Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt se on todistettu: myös 5-kymppinen voi saada uuden työpaikan!!!

Vierailija
30.06.2019 |

Ihme on tapahtunut!

Ikä, koulutus ja kielitaito ovatkin hyvä asia, eikä paha rikos, kuten minulle on yli kymmenen vuotta yritetty uskotella.

On aika epätodellinen olo... :D

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä päälle 50v tyyppejä palkataan jatkuvasti - riippuu ihan minkälainen se päälle 50v on.

Monilla on os jonkinlaista krempaa - henkistä tai fyyistä - toiset taas porskuttaa iloisena eteenpäin, työmotivaatio enemmän kuin kohdallaan.

Minköhän lainen minä sitten olen?

Pidän fyysisestä kunnostani huolta voimistelemalla ja kahvakuulalla, en ole ylipainoinen, en juo alkoholia kuin sopivassa määrin.

'

Ilmeisen hyvä sitten olen, kun ei ole ylen määrin fyysistä kremppaa.

'

Työmoraalini on aina ollut hyvä, kai liian hyvä, koska olen juuri se työpaikan k-pää, joka vaatii muilta hyvin paljon, mutta itseltään kaiken.

Miksi?

Minut on opetettu siihen jo kotona, ettei raha puussa kasva, vaikka vanhempani olivatkin hyvin toimeentulevia.

'

On tullut syyllistettyä työkavereita, jotka eivät tee yhtä paljon kuin itse olen tehnyt, enkä sillä ylpeile.

Aion pyytää anteeksi viimeistään sinä päivä, kun lähden, vaikka olen tehnyt sen vuosien varrella usein.

'

Porskutan iloisesti eteen päin heti, kun pääsen edellisen työpaikkani äärimmäisestä alistamisesta, käsittämättömästä vähättelystä ja v-lusta eroon.

Sitä odotellessa, AP

Vierailija
22/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kunnissa ikä ei ole ongelma. Pätevyys ratkaisee. Itse sain uuden työpaikan 49 v. Kun seuraajakseni edelliseen työhön valittiin kahdesta parhaasta hakijasta nuorempi ja vähemmän kokenut, valintapäätös kirjoitettiin erittäin tarkkaan perustellen.

Kunnilla ikä ei merkkaa, koska niillä ei ole tulosvastuuta.

Työnantajan omavastuuperiaatteen takia yritys on velvollinen maksamaan työntekijöilleen myönnetyn työkyvyttömyyseläkkeen kokonaan omasta pussistaan. On sanomattakin selvä, että työkyvyttömyyden riski kasvaa iän myötä. Tällaisesta huonosta rekrytoinnista voi tulla helposti satojen tuhansien tappiot firmalle. Kuntia nämä riskit eivät kiinnosta ja veronmaksajienkin kannalta on toisaalta suhteellisen sama saako henkilö rahansa kortistosta vai palkkana kunnalta, jälkimmäisessä tekee sentään töitä.

Yrityksillä on myös muita tuottavuuteen liittyviä motivaattoreita palkata nuorempia, joista kunta ja valtio eivät kärsi.

Koska tämä viesti olisi muutenkin tullut keräämään roppakaupalla alapeukkuja kaikilta totuudesta suuttuvilta, ikälopuilta, julkisen sektorin painolasteilta ja muilta haitallisilta käsienheiluttelijoilta, niin haluan lopuksi toivottaa teille kaikille hyvää ylipitkää kesäälomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain 45v. Joskin tosin vain 8kk pätkän.

Vierailija
24/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuli aikanaan käytyä ihan väärät koulut, kun en koskaan päässyt valtion, kaupungin enkä kunnaankan pitkään leipään makaamaan.

Yksityisellä aina ollut töissä ja pääkopan kunto on sen mukainen...

Vierailija
25/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että kunnissa ikä ei ole ongelma. Pätevyys ratkaisee. Itse sain uuden työpaikan 49 v. Kun seuraajakseni edelliseen työhön valittiin kahdesta parhaasta hakijasta nuorempi ja vähemmän kokenut, valintapäätös kirjoitettiin erittäin tarkkaan perustellen.

Työnantajan omavastuuperiaatteen takia yritys on velvollinen maksamaan työntekijöilleen myönnetyn työkyvyttömyyseläkkeen kokonaan omasta pussistaan. On sanomattakin selvä, että työkyvyttömyyden riski kasvaa iän myötä. Tällaisesta huonosta rekrytoinnista voi tulla helposti satojen tuhansien tappiot firmalle. Kuntia nämä riskit eivät kiinnosta ja veronmaksajienkin kannalta on toisaalta suhteellisen sama saako henkilö rahansa kortistosta vai palkkana kunnalta, jälkimmäisessä tekee sentään töitä.

Yrityksillä on myös muita tuottavuuteen liittyviä motivaattoreita palkata nuorempia, joista kunta ja valtio eivät kärsi.

Koska tämä viesti olisi muutenkin tullut keräämään roppakaupalla alapeukkuja kaikilta totuudesta suuttuvilta, ikälopuilta, julkisen sektorin painolasteilta ja muilta haitallisilta käsienheiluttelijoilta, niin haluan lopuksi toivottaa teille kaikille hyvää ylipitkää kesäälomaa.

Mitä hemmetin humppaa tämä nyt taas on, ei työnantaja työkyvyttömyyseläkettä tietenkään maksa.

Vierailija
26/28 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin humppaa tämä nyt taas on, ei työnantaja työkyvyttömyyseläkettä tietenkään maksa.

Tämä on totta mutta termit meni vähän väärin. Jos 50+ ikäinen jää työlyvyttömäksi, saa viimeinen työnantaja tästä sanktion. Työnantaja ”maksaa” tämän henkilön työkyvyttömyyseläkkees erittäin suuren osan mutta ei suoraan työntekijälle vaan vakuutusmaksujen korotusprosentin muodossa. Esim jos joku 50+ jää mt-ongelman takia pois työelämästä, niin KOKO henkilöstön eläkevakuutusmaksut nousevat ”kostoksi” tietyksi aikaa, yleensä 5-10 vuodeksi. Eli työnantaja maksaa.

TÄMÄ on syy miksi viisikymppisiä dissataan ja tuo eläkevakuutus-sanktio pitäisi lailla poistaa.

T. HR pomo

Vierailija
27/28 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up up

Vierailija
28/28 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa voisi tehdä hyvää, että niihin johtotehtäviinkin otettaisiin muitakin kuin uransa ehtoopuolella olevia. Tulisi hyvä tasapaino, kun olisi nuoria ja kokeneempia eri alojen eri hommissa. Ketään ei pitäisi syrjiä iän vuoksi. Työikäiset ikääntyvät pidettäisiin mukana, mutta nuoremmatkin palkattaisiin ennakkoluulottomammin.

Pitäisi myös päästä eroon noista, että työnantajalle voi pamahtaa kauheat maksut siitä, jos työntekijä jää eläkkeelle tai äitiyslomalle, loppuisi se nuorten naisten ja iäkkäiden syrjintä työelämässä.