Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia opastetusta mustikkojen poiminnasta

Vierailija
30.06.2019 |

Hei, löytyykö kokemuksia ohjatuista marjastusretkistä? Aloittelijana haluaisin mukaan ohjatulle, mielellään kohtuuhintaiselle retkelle, kun tekniikat, varusteet, sijainnit jne ei ole hallussa. Ja toki myös turvallisuudelle on väliä ;). Etelä-Suomi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikoiden!!!

Siis järjestetäänkö tällaisiakin? Ja mikä ap:n turvallisuutta Suomen luonnossa uhkaa? Ei hyvää päivää!!

Vierailija
2/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä järjestetään paljonkin mutta kohtuuhintaisia ne eivät ole, koska suunnattu pelkästään turisteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikoiden!!!

Siis järjestetäänkö tällaisiakin? Ja mikä ap:n turvallisuutta Suomen luonnossa uhkaa? Ei hyvää päivää!!

Olen nähnyt ohjattuja polkujuoksuryhmiäkin, jos ihmiset maksavat siitä niin miksei poiminnastakin?

Vierailija
5/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikoiden!!!

Metsään on helppo eksyä! Hypotermia voi tappaa kesälläkin. Lisäksi sudet, karhut...

Vierailija
6/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, etkö ole koskaa ollut poimimassa mustikoita? Eikö teidän perheessä koskaan käyty? Asut varmaan jossain suuremmassa kaupungissa?

Mustikat alkaa varmaan olla kypsiä Etelä-Suomessa n. 2 vk päästä. Pohjoisessa vähän myöhemmin.

Vierailija
7/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene viikoksi marjojenpoiminta firmaan niin siellä opastetaan ja maksetaan vielä palkkaakin sulle.

Vierailija
8/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustikoiden!!!

Metsään on helppo eksyä! Hypotermia voi tappaa kesälläkin. Lisäksi sudet, karhut...

🤣🤣

Vierailija
9/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan kaveri matkaan, kyllä se luonnistuu, kuten netissä näppäily yötä päivää. Sorminäppäryys on avainsana. Odota ensin, että mustikat kypsyy. Saat raitista ilmaa kerrankin kunnolla ja uni maistuu ilman tekopillereitä. Puolukat, hillat ja kanervat vielä siihen päälle, avot!

Vierailija
10/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta mitä uusavuttomuutta. Ja eikös ne kaupunkilaiset kerrostalossa asuvat ole niitä innokkaimpia petojen suojelijoita. Sinne vaan petojen sekaan sitten.

Vierailija
11/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, etkö ole koskaa ollut poimimassa mustikoita? Eikö teidän perheessä koskaan käyty? Asut varmaan jossain suuremmassa kaupungissa?

Mustikat alkaa varmaan olla kypsiä Etelä-Suomessa n. 2 vk päästä. Pohjoisessa vähän myöhemmin.

Tänään poimin jo Vantaalla suoraan suuhun kypsää mustikkaa, osa on vielä vähän raakaa eli ensi viikolla varmaan alkaa olla sesonki hyvässä vauhdissa.

Vierailija
12/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran pieksut.  Tähän on siis tultu.  Tarvitaan opastusta mustikoiden poimintaan (jotka näköjään uusavuttomat vielä taivuttaa päin mäntyä : mustikkojen).  

Sen kun menet marjametsään.  Kumarrut ja otat marjan varrestaan ja heität sen kippoosi.  Oliko vaikeata?

Varusteita?  Eikö oma pää sano mitään?

Tekniikka.  No se tuli tuossa jo kerrotuksi.

Kaikkein helpoiten saat mustikkasi, kun menet torille ja ostat.  Mutta toisaalta, täytyyhän sinulle siitä arvo antaa, että tykkäisit kuitenkin mennä ja poimia itse.  Minä vanha romu en enää jaksa enkä taivu, joten olen ajatellut, että on niitä, jotka rämpii metsissä ja poimii marjoja ja sitten myy niitä, ja on niitä, jotka ostavat ne heiltä.  Kumpikin tulee tyytyväiseksi.  Minun vuoroni on nyt olla jo se ostaja.

Ei minua lapsena kukaan opastanut marjojen poimintaan.  Kyllä se tapahtui ihan itsestään, kun vain aloitti.

Vierailija
13/14 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et osaa suomea.

Vierailija
14/14 |
03.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myydä koko kauden voimassa olevan poimintaluvan etelä-Suomen metsiin.