?

Vierailija
7/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, koska hävettää pyytää. Jos ne ei vaikka halua olla fb-kavereitani, kun kukaan ei ole pyytänyt minuakaan. Monilla on kaikki työkaverit kavereita Facebookissa, osalla on jopa pomoja. En kyllä ole kovin aktiivinen Facebookissa, koska kukaan kaverini ei ole siellä. Päivityksistäni tykkää yleensä vain muutama ihminen. Kaikki alkaisivat pian juoruta töissä, että onkohan se vähän reppana, kun se sai vain 2 tykkäystä ja kumpikin oli sukulaistädiltä. :D 

Vierailija
8/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kavereita. Minä olen pyytänyt joitakin, jotkut minua. Ja joo, miehet ja naiset ja pomo kaikki ollaan kavereita. Ja minä ainakin siksi, että työkaverit meillä ovat kivoja ihmisiä ja osa elämääni.

Vierailija
9/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miespuolinen työkaveri voi olla naistyökaverin facebook-kaveri. En ole koskaan käsittänyt tätä. Ei se mikään tinder ole.

Ei kai siinä mitään niin kauan kun molemmat on sinkkuja. Mutta kyllähän se parisuhteessa eläessä alkaa olla aika rajoilla jos vapaa-aikanaan viestittelee vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa sosiaalisessa mediassa. Työaikana ja työasioissa taas harvemmin facebookkia tarvitsee viestittelyyn käyttää, kyllähän noissa yrityksissä on omat pikaviestinjärjestelmät sitä varten.

Vierailija
10/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei olla tekemisissä työajan ulkopuolella, joten ei ole tarvetta fb-kaveruudellekaan.

Vierailija
11/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
12/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan. Ovat tosin entisiä työkavereita. En enää muista kuka pyysi.

Vierailija
13/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä Facebookissa tarvitse jakaa mitään kovin henkilökohtaisia asioita. Mun kollegat on kaikki miespuolisia, minä olen firman ainoa nainen ja todellakin ollaan Facebook -kavereita kaikkien kanssa.

Vierailija
14/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vaan samassa paikassa töissä - en tiedä edes heidän puhelinnumeroitakaan.

Vierailija
15/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä mitään niin kauan kun molemmat on sinkkuja. Mutta kyllähän se parisuhteessa eläessä alkaa olla aika rajoilla jos vapaa-aikanaan viestittelee vastakkaista sukupuolta olevan työkaverin kanssa sosiaalisessa mediassa. Työaikana ja työasioissa taas harvemmin facebookkia tarvitsee viestittelyyn käyttää, kyllähän noissa yrityksissä on omat pikaviestinjärjestelmät sitä varten.

Siiskö että jos vaikka työkaverinainen jakaa jonkun lehtijutun ja miehesi kommentoi sitä, vedät herneet nenään? Tarkistatko joka päivä miehesi työsähköpostitkin?

Vierailija
16/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on pyytänyt 2 miespuolista työkaveria ystäväksi facebookissa. Toinen alkoi laittaa vihjailevia ehdotuksia inboxiin samantien. Toinen case sattui myöhemmin, häntä en ottanut kaveriksi koska en ollut koskaan jutellut hänen kanssaan yhtään mitään ja hän lakkasi sitten tervehtimästä kokonaan. Tällä tuntumalla olen sitä mieltä että eivät olleet nämä minun kollegat ihan pelkkää friendzonea hakemassa.

Vierailija
17/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on pyytänyt 2 miespuolista työkaveria ystäväksi facebookissa. Toinen alkoi laittaa vihjailevia ehdotuksia inboxiin samantien. Toinen case sattui myöhemmin, häntä en ottanut kaveriksi koska en ollut koskaan jutellut hänen kanssaan yhtään mitään ja hän lakkasi sitten tervehtimästä kokonaan. Tällä tuntumalla olen sitä mieltä että eivät olleet nämä minun kollegat ihan pelkkää friendzonea hakemassa.

Olen miesvaltaisella työpaikalla ja useita miestyökavereita on facebook-kavereina. Ei ole mitään tuollaisia ongelmia ollut ikinä.

Vierailija
18/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativatko jotkut naiset siis ihan oikeasti, että heidän miehellään saa olla facebook-kavereina vain miehiä? Kuulostaa todella ahtaalta ajattelulta.

Vierailija
19/19 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa en ollut enkä tulevassakaan varmasti olisi. Monet on sanoneet että inhottavaa kun pitää työkavereita pakosta hyväksyä kavereiksi ettei työilmapiiri mene huonoksi  ja sitten ei voi päivittää enää oikeen mitään kun kaikki tietää vapaa-ajan menotkin. Huomasin kyllä että siitä tulee vain kyttäysfoorumi ja lisää työpaikkajuoruilua. Erään työkaverin lapsi oli sairas ja äiti tietysti kotona. Oli päivittänyt sinne kuvaa kuinka lapsi kuumeisena juoksee ulkona. Siitähän poru nousi ja aina sen jälkeen epäiltiin kaikkea mitä hän ilmoitti sairausloman syyksi. Jopa murtumaa epäiltiin laiskuudeksi ja työhaluttomuudeksi. Kuka sellaista soopaa haluaa itsestään puhuttavan. Ei ihmiset FB kaveruutta halua pelkkää ystävällisyyttään, ihan vain kyttäyksen vuoksi ja pahan puhumisen vuoksi. Itse pidän visusti erillään työelämän ja vapaa-ajan. Työkavereita en ole voinut valita. Kaikkein viimeksi haluaisin pomoni FB kaveriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi