Lapsuuden yökyläilyt
Tykkäsittekö lapsena yökyläillä? Tykkäsittekö jos/kun teillä kävi yökylävieraita? Parhaimmat/pahimmat muistot?
Kommentit (9)
En muista lapsuuden yökyläilyjäni. Mutta naapurin lapsi asui meillä 7vuotta.
Yökkäilin lapsena. Kärsin matkapahoinvoinnista.
Yökyläilin usein naapurin piian aitassa...
Joitakin kertoja olin serkkujen luona. Tavallaan oli ihan kivaa, mutta nukkuminen ja herääminen muualla kuin kotona ärsytti. En muista, mitä kotona oli tapana syödä aamulla, mutta sen muistan, että muualla aamiainen oli aina jotenkin vääränlainen. Meillä kävi yökylässä samoja serkkuja ja joskus kokonaisia sukulaisperheitä, joilla oli asiaa tänne Helsinkiin. En pitänyt siitä, että meille tultiin pulisemaan ja sotkemaan rutiineja. En edelleenkään pidä yökyläilystä kumpaankaan suuntaan; viimeksi olen nukkunut vieraassa paikassa yli viisitoista vuotta sitten.
Meillä päin yökyläiltiin vielä yli 10- vuotiaina. Koulukaverit asuivat toisella paikkakunnalla ja heillä oli sisaruksia ja kouluautolla koulun jälkeen lähdimme heille. Oli mukava, kun heillä oli niin erilaisempaa kuin kotonani, ja niitä sisaruksia, joita minulla ei ollut. Koulukavereita oli myös meillä yötä. Heistä oli mukava, kun meillä sai nukkua pitempään lyhyen koulumatkan vuoksi.
Olin mummolassa yötä välillä. Siitä on mukavat muistot. Kavereilla en tykännyt olla yötä koti-ikävän takia.
Nukun vieläkin huonosti vieraassa paikassa. Haluaisin mennä mieluummin hotelliin kuin jonkun vähemmän tutun luokse. En osaa olla oikein vapautuneesti vieraassa paikassa. Hotellissakin nukun levottomasti ja heräilen monta kertaa.
Yökyläilin ja tykkäsin! Omassa lapsuudessa oli ihan normaalia maaseudun pitkien välimatkojen takia vierailla useiden päivienkin vierailuja toisten lasten ja serkkujen luona kun sinne pääsi. Nämä on olleet oikein lapsuuden muistojen kohokohtia, koska aina opimme jotain uutta toistemme perheissä vieraillessamme. Erilaisia ruokia, leluja, harrastuksia, elokuvia, lemmikkejä, rutiineja... avartavaa ja kasvattavaa oli kaikin puolin!
Tykkäsin. Se oli jännittävää ja erilaista. Ja yleensä vanhemmat eivät olleet kotona, mutta olivat jättäneet herkkuja jääkaappiin meille lapsille, esim. lempiruokia sekä sipsejä, jäätelöä ja kinuskikastiketta. Heh.
Yökyläilystä aina sovittiin etukäteen, esim. kun vanhemmat lähtivät risteilylle tai johonkin aikuisten illanviettoon. Yhden kaverini vanhemmat kävivät tansseissa toisella paikkakunalla silloin tällöin, ja minä ja siskoni menimme hänen kotiinsa yökylään.
Muistan kun ensimmäistä kertaa yksi minun ja siskoni yhteinen kaveri tuli viikonlopuksi isovanhempiemme taloon maalle kesälomalla. Jo automatkalla olin innoissani, että pääsisimme esittelemään taloa kaverillemme.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En yökyläillyt koskaan kavereilla. Mummolassa vain. Olis voinut olla ihan kivaa :)