Nyt se on todistettu: myös 5-kymppinen voi saada uuden työpaikan!!!
Ihme on tapahtunut!
Ikä, koulutus ja kielitaito ovatkin hyvä asia, eikä paha rikos, kuten minulle on yli kymmenen vuotta yritetty uskotella.
On aika epätodellinen olo... :D
Kommentit (28)
Hieno homma, varsinkin, jos tosiaan olit 10 vuotta työttömänä!
Kyllä se nykyään taas alkaa olla mahdollista. Tunnen muutamankin yli 50-vuotiaan jotka ovat saaneet uuden työn parin viimeisen vuoden aikana. Noin 10-vuotta sitten se oli käytännössä mahdotonta. Nyt on järki taas palaamassa työmarkkinoille.
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma, varsinkin, jos tosiaan olit 10 vuotta työttömänä!
En ollut 10 vuotta työttömänä, vaan työpaikassa. :D
-AP
Mun mies halusi vaihtaa 16 vuoden jälkeen työpaikkaa, koska silloisessa alkoi olemaan todella karseaa olla töissä. Niinpä sitä vaan 53 vuotiaana vielä sai vakkariduunin teknologiateollisuudesta. Oli itse kysynyt haastattelussa että eikö haittaa vaikka ikä alkaa 5:lla. Vastaus oli että ei tänne mitään koulupoikia olla ottamassa ja kaikki alle 40v suoraan karsittu.
Esimies tai asiantuntijatehtäviin on eduksi että jo uransa ehtoopuolella. Valitettavasti vaan näitä varttuneemmille sopivia työpaikkoja on ei riitä kaikille, ei varsinkaan suorittavissa duunaritehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Miltä alalta sait?
Mitä en?
IhanaaaaaAAAAAAAAA, että mulla on työpaikka!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies halusi vaihtaa 16 vuoden jälkeen työpaikkaa, koska silloisessa alkoi olemaan todella karseaa olla töissä. Niinpä sitä vaan 53 vuotiaana vielä sai vakkariduunin teknologiateollisuudesta. Oli itse kysynyt haastattelussa että eikö haittaa vaikka ikä alkaa 5:lla. Vastaus oli että ei tänne mitään koulupoikia olla ottamassa ja kaikki alle 40v suoraan karsittu.
Toivottavasti toi juttu ei leviää.. on nimittäin syrjintää. Tosta joku ei valittu saisi mehukkaan oikeusjutun.
Ilmeisesti ainakin vanhemmat työnantajat alkavat arvostaa kokemusta ja näkemystä.
Onko se nuoremmilta pois?
En usko. En tiedä.
M´olen onnellinen, siipiä vailla!
-AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti toi juttu ei leviää.. on nimittäin syrjintää. Tosta joku ei valittu saisi mehukkaan oikeusjutun.
En usko, että nuorehkoja eli 3-4-kymppisiä alettaisiin erityisesti väheksyä.
Miksi tätä niin paljon kuulutetaan?
UP, koska täytyy up, jotta ihmiset tajuaisivat.
Up. UP!
Olen huomannut, että kunnissa ikä ei ole ongelma. Pätevyys ratkaisee. Itse sain uuden työpaikan 49 v. Kun seuraajakseni edelliseen työhön valittiin kahdesta parhaasta hakijasta nuorempi ja vähemmän kokenut, valintapäätös kirjoitettiin erittäin tarkkaan perustellen.
Kyllä päälle 50v tyyppejä palkataan jatkuvasti - riippuu ihan minkälainen se päälle 50v on.
Monilla on os jonkinlaista krempaa - henkistä tai fyyistä - toiset taas porskuttaa iloisena eteenpäin, työmotivaatio enemmän kuin kohdallaan.
Onnea! 🍀
💠🌼