Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö lasun jos pikkutytön hiukset vain lyhenee ja

Vierailija
30.06.2019 |

lyhenee tosi poikamaiseksi vaikka tyttö haluaisi pitkät hiukset?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei tuossa ole mitään syytä lasulle.

Vierailija
2/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä lasulle. Miksi ihmeessä sinä näkisit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lasun paikka mutta kurjaa lapselle. Minulla oli lapsena sama tilanne. Ainoa kuva jossa näytin söpöltä alakoulussa oli se yksi vuosi kun oli olkapäille hiukset. Kavereilla oli kunnon pitkät hiukset.

Vierailija
4/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen lasun paikka. Jotenkin ne vanhemmat tuon perustelee.

Omalla luokalla oli nimittäin tyttö, jolla oli luonnon säkkärätukka. Takussahan se aina oli ja siellä sitten äitillä meni hermo ja leikautti lyhyen tukan tytölle. Se oli kuin pieni kypärä tytön päässä. Yritti aikansa käyttää hattuja ja huiveja, kun piilotteli tukkaansa.

Mun oma tarina taas on se, etten saanut pitää hameita kuin kesä lämpimällä. Hävetti aina joulujuhlissa olla se ainoa tyttö pitkissä housuissa. Syy, äiti oli joutunut palelemaan pakkasissa lapsena, ei halunnut omalle lapselleen sitä piinaa. Niin kun toppahousut ja haalarit oli sitten keksitty jo mun lapsuudessa.. ei siltikään. Aikuisena nyt pitänyt hameita niin paljon kun voin ja äitini yhä kauhistelee, että kylmähän mulle tulee.

Vierailija
5/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten pituus ei ole peruste lasulle. Minäkin olisin halunnut kauniit, pitkät, paksut, kiiltävät hiukset. Minun hiukset nyt  vain ovat ohutta lirua, joka kumma kyllä onnistuu silti olemaan karhea ja takkuuntuva. Olen kasvattanut ne pitkiksi, mutta aikaa menee hoitamiseen ja harjaamiseen. Lapsena en olisi jaksanut niistä huolehtia, eikä äitinikään jaksanut, joten polkkatukalla mentiin. Jossain vaiheessa ala-asteella nyrhin sen poikatukaksi (silloin ajateltiin että lyhyt tukka tekee poikamaiseksi). Sitä siihen aikaan kauhisteltiin, en jaksanut selittää jokaiselle että minun tukastani ei kaunista ja tuuheaa saa ilman tuntikausien seremonioita.

Vierailija
6/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttö ei anna pestä ja harjata hiuksiaan helposti tai ei suostu pitämään tukkaa kiinni niin, että se on aina jossain puurossa on lyhyt tukka paras ratkaisu. Pitkät hiukset sitten, kun hoitaminen helpompaa. Kokemusta on.

Vierailija
7/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö vaatimalla vaati polkkaa. Oli onnellinen lyhttukkaisena noin 2 päivää kunnes katsoi prinsessaelokuvan eikä prisessaa voi leikkiä lyhythiuksisena. No nyt odotellaan, että tukka kasvaa takaisin.. lasun paikka!

Vierailija
8/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö olisi halunnut ihanan pitkän tukan, mutta ei olisi millään antanut edes harjata sitä, pesemisestä puhumattakaan. Tulin siihen tulokseen, että kasvattakoon pitkät hiukset sitten kun on kiinnostunut pitämään ne siistinä, puhtaina ja takuttomina. Alakoulussa sitten oli järki päähän kasvanut sen verran, että tämä jopa onnistui.

Vierailija
9/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se henkistä väkivaltaa ainakin, jos ilman suostumusta leikataan tukkaa. Tuskin kuitenkaan mitään sellaista mihin mikään ylempi taho puuttuisi

Vierailija
10/10 |
30.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkujen selvitys ja hiusten harjaaminen/peseminen väkisin on paljon pahempaa väkivaltaa kuin niiden lyhyeksi leikkaaminen. Joskus on valittava pienempi paha.